Enşici, Ayhan

Loading...
Profile Picture
Name Variants
A. Enşici
Ensici A.
Ensici,Ayhan
Enşici, Ayhan
ENŞICI, AYHAN
Ensici,A.
Ayhan ENŞICI
Ensici, Ayhan
E.,Ayhan
Enşici, AYHAN
ENŞICI, Ayhan
E., Ayhan
Enşici, A.
Enşici,A.
AYHAN ENŞICI
Ayhan Enşici
Ayhan, Ensici
Enşici, Ayhan
Job Title
Dr. Öğr. Üyesi
Email Address
ayhan.ensici@khas.edu.tr
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

6

Articles

1

Citation Count

10

Supervised Theses

5

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Article
    Citation Count: 10
    Used and rejected decisions in design teamwork
    (Taylor & Francis Ltd, 2013) Enşici, Ayhan; Badke-Schaub, Petra; Bayazit, Nigan; Lauche, Kristina
    Decision making in design requires careful consideration as any inaccuracies or faults can have serious consequences for the producer the user and/or the competitiveness of the company. Research investigating decision making in design so far has mainly focused on the selection of decisions as part of technical choices and classical optimisation problems. In recent years further research has been started to discover the characteristics of successful decision making in industry. These later mostly single case studies shed light on some general influences on decision making but so far have not identified different relevant patterns of decision-making processes in design teams which are influential on the result and the process of decision making such as the constituents of rejected decisions. The research study reported here was initiated to further analyse the components of decision-making processes in teams with special emphasis on the question of how decisions develop during the design process. For example what happens to rejected decisions in the course of the design process? The observed processes should be analysed in detail by assessing all utterances in an interaction protocol which can be used as indicators of underlying cognitive processes in decision making
  • Master Thesis
    Yaratıcı ekonomiler bağlamında ortak çalışma alanlarının gelişimi, 21.yy'da iş ve çalışma hayatına etkisi: İstanbul örneği
    (Kadir Has Üniversitesi, 2017) Enşici, Ayhan; Ensici, Ayhan
    Yaratici endustri disiplinlerinde calisanlarin yaratici disiplinlerin kendine ozgu is yapma ve uygulama bicimleri ile birlikte ozellikle gelisen ve degisen calisma sartlarina bagli olarak yeni calisma alanlarina olan ihtiyaclari olusmustur. Bu ihtiyac dogrultusunda Richard Florida ve ekibi tarafindan yaratici olarak endekslenen sehirlerden birisi olan Ýstanbul’da gelisen ortak calisma alanlari yaratici endustriler baglaminda incelenmistir. Yaratici endustrilerin icinde bulunan yaratici sinif ve bu sinifin ortaya cikardigi yaratici ekonominin ortak calisma alanlari ile olan dinamik iliskisi ve bu durumun ozellikle 2014 yili itibariyle Ýstanbul’da hizli gelisimi ilgi cekicidir. suphesiz ki bilgi teknolojilerinin gelismesi bilgiye kolay ulasim ve kuresel olarak birbirine daha cok entegre olan bir dunyada calisma sartlarinin degismesi ve yeni calisma alanlarinin gelismesi dikkatle incelenmesi gereken bir konudur. Gunumuz is ve calisma dunyasini gecmisle kiyaslayarak degisimin boyutu anlatilmistir. Ortak calisma alanlari yasanan bu degisimi somut olarak gorebildigimiz ve inceleyebildigimiz yeni nesil calisma mekânlaridir. Turkiye’nin en dinamik sehirlerinden olan Ýstanbul’da bir yuksek lisans tezi olarak ‘’ortak calisma alanlarini’’ konu edinen ilk tez calismasidir.
  • Master Thesis
    Türkiye'deki e-ticaret platformlarının görsel erişilebilirlik performansı: Trendyol.com, Hepsiburada.com ve N11.com üzerinde yapılan örnek inceleme
    (2023) Enşici, Ayhan; Enşici, Ayhan
    Birçok çevrimiçi satıcı, yalnızca klavye komutları veya ekran okuyucular gibi yardımcı teknolojiler kullanılarak gezinilebilen erişilebilir web siteleri sunar. Ancak, klavyeyle erişilebilen bir dijital ürün geliştirmek, evrensel olarak kabul edilen görsel erişilebilirlik standartlarını karşılayan bir dijital ürün üretmekten çok farklıdır. Bir web sayfasındaki kullanıcı arayüzü öğelerinin görsel nitelikleri, erişilebilirlik yaklaşımıyla e-ticaret platformları tasarlarken tasarımcılar ve geliştiriciler için bazen ikincil öncelik haline gelmektedir. Bu araştırmada, Türkiye'de en çok ziyaret edilen ilk üç e-ticaret platformu (Trendyol.com, Hepsiburada.com ve N11.com) üzerinde gerçekleştirilen sezgisel kullanıcı testleri ve çoğunlukla Web İçeriği Erişilebilirlik Yönergeleri'nin algılanılabilirlik kısmının ayırt edilebilirlik bölümüne dayanan değerlendirme kriterlerini birleştiren benzersiz bir yöntem kullanılmıştır. Bu yöntem çevrimiçi alışveriş platformlarının görsel erişilebilirlik performansını değerlendirmek için oluşturulmuş ve görme ile ilgili bir sağlık sorunu olsun ya da olmasın, kullanıcılar için bir görevi tamamlamanın ne kadar kolay olduğunu anlamak için kullanılmıştır. Bu çalışmanın bulguları, kullanıcıların çok sayıda görsel erişilebilirlik sorunuyla karşı karşıya kaldığını göstermektedir. Mevzubahis platformların değerlendirmesi, onların yalnızca karmaşık görsel erişilebilirlik kriterleri açısından değil, aynı zamanda kontrast oranı ve metin boyutu gibi temel kriterler açısından da başarısız olduğunu gösteriyor. Olumlu olarak, çalışma, bu görsel erişilebilirlik sorunlarının çoğunun kolayca çözülebileceğini ortaya koyuyor.
  • Master Thesis
    Design workshop practices in local development: Analysis of cases located in Turkey
    (Kadir Has Üniversitesi, 2017) Enşici, Ayhan; Enşici, Ayhan
    Tasarım pratiğinin toplumsal ve yerel kalkınmada bir katalizör olarak kullanılmasının önemi son yıllarda giderek daha fazla artmaktadır. Dünyada ekonomik ve sosyal kalkınmanın hedeflendiği birçok bölgede üniversiteler, vakıflar ya da bağımsız kuruluşların kalkınma süreçlerinde önemli bir araç olan tasarımı kullandıkları girişimleri bulunmaktadır. Bu girişimler arasında sahada gerçekleştirilen tasarım çalıştayları öne çıkmaktadır. Bu tez Türkiye'de yürütülmüş olan tasarım çalıştaylarının– özellikle kentleşmenin düşük olduğu bölgelerde konumlanan ve bulundukları bölge ile etkileşim halinde olan tasarım çalıştaylarının – organizasyonal özelliklerinin ve tasarım yaklaşımının yerel kalkınma amaçlı çalışmalara uygunluğu bağlamında değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Tez araştırmaları kapsamında, tasarım çalıştayları ve yerel kalkınma arasındaki son yıllarda artan ilişki incelenmiş, bu konuda dünyada uygulanmış örnekler araştırılmıştır. Bu çalışma sonucunda, konu üzerine literatür araştırmasına dayanan bulguların ışığında, Türkiye'den seçilen çalıştay örnekleri olarak Yahşibey Tasarım Çalıştayları, İzmir Tasarım Köyü Çalıştayı, OZU Gökçeada Tasarım Çalıştayları incelenmiştir. Çalıştayların gerçekleşmesinde rol alan paydaşlar tasarım öğrencileri, yürütücüler, organizatörler ve yerel aktörler olarak ortaya çıkmaktadır. Tasarım çalıştaylarındaki paydaşlar ile kapsamlı anket çalışmaları aracılığıyla vaka çalışması yapılmıştır. Ayrıca çalıştayların websitesi, blog ya da sosyal medyada yer alan duyurularından içerik analizi yapılmıştır. Bu araştırmalar ışığında Türkiye'deki tasarım çalıştaylarının toplumsal ve yerel kalkınma noktasındaki bakış açıları, organizasyonal özellikleri ve bu konuda faydalı olabilmek adına zayıf ve güçlü yanları incelenerek gelecek çalıştaylarda odaklanılması gereken noktalar değerlendirilmiştir. Anahtar Sözcükler: Tasarım Çalıştayları, Yerel Kalkınma, Sosyal Tasarım
  • Master Thesis
    Differences of player experiences between physical and digital media
    (Kadir Has Üniversitesi, 2020) Enşici, Ayhan; Enşici, Ayhan
    Communication and entertainment continue to move towards digital media. Understanding the gains and losses of these transformations from physical to digital is essential for better digital experiences. Games are a big part of human life. Moreover, currently, the video game industry has the biggest share in the entertainment industry. Every statement that is supported with an academic research on such a subject would have an audience that can benefit from. This thesis aims to reveal the differences between playing experiences of different platforms. In order to completely grasp player experience, concepts like game, play, player, play typology, user experience and player experience itself has been extensively studied. With the gathered information, in order to conduct a research an individual game has been selected. Magic: The Gathering originally being a tabletop card game recently launched a successfully received version for online play. The game is almost exactly the same in both platforms and has a lot of components for a multifaceted and deep experience. Since players can play with the same game pieces in a similar manner in both platforms against equivalently competent opponents, the difference that the two platforms would generate is expected to be revealed clearly. For the collection of the data, after an exploratory research a handful of online face-to-face interviews are conducted, and the qualitative data gathered from these interviews used to construct a theoretical model for an online questionnaire. 697 Magic: The Gathering players' views are collected, analyzed and discussed through this method. Detailed analysis of the results concluded that the tabletop experience is superior overall for the case of this study. Especially social interaction and the idea of fun scored much higher than the online experience of the same game. Contrarily, the online version had better numbers in the areas of competitive play and convenience of gameplay.
  • Master Thesis
    Visual accessibility performance of e-shopping platforms in Turkey: A case study conducted on Trendyol.com, Hepsiburada.com and N11.com
    (Kadir Has Üniversitesi, 2023) Enşici, Ayhan; Enşici, Ayhan
    Birçok çevrimiçi satıcı, yalnızca klavye komutları veya ekran okuyucular gibi yardımcı teknolojiler kullanılarak gezinilebilen erişilebilir web siteleri sunar. Ancak, klavyeyle erişilebilen bir dijital ürün geliştirmek, evrensel olarak kabul edilen görsel erişilebilirlik standartlarını karşılayan bir dijital ürün üretmekten çok farklıdır. Bir web sayfasındaki kullanıcı arayüzü öğelerinin görsel nitelikleri, erişilebilirlik yaklaşımıyla e-ticaret platformları tasarlarken tasarımcılar ve geliştiriciler için bazen ikincil öncelik haline gelmektedir. Bu araştırmada, Türkiye'de en çok ziyaret edilen ilk üç e-ticaret platformu (Trendyol.com, Hepsiburada.com ve N11.com) üzerinde gerçekleştirilen sezgisel kullanıcı testleri ve çoğunlukla Web İçeriği Erişilebilirlik Yönergeleri'nin algılanılabilirlik kısmının ayırt edilebilirlik bölümüne dayanan değerlendirme kriterlerini birleştiren benzersiz bir yöntem kullanılmıştır. Bu yöntem çevrimiçi alışveriş platformlarının görsel erişilebilirlik performansını değerlendirmek için oluşturulmuş ve görme ile ilgili bir sağlık sorunu olsun ya da olmasın, kullanıcılar için bir görevi tamamlamanın ne kadar kolay olduğunu anlamak için kullanılmıştır. Bu çalışmanın bulguları, kullanıcıların çok sayıda görsel erişilebilirlik sorunuyla karşı karşıya kaldığını göstermektedir. Mevzubahis platformların değerlendirmesi, onların yalnızca karmaşık görsel erişilebilirlik kriterleri açısından değil, aynı zamanda kontrast oranı ve metin boyutu gibi temel kriterler açısından da başarısız olduğunu gösteriyor. Olumlu olarak, çalışma, bu görsel erişilebilirlik sorunlarının çoğunun kolayca çözülebileceğini ortaya koyuyor.