Behlil, Melis
Loading...
Name Variants
MELIS BEHLIL
BEHLIL, MELIS
Behlil, Melis
Melis, Behlil
B., Melis
B.,Melis
BEHLIL, Melis
M. Behlil
Behlil, M.
Melis Behlil
Behlil,M.
Behlil,Melis
Behlil, MELIS
Melis BEHLIL
BEHLIL, MELIS
Behlil, Melis
Melis, Behlil
B., Melis
B.,Melis
BEHLIL, Melis
M. Behlil
Behlil, M.
Melis Behlil
Behlil,M.
Behlil,Melis
Behlil, MELIS
Melis BEHLIL
Job Title
Doç. Dr.
Email Address
melisb@khas.edu.tr
Main Affiliation
Radio, Television and Cinema
Status
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Scholarly Output
32
Articles
5
Citation Count
16
Supervised Theses
20
32 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 32
Article Citation - WoS: 0Better Late Than Never? the Role of Policy in the Turkish Cinematic Revival(Intellect Ltd, 2010) Behlil, Melis; Behlil, Melis[Abstract Not Available]Article Citation - WoS: 1The Dead Are Alive: The Exotic Non-Place of the Bondian Runaway Production(AMSTERDAM UNIV PRESS, 2021) Behlil, Melis; Behlil, Melis; Prado, Ignacio M. Sanchez; Verheul, JaapThis chapter dissects the opening sequences of Skyfall (2012) in Istanbul and Spectre (2015) in Mexico City in order to argue that Eon's predilection for runaway productions has begun began to influence the textual composition of the James Bond film series. Eon Productions often modifies the narratives and settings of its Bond features in order to exploit the increasingly global availability of funding schemes, tax incentives, and cheap labor, and to secure, on a global scale, profitable distribution deals, enhanced visibility, and greater revenues from merchandizing. In the process, the Bondian runaway production fashions a colonial imaginary of exotic non-places, which has since long been a staple of the brand of Bond.Master Thesis Taverna Kapısının Önünde Kısa Filmi Üzerinden Sinemada Edebiyat Uyarlaması Tanımları(Kadir Has Üniversitesi, 2018) Ateş, Enes; Behlil, Melis; Behlil, MelisLiterature adaptation has been practiced throughout the history of cinema and it has become a tradition to resurrect literary works in a different medium. Adaptations are made for cultural and artistic aims, however the popularity of the literary sources sometimes engenders commercial purposes. In this thesis study, my short film named Taverna Kapısının Önünde (In Front of the Tavern Door), which is also a literary adaptation, will be evaluated under the title of literary work to cinema adaptations. The project I have done, will explain how I perceive literature adaptation as a film director. The film Taverna Kapısının Önünde (In Front of the Tavern Door) aims to bring a new dimension to the perception of short stories to big screen adaptation and it also aims to add an innovative work to the field.Book Part Citation - Scopus: 1ZABRISKIE POINT (1970), MICHELANGELO ANTONIONI AND EUROPEAN DIRECTORS IN HOLLYWOOD(Bloomsbury Publishing Plc., 2018) Behlil,M.; Behlil, Melis[No abstract available]Master Thesis Dokunmaya Davet Eden Harabeler: Liwaa Yazjı'nın Haunted (2014) ve Kamal Aljafari'nin The Roof (2006) Filmlerinde Evi Harabe İmgesinden Geri Kazanmak(2024) Haznedar, Dila Senem; Behlil, Melis; Behlil, MelisBu tez, ev kalıntılarının görsel temsilinin sınırlarını ve olanaklarını araştırıyor. Tartışmamı, ev harabelerinin, harabelerin temsili konusundaki sorunları nasıl karmaşıklaştırabileceğinden yola çıkarak yapıyorum. Son zamanlarda harabelere olan akademik ilginin oldukça yoğunlaşmasıyla beraber, yerinden edilmeye neden olan ev harabeleri hâlâ yeterince tartışılmıyor. Bu tezde, bu kalıntıların, sürgündeki ve yerinden edilmiş sanatçıların çok sayıda film ve videolarında, harabeleri temsil etmenin sınırlarına dair sorularla ortaya çıktığını savunuluyor. Bunu bir dizi filmin temsil tercihlerini analiz ederek savunuyorum. Öncelikle savaş sonrası Lübnan'a dair deneysel film ve videolarda ortaklaşan temsil krizinin haraberle ilişkisini inceliyorum. Bu sanat eserlerinde ortak olarak savaş sonrası kalıntıların varlığı, kolektif ve kişisel hafızayla ilişkileri nedeniyle temsilin sınırlarını karmaşıklaştırıyor. Ardından Kamal Aljafari'nin The Roof (2006) ve Liwaa Yazji'nin Haunted (2014) adlı iki filmi üzerinden alternatif temsil biçimlerini ve bu biçimlerin ortaya çıkardıkları olanaklara odaklanıyorum. Bu filmleri biçimsel olarak analiz ederek, bu terk edilmiş mekânların eve dair hafızayı geri kazanmaya çalışan alternatif temsillerin olanıklılğı olarak ele alıyorum. Bu filmlerde bedensel film dili ve duyusal hafızaya hitap eden bakış açısısı kullanımlarıyla terk edilmiş harabelerin ısrarla bir 'ev' iziyle temsil edildiğini savunuyorum.Master Thesis Finansal Kriz Belgesellerinin Sinematik Dil ve Metaforlar Açısından Analizi(Kadir Has Üniversitesi, 2019) Özdökmeci, Ayça Aydın; Behlil, Melis; Behlil, Melis2008 Küresel Finans Krizi beraberinde önemli bir tartışmayı da ortaya çıkarmıştır. Küresel düzeyde bu denli olumsuz sonuçlar doğuran finansal sektör temelli bir krizin, konunun uzmanları tarafından öngörülememiş olması kamuoyunu oldukça uzun bir süre meşgul etmiştir. Dikkat çekici bir şekilde kriz sonrası dönemde ise bireylerin, kriz ve finansal sektör hakkında detaylı bilgilere, değerlendirmelere ve uzman görüşlerine finansal kriz temalı belgeseller aracılığı ile ulaşabileceği bir ortam oluşmuştur. Bu noktadan yola çıkarak krizden bu yana geçen son on yıllık dönemde çekilen finansal kriz belgeselleri arasından on beş tanesi seçilmiş ve Nichols'ın (2017) mod teorisi temel alınarak bu on beş belgesel sinematik dil ve kullandıkları metaforlar açısından karşılaştırmalı bir şekilde analiz edilmiştir. Analiz sonucunda bu belgesellerin detaylı bir şekilde kriz ile ilgili kavram, durum ve süreçleri izleyiciye açıkladıkları görülmüş ve tüm bu belgesellerdeki baskın belgesel biçiminin açıklayıcı mod olduğu tespit edilmiştir. Finansal kriz belgeselleri açıklayıcı modun sahip olduğu özellikleri ve biçimsel stratejileri kullanarak barındırdıkları argümanı bilgilendirici bir mantıkla izleyiciye ulaştırmaya çalışmaktadırlar. Çalışmada baskın belgesel modunun belirlenmesinin ardından açıklayıcı modun bu belgeseller içinde hangi biçimsel stratejilerle işlerlik kazandığını ortaya koymak adına biçim analizi kullanılarak belgesel dili, görsel dil ve metafor kullanımı üzerinde detaylı bir inceleme gerçekleştirilmiştir. Bu inceleme sonucunda da finansal kriz belgesellerinde kullanılan ortak bir sinematik dil ve metafor kullanımının mevcut olduğu anlaşılmıştır. Ortaya çıkan bu örtüşme, araştırmaya konu olan belgesel sayısının çokluğu nedeniyle ve bu ortak biçimsel stratejilerin bir arada sunulması amacıyla sinemanın kendi araçları kullanılarak çoklu biçimli (multimodal) bir formatta ifade edilecektir. Çalışma, finansal kriz belgesellerinde örtüşen sinematik dil ve metafor kullanımını ortaya koyan görsel-işitsel video çalışma ile tamamlanacaktır. The 2008 Global Financial Crisis has brought about an important debate. The fact that a crisis deeply rooted in the financial sector and which produced such adverse outcomes was not foreseen by specialists on the subject, has extensively been discussed by the public for a long while. Noticeably, in the post crisis period an environment emerged in which individuals could access detailed information on the crisis, financial industry, evaluations and expert opinions through documentaries that focused on the subject. Consequently, fifteen financial crisis documentaries shot within the last decade were selected and these fifteen documentaries were analyzed based on Nichols' (2017) modes theory with regards to the cinematic language and metaphors they used. As a result of this analysis, it was concluded that these documentaries explained the concepts, circumstances and processes related to the crisis in a detailed manner and it was determined that the dominant documentary style in all of these documentaries was the expository mode. Financial crisis documentaries try to convey the intended argument to their audience with an informative sense by using features and formal strategies that the expository mode entails. After determining the dominant documentary mode in the study, a detailed analysis was conducted on documentary language, visual language and metaphor usage by using form analysis, in an effort to reveal how the expository mode functions and through which stylistic strategies. Based on this research, it was determined that usage of a common cinematic language and metaphors was present in these documentaries on the financial crisis. This resulting overlap will be expressed in a multi-modal format due to the large number of documentaries subject to the study and in an effort to present these common formal strategies by using the respective instruments of cinema. The study will be completed with an audiovisual video study showcasing the overlapping cinematic language and metaphor use in these financial crisis documentaries.Article Citation - WoS: 0Citation - Scopus: 0Two Balloons Can Fly a Minaret: Parody and Fabricated Reality as Integral Qualities of Mock-Documentary in aya Seyahat(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2025) Tüzün, Defne; Akçalı, Elif; Paça Cengiz, Esin; Behlil, MelisThis paper takes a close look at the critically acclaimed artist and filmmaker Kutlu & gbreve; Ataman's mockumentary Aya Seyahat (Journey to the Moon, 2009). We discuss the potentials and possibilities that the mockumentary mode brings to the film in detail, and address this mode as an aesthetic and critical manner that Ataman employs in his artistic practice. Through this discussion, we evaluate the ways in which the film is informed by and can be interpreted as a parodic observation of recurrent patterns in Turkish politics and representations of the national pasts. We argue that it exemplifies and endorses mockumentary's politically reflexive capacity to rethink history and the process of historiography in which historical truths are constructed. Mockumentary mode offers layers of meanings, exceeding the obvious narrative of historical parody, and invites the viewers to notice and problematize conventional narrational and stylistic methods of documenting a historical event. Thus, the film provides a criticism and comparison of the public opinion towards politics within two distinct periods in Turkey's history, namely the 1950s and the 2000s. It also opens up a space for a critical engagement with Turkey's troubled pasts and their construction as historical narratives in both cinematic and other representations.Master Thesis İletişim Teknolojisinin Kürt Kanallarında Yapımcıların İşi Üzerindeki Etkisi : Rudaw, Naliya ve Kurdsat Tv Kanalları(Kadir Has Üniversitesi, 2017) Ibrahima, Mahdi Shaeban Mohammed; Behlil, Melis; Behlil, MelisBu çalışmanın amacı iletişim teknolojisinin Kürt kanallarında yapımcıların işi üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu bağlamda RUDAW, Nalıya ve Kurdsat Tv kanalları üzerine bir inceleme yapılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda katılımcıların çoğunluğunun iletişim teknolojisini ve modern teknolojiyi iyi seviyede kullandıkları, kullanılan teknolojinin modern dünyada kullanılan teknoloji ile aynı seviyede olduğu gözlemlenmiştir. Aynı zamanda modern iletişim teknolojisinin kullanımı ile medya kurumlarının büyük bir tasarruf elde ettikleri ve iletişim teknolojisinin izleyicilerle olan iletişimde önemli rol oynadığı görülmüştür. Buna ek olarak modern iletişim teknolojisinin doğru ve faydalı bir şekilde kullanılması için medya çalışanlarının iyi bir eğitim görmelerinin gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Aynı zamanda modern iletişim teknolojisinin, program yapımcısı, haber yapımcısı ve yayın yapımcısının işlerinin üzerinde ki etkisi araştırılmış.Master Thesis Mesafe Senaryosu Bağlamında Günümüz Türk Sinemasında Erkeklik Krizi(Kadir Has Üniversitesi, 2017) Akar, Zafer; Behlil, Melis; Behlil, MelisAtaerkil toplumun beklentileriyle kurgulanan erkek olma sureci ve bu surecte erkege atfedilen gorevler bireyi eril krize surukleyebilmektedir. Bu durum Turk Sinemasinda ozellikle 1990’lardan gunumuze kadar erkek karakterler araciligiyla pek cok kez orneklendirilmistir. Bu calismanin ana konusu olan Mesafe (Zafer Akar 2017) filmi senaryosunun ana karakteri Mehmet uzerinden erkeklik krizine neden olan hadiseler anlasilmaya calisilmaktadir. ote yandan bu calismada analiz edilecek olan Uzak (Nuri Bilge Ceylan 2002) Kader (Zeki Demirkubuz 2006) ve Kis Uykusu (Nuri Bilge Ceylan 2015) Gunumuz Turk Sinemasi’nda erkeklik krizini carpici bir bicimde gostermeleri ve soz konusu filmlerin karakterlerinin Mesafe senaryosunun Mehmet’i ile benzerlikler barindirmalari bakimindan secilmistir.Master Thesis Gezi Direnişi Sinemada Karşılık Buldu Mu?(Kadir Has Üniversitesi, 2016) Serpil, Turgay Seçkin; Behlil, Melis; Behlil, MelisBu tez Gezi Direnisi’nin toplumsal ve politik dinamiklerde yarattigi degisimin sinemada karsilik bulup bulmadigina odaklanmistir. Gezi sonrasi sinemada iki temel ayrima gidilebilir: dogrudan Gezi Direnisi’ni belgeleyenler ve Gezi Direnisi etkisinde kalanlar. Belgesel olarak Ben Bir Slogan Buldum: Annem Benim Yanimda (Ayris AlptekinAlbina ozden Fehime Seven Nazli Bulum Sefa Tokgoz 2014) Cennetin Dususu (Ersin Kana 2014) Yeryuzu Askin Yuzu Oluncaya Dek (Reyan Tuvi 2014) filmlerini inceleyecegim ve bu yapimlarin gereken etkiyi yaratip yaratmadigi sorusuna cevap arayacagim.