Bayraktaroğlu, Serkan

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Bayraktaroğlu, Serkan
S.,Bayraktaroğlu
S. Bayraktaroğlu
Serkan, Bayraktaroğlu
Bayraktaroglu, Serkan
S.,Bayraktaroglu
S. Bayraktaroglu
Serkan, Bayraktaroglu
Bayraktaroğlu, S.
Job Title
Dr. Öğr. Üyesi
Email Address
Serkan.bayraktaroglu@khas.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

2

Articles

1

Citation Count

0

Supervised Theses

0

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Book Part
    Citation Count: 0
    ACTORS OF RURAL INNOVATION: BAMBOO CRAFT INITIATIVES FROM NORTHEAST INDIA
    (Nova Science Publishers, Inc., 2020) Bayraktaroğlu, Serkan
    The purpose of the chapter is to identify the nature of innovation practiced in rural organizations. Accordingly, this study focuses on the processes of innovation in bamboo craft initiatives in rural territories of Northeast India. The study examines the craft economy in the region and involvement of main actors in the process from making to marketing via tracing the impact of a decades-old successful development intervention. Based on the neo-endogenous development theory and rural capital framework, the chapter investigates distinct business models emerged through a multi-actor intervention. Identification of actors and their roles in the network reveals the four phases of the process of rural innovation. © 2020 Nova Science Publishers, Inc. All rights reserved.
  • Article
    Citation Count: 0
    Lise Öğrencilerine Tasarım Eğitimi Üzerine Farkındalık Kazandırmak İçin Bir Öneri: Tasarım Kampı
    (MSGSÜ Mimarlık Fakültes, 2016) Bayraktaroğlu, Serkan; Bayraktaroğlu, Serkan; Üst, Selin; Üst, Selin; Narter, Çınar; Narter, Çınar
    Bu çalışma, Türkiye’nin pek çok kentindeki liselerden gelen öğrencilerin tasarım eğitimini ilk kez deneyimledikleri üniversite birinci sınıf yarıyıl sonunda karşılaştıkları güçlüklere dikkat çekmektedir. Makale tasarım alanında eğitim görecek öğrencilerin yükseköğrenime adaptasyon sürecini incelemektedir. Kadir Has Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi 1. Sınıf öğrencilerinin desteği ile yapılan araştırma kapsamında; Endüstri Ürünleri Tasarımı, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı ve Mimarlık bölümlerine kayıtlı 56 öğrenciye uygulanan anketler değerlendirilerek ezbere dayalı, tek çözümlü, öğretmen merkezli lise eğitiminden, sıra dışı düşünme gerektiren, sonsuz çözüme dayalı, öğrenci merkezli tasarım eğitimine geçişte yaşanan süreç sorgulanmıştır. Ankete katılan öğrencilerin yaratıcı düşünme, sorun çözümleme, çözümü sürekli geliştirme, düşündüğünü çizim yoluyla aktarma aşamalarında güçlük çektiği göze çarpmaktadır. Bu becerilerin bir kısmı üniversite eğitimi sırasına aşılanabilse de tasarım farkındalığının yükseköğrenim öncesinde kazanılması, adaptasyon sürecinde kritik önem taşımaktadır. Bu noktada, üniversite öncesi eğitimin yaratıcılığı destekleme odağında yeniden ele alınması gibi köklü çözümlerin yanında, tasarım yüksek eğitimi veren kurumların özellikle lise öğrencilerinin tasarım pratiği ile ilgili farkındalıklarını arttırmak üzerine çalışmalar yapması olumlu sonuçlar verebilir. Bu farkındalık arttırma aktiviteleri; meslek tanıtım günleri, fakülte bilgilendirme dersleri, akademisyenler ile görüşmeler şeklinde gerçekleşirken, makale deneyimsel öğrenme kuramı doğrultusunda tasarlanmış bir atölye çalışması olan Tasarım Kampı’nı bir öneri olarak sunmaktadır. Lise öğrencilerine yönelik planlanmış olan kamp, öğrencilerin mesleki eğilim ve yönelimlerini belirlemelerine ışık tutmak, kariyerlerinde daha isabetli kararlar alarak kendilerine uygun meslekleri seçmelerine yardımcı olmak amacıyla planlamıştır. Makalede, tasarım kampının öğrencilerin tasarım ve tasarım eğitimi kavramlarını deneyimlemeleri açısından önemi tartışılmaktadır.