Köknar, Sait Ali

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Köknar, Sait Ali
S.,Köknar
S. A. Köknar
Sait Ali, Köknar
Koknar, Sait Ali
S.,Koknar
S. A. Koknar
Sait Ali, Koknar
Job Title
Dr. Öğr. Üyesi
Email Address
Saıtalı.koknar@khas.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

3

Articles

0

Citation Count

0

Supervised Theses

3

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Master Thesis
    A reading of classical and counter-monuments
    (Kadir Has Üniversitesi, 2019) Köknar, Sait Ali; Köknar, Sait Ali
    Anıtlar, ölüler ve muzaffer olanları sembolize ediyor; bir zamanlar işgal altında olduklarında bir sahne tanımlayan yeni ütopyalar ve devrimler için temsiller olabilirler. Çağdaş anıt genellikle tartışmalı çünkü İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra zafer kazanan eşyalardan uzağa, daha karmaşık temsili düşünceler grubuna geçiş, anıtı soyut ve dolaylı olarak mecazi kılar. Bu çalışma, klasik ve karşı anıtların mimari özelliklerinde, özellikle de II. Dünya Savaşı'ndan sonra konu olarak şiddete maruz kalanların mimari özelliklerinde dönüşümü tartışmaktadır. Ayrıca, birçok yorum kategorisi sunar, çünkü tezdeki ana yenilik anıtlar kavramındaki önemli farklılıkları özetlemektir. Araştırma problemi, klasik ve karşı anıtların özelliklerini ve dönüşüm sürecini nasıl açıklayacağınızı ayırt etmede net bir anlayış eksikliğidir. Bu özelliklerin bir listesini elde etmek için seçilen 21 anıtın mimari özelliklerini bulmak için çoklu vaka çalışmaları metodolojisi kullanılmıştır. Bu özelliklerin bir eksenini oluşturmak için liste üç gruba bölündü, daha sonra diğer anıtların analizinde liste ve özellik temsil eksenleri pratik araçlar olarak uygulandı. Bunların hepsi, her bir özellik tipinde beklenen olasılıkları gösteren genel özellikler tablosunun elde edilmesine yardımcı oldu. Bu çalışma, esasen şiddeti temsil eden, klasik bir tezgâhta dönüştürüldüklerinde, anıtların mimari özelliklerinde gerçek bir bariz dönüşüm olduğunu kanıtlayan soruyu kesinlikle cevaplıyor. Ayrıca bu, sistematik analitik tablo ile bu anıtların özellikleri açısından olasılıkları ile gösterilmiştir. Bu karşılaştırmada elde ettiğimiz önemli olasılıklar ise ödenek, zamansızlık ve etkileşimdir. Anahtar Sözcükler: Şiddet, Klasik / Karşı-Anıt, Özellikler, Olasılıklar, 'Dönüşüm', Geçicilik, Etkileşim. Monuments are to be symbolizing for the dead and victorious; they can be representations for new utopias and revolutions, defining a site when something once occupied. The contemporaneous monument is usually questionable because the change away from triumphalist items post- the Second World War, towards more complicated set of representative considerations, openness the memorial to the abstract and indirectly metaphorical. This study discusses the transformation in the architectural characteristics of classical and counter-monuments, especially these dealing with violence as subject-matter following World War II. It also provides many categories of interpretation, since the main innovation in the thesis is to summarize the significant variation in the concept of monuments. The problem of research is the lack of clear understanding to distinguish between the characteristics of the classical and counter monument and how to explain the process of transformation. The multiple case studies methodology was used to find out the architectural characteristics of 21 selected monuments in order to obtain a list of those characteristics. The list was divided into three groups to create an axis of those characteristics, then the list and axis of features representation were applied as practical tools in the analysis of other monuments. All of these helped to get the overall characteristics table, which shows the possibilities that are expected in each type of characteristics. This study answers the question which proves there is a real apparent transformation in architectural characteristics of monuments when they are transformed from a classical to counter-monument, essentially which represents violence as the subject. In addition, this is demonstrated by the systematic analytical table with its possibilities in terms of the characteristics of those monuments. The important possibilities we have obtained in this comparison are appropriation, temporariness, and interaction. Keywords: Violence, Classical/Counter- Monument, Characteristics, Possibilities, Appropriation 'transformation', Temporariness, Interaction.
  • Master Thesis
    Displacing architectural knowledge: A multi-sited reading of vernacular on Palanga Art and Architecture Farm
    (Kadir Has Üniversitesi, 2023) Köknar, Sait Ali; Tuncer, Ezgi; Köknar, Sait Ali
    Geleneksel ve modern kavramları radikal bir şekilde ayrışmış olmalarıyla yerel ve küresel ölçekte, gündelik ve "profesyonel" bağlamda pratiklerimizi derinden etkileyen politik bir ikiliği ifade eder. Bu gerilim, sıklıkla "Batı'nın," kentin, ve mimarlığın "ötekisi" olarak ele alınan, sabit ve bitmiş olarak tanımlanan "vernaküler" kategorisine içkin çatışmalar ile paralellik gösterir. Bu doğrultuda vernakülerin mimari tasarımla ve değişimle ilişkisini ortaya çıkaran, bölgesel tipolojilere indirgenmiş vernakülerlik imgesini söküme uğratan güncel yaklaşımlar önem kazanır. Bu çalışma, vernaküler mimarlığın "ev hissi," tanıdıklık, yerleşiklik kavramlarıyla olduğu kadar çokluk, geçicilik, ve hafiflik gibi modernliğe dair kavramlar ile; bitmiş mimarlık ürünleriyle olduğu kadar tasarım-üretim süreçlerindeki müzakereler, kısıtlar, niyetler, ara yüzler ile ilişkili olduğunu ortaya koymaya çalışır. Oluşturulan bu çerçevede mimarlık süreçlerini "vernaküler" yapan tasarım davranışları, sanatçı ve film yönetmeni Kutluğ Ataman tarafından Erzincan'da kurulmuş Palanga Sanat ve Mimarlık Çiftliği (PAAF) örneği üzerinden okunur. Hayvan barınaklarının tanınmış mimarlar tarafından yeniden ele alındığı bu projenin anlatılarında, vernaküler söylevini oluşturan ikiliklere (geçmiş-gelecek, naturel-rasyonel, merkez-çeper) rastlanır; ancak tasarım niyetlerinin ve stratejilerinin doğrudan "vernaküler mimarlık" üretmeye yönelik olmadığı, üstelik büyük ölçüde modern bir imgenin arzulandığı açıkça görülür. Buna rağmen PAAF deneyiminin sosyo-materyal ortamında, kasıtlı veya kasıtsız, kaçınılmaz olarak yüzeye çıkan vernakülerlik potansiyelleri fark edilebilir. Çalışma, bilim ve teknoloji çalışmaları (science and technology studies) alanı içinde gelişen "aktör-ağ" teorisinden yararlanarak Palanga'nın insan ve insan olmayan aktörlerinin "çok-sahalı" hikayelerinde, mimarların yerel bilgiyi bulma ve işleme yollarında, çiftlik hayvanlarıyla, akademisyenlerle, çiftçilerle yürüttükleri kolektif süreçlerde vernaküler durumlar arar. Araştırmadan, tasarım süreçlerinde "yer" ile kurulabilecek ilişki türlerini çeşitlendirmesi ve PAAF deneyimini bu yönden zengin bir örnek olarak ortaya koyması beklenmektedir. Anahtar Sözcükler: vernaküler, modern, bölgesel, yer hissi, geçicilik, aktör-ağ.
  • Master Thesis
    Understanding spatial experience through background noise: Enactive listening account
    (Kadir Has Üniversitesi, 2022) Köknar, Sait Ali; Köknar, Sait Ali
    This thesis questions the potential use of listening practices for spatial explorations in architecture. For this reason, listening is considered a perceptual/sense-making cognitive experience. While the intended investigation is dedicated to the spatial experience of listening, background noise conception is taken as the fundamental notion for problematizing spatial experience in the context of everyday life. The required cognitive approach for this exploration is grounded on the Enacted Mind Thesis as a research method to reach perceptual experiences. Within these considerations, this study aims to intersect the conceptual extensions of enactive account spatial experience in listening to background noise and the obtained results from the conducted case study experiment for the listening experience. One of the reasons is to propose an approach to speculate architectural discourses on the ground of spatial experience. Because, although the cognitive relationship between body and environment is such a fundamental matter for architecture, the given value for the spatial experience’s ambiguous plurality in architecture practices and studies is always open for discussion. However, this study does not interest in discussing these discourses. Instead, referring the background noise conception to this ambiguous side of the experience holds any expected speculations for architectural discourses on the conceptual level. On the other hand, it proposes a research method for reaching the spatial experience of listening to a noisy urban environment, it questions the potentials of the method for revalinf the plurality, instead of politicizing the urban experience.