Kepez, Orçun

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Kepez, Orçun
O.,Kepez
O. Kepez
Orçun, Kepez
Kepez, Orcun
O.,Kepez
O. Kepez
Orcun, Kepez
Kepez,O.
Job Title
Doç. Dr.
Email Address
Orcun.kepez@khas.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

10

Articles

4

Citation Count

0

Supervised Theses

6

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 10
  • Master Thesis
    Observing Art Workshops in İstanbul Modern Museum as an Informal Learning Environment for Children
    (Kadir Has Üniversitesi, 2017) Somay, Berin; Kepez, Orçun
    Museums do not only preserve artifacts based on historical events or exhibit unique artworks that is forbidden to touch, but also provide educational settings that are regarded as informal learning environments. Since the educational opportunities have become prominent, museums started to consider pre-school and school-age children. Although "education" is generally associated with formal learning, education programs are not only limited to school-based subjects. While children can learn new things about art, nature or science, they can also practice what they learn at the same time. This study aims to understand informal learning experiences of children at art workshops designed for them, by observing their behaviors. A case study conducted at Istanbul Modern Museum including five different art workshops for children between the ages of 7 and 12 were observed. Workshops were two hours long and every fifteen minutes an observation cycle initiated. An observation cycle was consisted of filling observation charts, taking notes and photographs. Children's behaviors were evaluated as part of the workshops based on their focus and activity levels. As a result of the analyses of five workshops, it was discovered that 1) when children had more control while they were learning, their active participation and focus levels increased 2) children actively participated mostly at the production process, 3) handicraft materials such as paper, paint and pencil, positively affected the performance of children.
  • Master Thesis
    Refugee and Migrant Children in Everyday Spaces: Analysis of Studies Between 2009-2019
    (Kadir Has Üniversitesi, 2020) Alshukree, Tharaa; Kepez, Orçun
    Bu çalışma, gündelik yaşam ile mülteci ve göçmen çocukların sosyal öğrenimi arasındaki karmaşık ilişkileri literatür taraması yoluyla anlamayı amaçlamakta ve bu bağlamda yaşam alanı (ev), oyun alanları ve sosyal öğrenmeye odaklanmaktadır. Çalışma, mülteci ve göçmen çocukları farklı bağlamlarda anlamak için tercih edilen araştırma metodolojilerini incelemenin keşif niteliği açısından önemlidir. Makalelerin seçim kriterleri, mülteci, göçmen, çocuk, oyun ve ev gibi anahtar kelimelerle literatür taramasıyla belirlendi. 2009-2019 yılları arasında günlük yaşam ve mülteci ve göçmen çocuklar üzerine yayınlanan sistematik olarak seçilmiş 36 araştırma makalesi, daha ileri analizler için üst veri olarak ele alındı. Mülteci ve göçmenlerin uyum sağlamalarını kolaylaştıracak bir aidiyet duygusu geliştirmelerine yardımcı olacak yaşam alanları tasarlamak için mimarlara ve politika yapıcılara yönelik pratik çıkarımlar da çalışma bulguları ile beraber sunulmaktadır. Mülteci ve göçmen çocukların ihtiyaçlarını karşılamak için alternatif bir tasarım stratejisi olarak katılımcı tasarım yaklaşımının izlenmesi önerilmektedir.
  • Master Thesis
    Understanding the Expectations of Occupants on Coworking Space
    (Kadir Has Üniversitesi, 2019) Mammadrzayeva, Gunay; Kepez, Orçun
    Ortak kullanımın yeni bir işyeri eğilimi biçimi olmasıyla birlikte, serbest çalışanlar, bağımsız girişimciler ve uzaktan çalışanlar, insanların sosyal etkileşimden etkilendiği açık açık alanları paylaşıyorlar. Bu çalışma, ortak çalışma alanının tasarımını ve ortak çalışma alanı ile memnuniyet arasındaki ilişkiyi anlamayı amaçlamaktadır. Kuşkusuz, ortak çalışma alanları yaygındır, ancak ampirik çalışmalar özellikle de mekânın özelliklerini sağlayan tasarım bilgisi ve mekânın tasarım özelliklerinin kullanıcıyı nasıl etkilediği gösteren araştırmalar yetersizdir. Mevcut literatür taraması, ortak çalışma alanı tasarımının kullanıcıların memnuniyeti üzerindeki olumlu etkisi hakkındaki fikri desteklemeye çalışmaktadır. Basitçe, bir ortak çalışma alanı, masalardan çevrenin tüm olanaklarına ve tesislerine kadar kullanıcıların paylaştığı bir dizi ortak ve özel alanlara sahip açık planlı bir mekân olarak yorumlanabilir. Literatür dijital ekonomi objektifinden değerlendirilmiş, ortak çalışma alanının mekânsal düzenlemeleri ve doluluk sonrası değerlendirme; görüşmeler birincil veri olarak kullanılmıştır. Araştırmada, çalışma ortamının fiziksel ve sosyal niteliklerine dayanılarak yapıldı ve gizlenmiş değişkenler ile bunların kullanıcıların memnuniyeti üzerindeki etkileri ortaya konmaya çalışıldı. Bu araştırma için beş (5) farklı ortak çalışma alanında dokuzu (9) yönetici/menejer ve onbiri (11) kullanıcı olmak üzere toplam iyirmi (20) görüşme alınmıştır. Bulgular, birlikte çalışma alanının fiziksel ve sosyal niteliklerinin kullanıcıların memnuniyeti üzerindeki olumlu etkilerini doğrulamaktadır. Bunun yanında olası sınırlamalar mevcuttur. Araştırma tasarımı İstanbul'da yapılan kesitsel bir çalışmadır. Kesitsel bir çalışma, araştırma katılımcılarının zaman içinde çalışılmadığını, bunun için daha zayıf bir nedensel yorumlamanın araştırma için daha canlı ve daha derinlemesine verilerin çıkarılması olasılığına yol açtığını göstermektedir. Bu araştırmanın sonuçları iki grup olabilir. Birincisi, akademik bir bakış açısıyla çalışma, kullanıcılar veya topluluk yararına daha iyi calışma koşulları elde etmek için çağdaş çalışma alanlarını nasıl tasarlayacağınıza dair bir rehber sunar. İkincisi, yönetimsel bir bakış açısıyla çalışma, topluluk, olaylar ve kolektif faaliyetler gibi sosyal niteliklerin, kullanıcıların belirli bir çalışma alanındaki etkileşimini nasıl olumlu yönde etkilediğiyle ilgili bilgi sağlar. Anahtar Kelimeler: Çalışma alanı, Ortak mekan tasarımı, Bilgi ekonomisi, Karşılıklılık, Çevre tasarımı, Sosyal tasarım, Çalışma alanı, Alan sürdürülebilirliği
  • Master Thesis
    İlkogretim Okul Bahcelerinin Cocuklardaki Fiziksel Aktivite Egilimi Uzerindeki Etkisinin Katilimci Tasarim Yontemi ile Belirlenmesi
    (Kadir Has Üniversitesi, 2012) Altinbasak, Ece; Kepez, Orçun
    Bu calismada farkli fiziksel ozelliklere sahip ilkogretim okul bahcelerinde okuyan cocuklarin fiziksel aktivite egilimleri karsilastirmali olarak incelenmistir. 2010-2011 ogretim yili icerisinde ana calismada kullanilacak materyal ve yontemin denenmesi amaciyla Ýstanbul ili merkezlerinden rastgele secilmis bir okulda besinci sinif duzeyindeki cocuklar ile pilot calisma gerceklestirilmistir. Pilot calisma sonrasi materyallerin revize edilmesi ile Ýstanbul ili merkezlerinden rastgele secimle belirlenen bes farkli okulda besinci sinif duzeyindeki cocuklarla yapilan katilimci tasarim atolye calismalari anket ve Beden Kitle indeksi (BKi) hesaplamasi calismalari ile ana arastirma gerceklestirilmistir.
  • Master Thesis
    A Survey on Office Workspace and Academic Productivity at Kadir Has University
    (Kadir Has Üniversitesi, 2020) Ali, Yumna Mohammed; Kepez, Orçun
    Akademik ofisler, akademisyenlerin performansı ve üretkenliği üzerinde önemli bir rol oynar. Kurumlardaki yönetimlerin akademisyenlere daha fazla makale yayınlama konusundaki baskısının artmasıyla birlikte, rahat bir ofis alanına duyulan ihtiyaç, akademik personel için giderek artan bir endişe kaynağı olmaktadır. Bu araştırmanın amacı, akademik üretkenlik üzerinde önemli etkisi olan ofis alanı unsurlarını anlamaktır. Bu çalışma, Kadir Has Üniversitesi'nde çeşitli kademelerden öğretim üyelerinin geri bildirimleri ile gerçekleşmiştir. 341 öğretim üyesine çevrimiçi bir anket gönderilmiş ve 59 katılımcıdan gelen yanıtlar bu çalışmaya uygun olarak incelenip analiz edilmiştir. Bu çalışmanın sonuçları, mevcut ofis alanlarının olumsuz yönlerini ve akademisyenlerin ofislerini daha konforlu hale getirmek istediklerini göstermektedir. İş günlerinin önemli bir bölümünü üniversite ofislerinde geçiren akademisyenlerin çoğu, ofis ortamlarının "geleneksel ofis" çerçevesi dışında ihtiyaçlarına uyacak şekilde geliştirilebileceğini düşünmektedir. Bu çalışmada gürültü, mahremiyet eksikliği, hava kalitesi, aydınlatma ve konfor eksikliği akademik üretkenlikte rol oynayan çevresel faktörler olarak listelenmiştir.
  • Master Thesis
    Okul Öncesi Çocuklarda Dış Mekân Erişiminin Sınıf İçi Davranışlara Etkileri Üzerine Bir Vaka Çalışması
    (Kadir Has Üniversitesi, 2016) Polat Topdemir, Çiğdem Cansu; Kepez, Orçun
    Çocuklarda 0-6 yaş aralığı öğrenme ve gelişimin en hızlı oluştuğu dönemdir. Temel beceri ve özelliklerin büyük bir bölümü bu yaşlarda kazanılmaktadır. Bu nedenle okul öncesi eğitim çocukların ileriki hayatlarını da şekillendirmektedir. Doğru ve kaliteli eğitimin sadece sınıf içinde olmadığı, diğer eğitim bileşenleri ile desteklenmesi gerektiği bilinmektedir. Bunların başında mekân özellikleri ve aktiviteler gelmektedir. Eğitim yapılarında hem iç mekân hem de dış mekân bir bütün olarak görülmektedir. Yapılan araştırmalar okul öncesi çevrelerin tasarımının; çocukların sosyal, psikolojik ve davranışsal gelişimi üzerinde önemli bir role sahip olduğunu göstermektedir. Buna bağlı olarak öğrenme çevrelerinin tasarımı, dış mekân erişimi ve öğrenmeye etkileri sıkça tartışılan bir konudur. Gelişmiş ülke örneklerinde anaokulu ve kreşlerin fiziksel özellikleri, tasarım standartları ile güvence altına alınmıştır. Türkiye'de ise son yıllarda yapılmakta olan eğitim reformları ve iyileştirmeler ile okul öncesi eğitime verilen önemin arttığı gözlemlenmektedir. Ancak hala okul öncesi çevre ve okul çevrelerinin tasarlanma aşamasında politika belirleme ve uygulama noktasında eksiklikler bulunmaktadır. Mevcut eksiklikler gerek devlet gerekse özel kurumlarda görülmektedir. Bu eksikliklerin tamamlanması ve doğru tasarlanmış okul çevresinin katkısıyla genç nüfusun doğru ve kaliteli eğitilmesi önemlidir. Çalışmanın amacı da, bu alanda oluşmuş olan literatüre, Türkiye İstanbul ilinde bir anaokulu ile yapılan vaka çalışmasını sunarak katkıda bulunmaktır. Seçilen vaka okulda, bahçeye erişimi doğrudan olan (zemin kat) ve olmayan (1.kat) sınıflardaki öğrencilerin, açık alan ve sınıf içi davranışları sistematik olarak gözlemlenerek davranış haritaları oluşturulmuştur. Öğretmen ve yöneticilerle, yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Bahçeye doğrudan erişimi olan sınıflarda okuyan çocukların 1) bahçeyi daha sık ve kesintisiz kullandığı 2) ders içi katılımlarının bahçeye doğrudan erişimi olmayan sınıflarda okuyan çocuklara göre daha yüksek olduğu bulunmuştur. Her iki tip sınıfta da açık alan erişimi sonrası olumlu sınıf içi davranışları gözlemlenmiştir.
  • Article
    Citation Count: 9
    Early Steps in Automated Behavior Mapping via Indoor Sensors
    (MDPI, 2017) Arsan, Taner; Kepez, Orçun
    Behavior mapping (BM) is a spatial data collection technique in which the locational and behavioral information of a user is noted on a plan layout of the studied environment. Among many indoor positioning technologies we chose Wi-Fi BLE beacon and ultra-wide band (UWB) sensor technologies for their popularity and investigated their applicability in BM. We tested three technologies for error ranges and found an average error of 1.39 m for Wi-Fi in a 36 m(2) test area (6m x 6 m) 0.86 m for the BLE beacon in a 37.44 m(2) test area (9.6 m x 3.9 m) and 0.24 m for ultra-wide band sensors in a 36 m(2) test area (6 m x 6 m). We simulated the applicability of these error ranges for real-time locations by using a behavioral dataset collected from an active learning classroom. We used two UWB tags simultaneously by incorporating a custom-designed ceiling system in a new 39.76 m(2) test area (7.35 m x 5.41 m). We considered 26 observation points and collected data for 180 s for each point (total 4680) with an average error of 0.2072 m for 23 points inside the test area. Finally we demonstrated the use of ultra-wide band sensor technology for BM.
  • Article
    Citation Count: 5
    Collaborative Design of an Active Learning Classroom With High School Students and Teachers
    (EMERALD GROUP PUBLISHING LTD, 2020) Kepez, Orçun; Ust, Selin
    Purpose - The aim of this study is to understand classroom settings desired by high school students and teachers in an active learning classroom. The research question is whether students and teachers will differ from each other when designing an active learning classroom. Design/methodology/approach - In an effort to design a learning environment for an advanced placement programme, action research methodology was followed by conducting a participatory workshop in a real active learning classroom with future users. Working in isolation from one another, students and teachers designed their own classrooms by forming different learning centres. During the study, two groups, made up of ten high school students and seven teachers, respectively, were asked to arrange the furniture in an active learning classroom. The groups were free to form as many furniture arrangement configurations as they wished and were asked to write about their workshop experiences afterwards. Once they had completed both tasks, their plan layouts were examined. Findings - All of the plan layouts were found to fall into one of three categories: a traditional layout, a small group layout or a single large group layout. The written texts were also analysed, which revealed different perspectives of each participating group. As students and teachers explore different learning opportunities, they appear to be driven by different kinds of experiences when they endeavour to organize their classrooms. Originality/value - Never before has an active learning classroom been the site for a participatory furniture arrangement workshop that employs teachers and students.
  • Article
    Citation Count: 3
    Post Occupancy Evaluation of a Transformed Design Studio
    (İstanbul Teknik Üniversitesi, 2017) Kepez, Orçun
    The decision-makers choices regarding the design and construction of educational spaces have a direct impact on the academic culture. With regard to the design studios, the physical conditions of the studio spaces specifically act as the main element that creates the studio culture. The present study aims at understanding the relationship between the spatial transformation and the expectations of the students. Following a post occupancy approach, we asked, “What can we learn from collection of individual evaluations of students’ on transformed studio environment?” and “Where does this knowledge fit in the readily available literature on built environment and learning spaces?” Twenty-five students are asked to write texts on their expectations related to a transformed studio in which they were receiving education at the time of the study. The texts are first examined for the frequency of the words used via cloud analysis. Following that analysis, two independent evaluators identified the phenomena in the texts and conducted a content analysis. The student expectations are classified into two main groups: Learning Experiences and Spatial Experiences. Learning experience involves three subgroups namely variation in work practices, creativity and social interactions and spatial experience is made up of physical comfort and furniture subgroups. Although during the spatial transformation, some improvement have been made, they did not completely fulfill the students’ expectations. The present study proposes that in such spatial transformations, it would be possible to attain user satisfaction when decision-makers follow participatory processes in which all groups that would be effected can participate.
  • Article
    Citation Count: 4
    Post Occupancy Evaluation of a Transformed Design Studio
    (Istanbul Teknik Universitesi, Faculty of Architecture, 2017) Kepez,O.; Üst,S.
    The decision-makers choices regarding the design and construction of educational spaces have a direct impact on the academic culture. With regard to the design studios, the physical conditions of the studio spaces specifically act as the main element that creates the studio culture. The present study aims at understanding the relationship between the spatial transformation and the expectations of the students. Following a post occupancy approach, we asked, “What can we learn from collection of individual evaluations of students’ on transformed studio environment?” and “Where does this knowledge fit in the readily available literature on built environment and learning spaces?” Twenty-five students are asked to write texts on their expectations related to a transformed studio in which they were receiving education at the time of the study. The texts are first examined for the frequency of the words used via cloud analysis. Following that analysis, two independent evaluators identified the phenomena in the texts and conducted a content analysis. The student expectations are classified into two main groups: Learning Experiences and Spatial Experiences. Learning experience involves three subgroups namely variation in work practices, creativity and social interactions and spatial experience is made up of physical comfort and furniture subgroups. Although during the spatial transformation, some improvement have been made, they did not completely fulfill the students’ expectations. The present study proposes that in such spatial transformations, it would be possible to attain user satisfaction when decision-makers follow participatory processes in which all groups that would be effected can participate. © 2017, Istanbul Teknik Universitesi, Faculty of Architecture. All rights reserved.