Binay Kurultay, Ayşe

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Binay Kurultay, Ayşe
A.,Binay Kurultay
A. Binay Kurultay
Ayşe, Binay Kurultay
Binay Kurultay, Ayse
A.,Binay Kurultay
A. Binay Kurultay
Ayse, Binay Kurultay
Kurultay, Ayşe Binay
Kurultay, Ayşe Binay
Kurultay, Ayse Binay
Kurultay, Ayse Binay
Job Title
Dr. Öğr. Üyesi
Email Address
Bınaykurultay@khas.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

10

Articles

4

Citation Count

0

Supervised Theses

6

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 10
  • Master Thesis
    How Does New Media Affect the Creative Department of Advertising Agencies in Turkey?
    (Kadir Has Üniversitesi, 2014) Özdemir, Serpil; Yalkın, Çağrı; Binay Kurultay, Ayşe; Yanardağoğlu, Eylem
    Bu çalışmanın amacı, yeni birer reklam mecrası haline dönüşen dijital platformların Türk Reklam Ajanslarının kreatif departmanlarının işleyişine etkilerini araştırmaktır. Reklam sektöründe son yıllarda yaşanan dijital dönüşümün, reklamın en önemli unsuru olan yaratıcılık becerisini nasıl değiştirdiğini, yaratıcı departmanların bu değişimle birlikte nasıl bir dönüşüm yaşadığını incelemektir. Öncelikle reklam tarihinin ve yaratıcılığın tarihsel gelişiminin inceleneceği bu çalışmada yakın zamanda ortaya çıkan geleneksel ajans-dijital ajans ayırımının yaratıcı departmanlarda çalışan reklamcıların iş ve görev tanımlarına nasıl yansıdığnın incelemesi yapılacaktır. Yakın zamanda Türkiye'deki yaratıcı ajansların yapısal değişikliğine dair yapılacak bu çalışma için otuza yakın üst düzey yaratıcı-yöneticilerle derin mülakat yapılması hedeflenmektedir. Farklı ajans türlerinden- Geleneksel ajanslardan, dijital ajanslardan, sosyal medya ajanslarından, entegre ajanslardan seçilmiş yaratıcı reklamcılara üç önemli konu hakkında sorular sorulacaktır: 1. Yeni medya, reklam ajanslarının kreatif departmanlarını yapısal olarak nasıl değiştirdi? Bu deparmanlarda çalışanların iş ve görev tanımlarını değiştirdi mi? Değiştirdiyse nasıl? 2. Yeni medyanın, reklam ajanslarındaki yaratıcı departmanların fonksiyonlarına etkisi ne oldu? Yaratıcı süreci nasıl etkiledi? 3. Yeni medya, yaratıcı ajansların müşterileriyle ilişkilerini hangi yönde etkiledi? Ajanslar arası ilişkileri nasıl yapılandırdı? Bu çalışmanın sonunda hedeflenen, dijital devrimin neden olduğu yeni medyanın ihtiyaçlarına cevap verecek, aynı zamanda geleneksel mecralara etkin yaratıcı çözümler sunan en etkili yaratıcı departmanın tarifini yaparak yakın geleceğin ideal reklam ajanslarıyla ilgili öngörüler geliştirmektir.
  • Master Thesis
    An Examination of Brand Identity and Brand Image Relationship: An Analysis on Hanimeller
    (Kadir Has Üniversitesi, 2018) Demirdelen, Ozan; Kurultay, Ayşe Binay
    This thesis aims to explore how brand identity created and how this identity communicated to do consumers in order to create planned image at consumers. Brand is one of the most valuable commercial assets of companies; success of brand depends on developing a good brand identity and transmitting this identity to the consumers with a proper communication. Study adopts quantitative methodology. Data has been collected from the results of a deep interview with a marketing director and content analysis of TV commercials of a brand. At first phase of the research, a in-depth interview conducted with marketing director that covering; brand identity, market conditions and competition. In the second phase, A content analysis done with TV commercials and press statements. Significant findings were observed to enforce that developing a right brand identity and communicating this identity via right brand associations have great positive impact on brand's success.
  • Master Thesis
    Global Firmaların Türkiye Pazarındaki Glokalizasyon Çalışmaları: Fast Food Firmaları Üzerine Bir Araştırma
    (Kadir Has Üniversitesi, 2018) Dönmez, Cansu; Binay Kurultay, Ayse
    Küreselleşme süreci, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi ve teknolojik alanlarda yaşanan değişimleri de beraberinde getirmiştir. İşletmeler uluslararası pazarlara açılmış, global markalar ve global rekabet ortamı ortaya çıkmıştır. Farklı pazarlarda faaliyet gösteren global markalar, bu rekabet ortamında ön sıralarda yer edinebilmek için çeşitli pazarlama stratejileri izlemektedirler. Bu pazarlama stratejilerinden biri olan glokal strateji, “Küresel düşün yerel hareket et” fikrini savunur. Bu çalışmada global fast food firmalarının Türkiye pazarında yayınladıkları reklam filmlerinde yer alan kültürel göstergeler analiz edilmiş, firmaların kullanmış olduğu global stratejiler saptanmış, reklam filmlerinde toplumsal cinsiyet rolleri ve aile sunumlarında kalıp yargıların yeniden üretilip üretilmediği incelenmiş ve yeniden üretiminin gerçekleştiği sonucuna varılmıştır.
  • Article
    Citation Count: 0
    Exploring Women Managers’ Gender Role Experiences in Advertising Agencies
    (2021) Kurultay, Ayse Binay
    Although the advertising industry seemingly welcomes women globally, strong horizontal segregation resulting in the feminization of specific departments exists alongside glass ceiling and sticky floor issues. Thus, it is essential to explore how women negotiate their existence through gendered work experiences in organizations. This paper focuses on how women managers experience gender roles in advertising agencies in a developing country. As a developing country integrated into global capitalism, Turkey's advertising industry is mainly made up of international network advertising agencies. Tracing women's growing place in advertising is important for presenting a model for gender equality and women's rights in developing countries. Through an interpretive phenomenological analysis of interviews with 15 women managers with more than 15 years of advertising agency experience, the study finds that women who are in managerial positions in ad agencies tend to define themselves as a manager rather than a woman. In order to become ideal workers, they embrace the hegemonic masculinity and ambivalent sexism within the heteronormative matrix as they learn to perform unfemininity. They choose not to contest gender meanings and categories that function as disempowering and marginalizing elements for women.
  • Article
    Citation Count: 0
    Kristal Elma Yaratıcılık Festivalinde (1988-2018) Cam Tavan Olgusu: Kadın Jüri Üyesi Oranlarına Dair Bir İnceleme
    (2019) Kurultay, Ayşe Binay
    Toplumsal cinsiyete dayalı eşitsizliklerin ve cinsiyetçi rollerin iş yaşamındaki varlığı kadınçalışanların meslek sahibi olabileceği alanları etkilemektedir. Erkeklerin geleneksel olarak dahafazla yer aldığı mesleklerde kadınların karşılaştıkları zorluklar akademik literatürde çeşitlikapsamlarda incelenmiştir. Toplumsal cinsiyeti ideolojik bir güç olarak düşündüğümüzde, çalışmayaşamında karşılaşılan toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri, kalıp davranışlar ve cinsiyetçi rollerkadınların ataerkil sistemdeki ikincil konumunun göstergeleri olarak ele alınabilir. Reklam sektörühem ulusal hem uluslararası düzeyde kadınların rahatlıkla yer alabildiği bir alan olarakgörünmesine rağmen, bu yaratıcı sektörde de cinsiyet ayrımı gözlemlenmektedir. Hem dikey hemyatay ayrışmanın görüldüğü reklamcılık sektöründe kadınların, özellikle yaratıcı karar almapozisyonlarında yaygın ve küresel olarak yeterince temsil edilmemesi, reklam ajanslarındayaşanan problemli konulardan biridir. Uluslararası reklam ajanslarının yoğunlukta olduğuTürkiye’de reklamcılık sektörü hakkında cinsiyet eşitliği odaklı çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır.Dolayısıyla kadınların reklamcılık alanındaki karar alma pozisyonlarının incelenmesi önemlidir.Bu çalışmanın amacı kadınların reklam yaratıcılığı alanındaki karar alma mekanizmalarından biriolan yarışma jürilerine katılımlarını incelemek ve reklamcılık sektöründeki cinsiyet eşitsizliğiniortaya koyarak uygulamaya yönelik bu sorunun çözümüne katkıda bulunmaktır. Bu çalışmadaTürkiye’nin ilk, en uzun süreli ve en önemli reklam yaratıcılığı yarışması olan Kristal ElmaYaratıcılık Festivali’nin seçici kurullarındaki kadınların temsil oranları incelenmiştir. 1988 yılından2018 yılına kadar 30 yıldır toplanan Kristal Elma Yaratıcılık Ödülleri Seçici Kurullarındaki kadınoranları incelendiğinde jürilerin erkek-egemen yapısı göze çarpmaktadır.
  • Master Thesis
    Yeni Medya ve Yeni Medya Reklamcılığı Bağlamında Kültürel Aracılığın Dönüşümü
    (Kadir Has Üniversitesi, 2022) KARTAL, DERYA; Binay Kurultay, Ayşe; ogun emre, perrin; Binay Kurultay, Ayse; Barlas Bozkus, Seyda
    Tüketim kültüründeki artışın temel yaratıcılarından biri olarak görülen reklamcılığın; ekonomi ve kültür, üretim ve tüketim arasında aracılık ettiğine dair pek çok araştırma yer almaktadır. Bu araştırmalar dâhilinde, kimi çalışmalar reklam metinlerini semiyotik açıdan inceleyerek kültürel aracı olarak konumlandırırken, kimi çalışmalar reklamcıların dönemin kültürel dönüşümüne katkı sağlayarak aracılık ettiklerini iddia etmektedir. Literatürde eksik olan, yeni medya ve yeni reklam pratiği bağlamında “kültürel aracılık” kavramının konumlandırmasıdır. Bu çalışmada “yeni kültürel aracılar” olarak konumlandırılan reklamcıların, yeni dijital manzara karşısında artık “aracı” olmadıkları, dijitalleşen dünyada reklamcıların belli bir döneme ait politik değişime sebep olduğu söylemleri yerine tüketim kültürünü yöneten ve şekillendiren sosyal medya platformları doğrultusunda çalışmalar gerçekleştirdikleri ve kültürel aracılığı bu platformların sağladığı iddia edilmektedir.
  • Master Thesis
    Türkiye Evcil Hayvan Gıda Sektöründe 'evcil Hayvan Pastanesi' Tercihinde Tüketici Davranışlarının Değerlendirilmesi
    (2022) Alp, Andaç; Kurultay, Ayşe Binay
    Günümüzde bireylerin sahip oldukları nesneler fiziksel ihtiyaçları karşılamaktan, ziyade mesaj ileten bir iletişim aracı görevi görmektedirler. Dolayısıyla bireyler artık ürünün işlevini değil, ürünün verdiği vaadi ve mesajı satın almaktadırlar. Bu durum aynı mesajı vermek isteyen bireyler arasında grupların oluşmasına, tüketimin sembolik ve kültürel bir olgu haline gelmesine sebep olmaktadır. Bireyin giydiği ayakkabı markasından, öğlen yediği yemeğe kadar satın aldığı her nesne onu tanımlar ve tüketimi sembolize eder. Bu durum sadece nesneler üzerinde geçerli değildir. Yapılan araştırmalara göre evcil hayvan sahipliği de sembolik tüketimin bir parçasıdır. Bireyler sahip oldukları evcil hayvanlar ile bir mesaj vermektedirler. Kendi kimliklerini onlar üzerinden sembolize etmektedirler. Yıllar geçtikçe evcil hayvanlar ile sahipleri arasındaki etkileşim değişmekte ve gelişmektedir. Bu değişim evcil hayvanların, insanların hayatlarında daha önemli bir rol üstlendiğini göstermektedir. İnsanlar, evcil hayvanlarını sadece bir canlı olarak görmemekte, onları aile bireylerinin yerine koymaktadırlar. Hatta kendi kimliklerini evcil hayvanları üzerinden tanımlamaktadırlar. Evcil hayvan sahipleri ve evcil hayvanları arasındaki bu ilişki antropomorfizm ve genişletilmiş benlik kavramı içerisinde ele alınmaktadır. Evcil hayvanını insan yerine koyarak, insanlaştıran evcil hayvan sahipleri için evcil hayvan pazarında yeni ürünler ve hizmetler ortaya çıkmaktadır. Bu hizmetler ve ürünler evcil hayvanların insanlaştırılması sonucunda ortaya çıkan; insanlara yönelik giyim, kuaför, otel, kreş, gibi ürün ve hizmetlerin evcil hayvanlar için uyarlanmış versiyonlardır. Aynı insan sektöründe olduğu gibi, evcil hayvan sektöründe de tüketici davranışları ve tüketici segmentasyonunun bir sonucu olarak aynı hizmeti veren birden fazla marka yer almaktadır. Aynı hizmet ve ürün için farklı markaların yer alması, insana evcil hayvanı için seçim yapma özgürlüğü sunmaktadır. Bu davranış biçimi antropomorfizmin bir sonucu olarak görülebilir. Belk, (1996) antropomorfizmi benlik üzerinden tarif edilebilir kılmıştır. Bu benlik kavramına 'evcil hayvan odaklı benlik' demiştir. Bu çalışmada antropomorfizm, evcil hayvan odaklı benlik ve genişletilmiş benlik kavramı birbirlerini besleyen kavramlar olarak Türkiye evcil hayvan gıda sektöründe evcil hayvan pastanesi pazarının ortaya çıkmasında tüketici davranışları tüketim kültürü, kültürel sembolizm ve sembolik tüketim kavramlarından destek alınarak değerlendirilecektir. Tüketici davranışlarını anlamak, tüketicilerin iç görülerine ulaşmak, satın alma alışkanlıklarını ve tercihlerinin nedenlerini belirlemek için odak grup çalışması yöntemi kullanılmıştır. Görüşmedeki katılımcıları; İstanbul, Bursa, Ankara ve Antalya'da yaşayan, AB SES grubuna ait, evcil hayvan sahipleri oluşturmaktadır. Araştırma sonuçları incelendiğinde Evcil hayvan sahiplerinin, evcil hayvan pastanesinden evcil hayvanlarını 'ödüllendirme' amacı için alışveriş yaptıkları tespit edilmiştir. Bu ödüllendirme amacının altında yatan tüketici davranışları araştırılmış olup, çıkan bulgular antropomorfizm, genişletilmiş benlik kavramları çerçevesinde değerlendirilerek tüketim türleri ile olan bağlantıları açıklanmıştır.
  • Master Thesis
    Türkiye Evcil Hayvan Gıda Sektöründe "evcil Hayvan Pastanesi" Tercihinde Tüketici Davranışlarının Değerlendirilmesi
    (Kadir Has Üniversitesi, 2022) Alp, Andaç; Binay Kurultay, Ayse
    Günümüzde bireylerin sahip oldukları nesneler fiziksel ihtiyaçları karşılamaktan, ziyade mesaj ileten bir iletişim aracı görevi görmektedirler. Dolayısıyla bireyler artık ürünün işlevini değil, ürünün verdiği vaadi ve mesajı satın almaktadırlar. Bu durum aynı mesajı vermek isteyen bireyler arasında grupların oluşmasına, tüketimin sembolik ve kültürel bir olgu haline gelmesine sebep olmaktadır. Bireyin giydiği ayakkabı markasından, öğlen yediği yemeğe kadar satın aldığı her nesne onu tanımlar ve tüketimi sembolize eder. Bu durum sadece nesneler üzerinde geçerli değildir. Yapılan araştırmalara göre evcil hayvan sahipliği de sembolik tüketimin bir parçasıdır. Bireyler sahip oldukları evcil hayvanlar ile bir mesaj vermektedirler. Kendi kimliklerini onlar üzerinden sembolize etmektedirler. Yıllar geçtikçe evcil hayvanlar ile sahipleri arasındaki etkileşim değişmekte ve gelişmektedir. Bu değişim evcil hayvanların, insanların hayatlarında daha önemli bir rol üstlendiğini göstermektedir. İnsanlar, evcil hayvanlarını sadece bir canlı olarak görmemekte, onları aile bireylerinin yerine koymaktadırlar. Hatta kendi kimliklerini evcil hayvanları üzerinden tanımlamaktadırlar. Evcil hayvan sahipleri ve evcil hayvanları arasındaki bu ilişki antropomorfizm ve genişletilmiş benlik kavramı içerisinde ele alınmaktadır. Evcil hayvanını insan yerine koyarak, insanlaştıran evcil hayvan sahipleri için evcil hayvan pazarında yeni ürünler ve hizmetler ortaya çıkmaktadır. Bu hizmetler ve ürünler evcil hayvanların insanlaştırılması sonucunda ortaya çıkan; insanlara yönelik giyim, kuaför, otel, kreş, gibi ürün ve hizmetlerin evcil hayvanlar için uyarlanmış versiyonlardır. Aynı insan sektöründe olduğu gibi, evcil hayvan sektöründe de tüketici davranışları ve tüketici segmentasyonunun bir sonucu olarak aynı hizmeti veren birden fazla marka yer almaktadır. Aynı hizmet ve ürün için farklı markaların yer alması, insana evcil hayvanı için seçim yapma özgürlüğü sunmaktadır. Bu davranış biçimi antropomorfizmin bir sonucu olarak görülebilir. Belk, (1996) antropomorfizmi benlik üzerinden tarif edilebilir kılmıştır. Bu benlik kavramına “evcil hayvan odaklı benlik” demiştir. Bu çalışmada antropomorfizm, evcil hayvan odaklı benlik ve genişletilmiş benlik kavramı birbirlerini besleyen kavramlar olarak Türkiye evcil hayvan gıda sektöründe evcil hayvan pastanesi pazarının ortaya çıkmasında tüketici davranışları tüketim kültürü, kültürel sembolizm ve sembolik tüketim kavramlarından destek alınarak değerlendirilecektir. Tüketici davranışlarını anlamak, tüketicilerin iç görülerine ulaşmak, satın alma alışkanlıklarını ve tercihlerinin nedenlerini belirlemek için odak grup çalışması yöntemi kullanılmıştır. Görüşmedeki katılımcıları; İstanbul, Bursa, Ankara ve Antalya’da yaşayan, AB SES grubuna ait, evcil hayvan sahipleri oluşturmaktadır. Araştırma sonuçları incelendiğinde Evcil hayvan sahiplerinin, evcil hayvan pastanesinden evcil hayvanlarını “ödüllendirme” amacı için alışveriş yaptıkları tespit edilmiştir. Bu ödüllendirme amacının altında yatan tüketici davranışları araştırılmış olup, çıkan bulgular antropomorfizm, genişletilmiş benlik kavramları çerçevesinde değerlendirilerek tüketim türleri ile olan bağlantıları açıklanmıştır.
  • Article
    Citation Count: 0
    "kristal Elma Yaratıcılık Festivalinde (1988-2018) Cam Tavan Olgusu: Kadın Jüri Üyesi Oranlarına Dair Bir İnceleme"
    (İmge Kitabevi Yayınları, 2019) Binay Kurultay, Ayşe
    Toplumsal cinsiyete dayalı eşitsizliklerin ve cinsiyetçi rollerin iş yaşamındaki varlığı kadın çalışanların meslek sahibi olabileceği alanları etkilemektedir. Erkeklerin geleneksel olarak daha fazla yer aldığı mesleklerde kadınların karşılaştıkları zorluklar akademik literatürde çeşitli kapsamlarda incelenmiştir. Toplumsal cinsiyeti ideolojik bir güç olarak düşündüğümüzde, çalışma yaşamında karşılaşılan toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri, kalıp davranışlar ve cinsiyetçi roller kadınların ataerkil sistemdeki ikincil konumunun göstergeleri olarak ele alınabilir. Reklam sektörü hem ulusal hem uluslararası düzeyde kadınların rahatlıkla yer alabildiği bir alan olarak görünmesine rağmen, bu yaratıcı sektörde de cinsiyet ayrımı gözlemlenmektedir. Hem dikey hem yatay ayrışmanın görüldüğü reklamcılık sektöründe kadınların, özellikle yaratıcı karar alma pozisyonlarında yaygın ve küresel olarak yeterince temsil edilmemesi, reklam ajanslarında yaşanan problemli konulardan biridir. Uluslararası reklam ajanslarının yoğunlukta olduğu Türkiye’de reklamcılık sektörü hakkında cinsiyet eşitliği odaklı çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır. Dolayısıyla kadınların reklamcılık alanındaki karar alma pozisyonlarının incelenmesi önemlidir. Bu çalışmanın amacı kadınların reklam yaratıcılığı alanındaki karar alma mekanizmalarından biri olan yarışma jürilerine katılımlarını incelemek ve reklamcılık sektöründeki cinsiyet eşitsizliğini ortaya koyarak uygulamaya yönelik bu sorunun çözümüne katkıda bulunmaktır. Bu çalışmada Türkiye’nin ilk, en uzun süreli ve en önemli reklam yaratıcılığı yarışması olan Kristal Elma Yaratıcılık Festivali’nin seçici kurullarındaki kadınların temsil oranları incelenmiştir. 1988 yılından 2018 yılına kadar 30 yıldır toplanan Kristal Elma Yaratıcılık Ödülleri Seçici Kurullarındaki kadın oranları incelendiğinde jürilerin erkek-egemen yapısı göze çarpmaktadır.
  • Article
    Citation Count: 0
    Reklamlarda Karikatür Kullanımı: Piyale Örneği
    (Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015) Binay Kurultay, Ayşe; Pekseven Sabuncuoğlu, Burcu
    Bir mizah sanatı olan karikatürün, eğlendirmenin yanı sıra düşündürmek, öğretmek ve ikna etmek gibi özellikleri karikatürü reklamcılar için cazip hale getirmiştir. Anlatmak istediğini sade bir dille çarpıcı bir biçimde anlatan karikatür, sıralanan tüm bu özellikleriyle tüketicide davranış değiştirmekte önemli bir araç olabilmektedir. Karikatürlü reklamların hedefleri arasında olan ürün satmanın dışında bilinirlik arttırmak da vardır. Karikatürlü reklamlar da tüm reklamlar gibi bunu kimi zaman bir sloganla kimi zamanda zihinlerde markaya özgü bir konum yaratıp, markaya bir karakter ve kimlik kazandırarak yapmaktadır. Türkiye’de 1960’lı yıllarda karikatür, başta banka ve makarna reklamlarında olmak üzere sektördeki birçok markanın reklamlarında etkin olarak kullanılmıştır. Bu çalışmada örnek olarak karikatürün, bir pazarlama yöntemi olan reklamla ilişkisi, “Türkiye’yi makarna ile tanıştıran marka” olarak bilinen Piyale Makarnaları’nın 1960’lı yıllardaki on karikatürlü reklamı esas alınarak incelenmiştir. Piyale markasının 1960’lı yıllarda karikatürlü reklam kullanan markaların başında gelmesi ve markanın sadece karikatürlü reklamlardan oluşan kampanyalar düzenlemiş olması, bu markanın örneklem olarak seçilmesinde etkili olmuştur. Karikatürün resme dayalı mesajlarla örülü olması nedeniyle yöntem olarak postyapısalcı göstergebilimsel analiz kullanılmıştır. Dolayısıyla karikatürün metin evreni olduğu kadar sembolik evreni de tarihsel dönem aralığının göstergeleri anlamlandırmadaki önemi dikkate alınarak incelenmiştir. Bu doğrultuda karikatürlü reklamların yayınlandığı yıllarda karikatürlere konu olması dolayısıyla Türkiye’de kadın, aile, sağlık, güven gibi temalar dönemsellik gözetilerek gösterge bilimsel olarak değerlendirilmiştir.