Yıldırım, Şeyda Nur
Loading...
Name Variants
Yıldırım, Şeyda Nur
Ş.,Yıldırım
Ş. N. Yıldırım
Şeyda Nur, Yıldırım
Yildirim, Seyda Nur
S.,Yildirim
S. N. Yildirim
Seyda Nur, Yildirim
Ş.,Yıldırım
Ş. N. Yıldırım
Şeyda Nur, Yıldırım
Yildirim, Seyda Nur
S.,Yildirim
S. N. Yildirim
Seyda Nur, Yildirim
Job Title
Misafir Araştırmacı
Email Address
Seyda.yıldırım@khas.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
3
Articles
2
Citation Count
0
Supervised Theses
1
3 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 3 of 3
Article Large-Scale Collaborative Research Projects in Theatre and Performance Studies: Resources, Politics, and Ethics in the Margins of Europe during the COVID-19 Pandemic(The University of Kansas, Department of Theatre and Dance, 2021-09) Karabekir, Jale; Tosun, Gamze; Yıldırım, Şeyda Nur; Çınar, İlyas Deniz; Yıldırım, Şeyda NurStaging National Abjection: Theatre and Politics in Turkey and Its Diasporas is a research project funded by the European Research Council’s Starting Grants program. Building on the initial insights of the project, the authors study collaboration as a performative process. They analyze the promises and risks involved in large-scale collaborative research projects and how they unfold in the context of Turkish academia and the COVID-19 pandemic. The authors examine how they manage their responsibilities to fellow members of their research team, to other members of Turkish academia, to the minoritarian communities they work with, and to the broader public who funds their research. Finally, they discuss how they work toward collective care and empowerment while negotiating the demands of globalized neoliberal academia as well as the oppressive sociopolitical environment in Turkey and explore the limits of their scholarly and ethical endeavors.Master Thesis Abjeksiyona dair tarihyazımları: Güncel Türkiye ödenekli tiyatrosunda Ermeni hafızası(2023) Akın, Afife İdil; Yıldırım, Şeyda Nur; Akın, Afife İdil; Altınay, Rüstem ErtuğTürkiye'nin siyasi ve kültürel sahnesi, son zamanlarda hafıza anlatılarının yaygınlaşması ve geçmişle yüzleşmeye yönelik aktif bir gündem ile dönüşmüştür. Bu bağlamda, Ermeni hafızası özellikle son yirmi yılda sadece siyasette ve uluslararası akademik çalışmalarda değil, kültürel ve kamusal alanda da önemli bir görünürlük kazanmıştır. Bağımsız ve ödenekli tiyatrolar, büyük ölçüde farklı şekillerde olsa da Ermenilerin şimdiye kadar ihmal edilmiş tarihlerinin dile getirilmesinde kilit bir rol oynamıştır. Genellikle siyasi açıdan hassas konuları ele alan bağımsız tiyatroların aksine, ödenekli tiyatrolar bilhassa tiyatro tarihine yer vererek Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye'de Avrupa tarzı tiyatronun gelişiminde Ermenilerin rolüne ışık tutar. Ulus-devletin resmî ideolojisi ile karmaşık bir ilişki sürdürmelerine ve geniş ve çeşitli izleyici kitlelerine ulaşmalarına rağmen, Ermeni hafızasına dair ödenekli tiyatro yapımları güncel akademik tartışmaların çoğunlukla dışında kalmışlardır. Bu tez, bu boşluğu doldurabilmek için ödenekli tiyatroyu, toplumsal belleğin aktarımı ve dönüşümü ve tarihyazımına yönelik normatif yaklaşımlara itiraz için önemli bir alan olarak araştırır. Benzersiz bir biçimde ikircikli olan iki ödenekli tiyatro yapımına, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları'nın Kantocu (2005) ve Şark Dişçisi (2011) oyunlarına, odaklanıyorum. Kantocu ve Şark Dişçisi, farklı siyasi duruşları aracılığıyla güncel Ermeni hafıza patlamasına katkıda bulunurken, revizyonist tiyatro tarihyazımının ödenekli tiyatrolarda sahnelenmesinin, doğrudan ve dolaylı olarak, ulus-devletin inşa sürecinde azınlıkların abjeksiyon süreçlerinin bir eleştirisi olarak hizmet ettiğini ortaya koyar. Bu tez, tiyatro ve performans çalışmalarında abjeksiyon teorisi üzerine olan mevcut literatüre 'abjeksiyona dair tarihyazımları' çerçevesini önererek katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Böylelikle tiyatro tarihi oyunlarını abjeksiyona dair tarihyazımları olarak inceleyerek ana akım bağlamlarda azınlık hafızasına yönelik politik olarak ilerici ve muhafazakâr yaklaşımların iç içe geçmesini analiz eder.Article Citation Count: 0The performativity of terrorism: subversive experimentalist techniques in Pornography (2007) by Simon Stephens(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2022) Yıldırım, Şeyda NurAlthough terrorism has a complex genealogy as a political concept, contemporary discussions on new terrorism use a reductionist discourse on the legitimacy of violence. In this article, I discuss the performativity of terrorism - its repetitive, citational, and necessarily discursive composition within the established social system - in the context of Pornography (2007) by Simon Stephens. I argue that subversion of conventional playwriting techniques in Pornography reveals the complex social and political dynamics that continually refigure terrorism as the counter-image of war.