Süral Efeçınar, Bahar Ceyda
Loading...
Name Variants
Süral Efeçınar, Bahar Ceyda
B.,Süral Efeçınar
B. C. Süral Efeçınar
Bahar Ceyda, Süral Efeçınar
Sural Efecinar, Bahar Ceyda
B.,Sural Efecinar
B. C. Sural Efecinar
Bahar Ceyda, Sural Efecinar
Süral, Efeçınar, C.
Süral, Bahar Ceyda
Süral, Bahar Ceyda
Ceyda Süral, Bahar
Efecinar, Ceyda Sural
Efecinar, Ceyda Sural
Efeçınar, Ceyda Süral
B.,Süral Efeçınar
B. C. Süral Efeçınar
Bahar Ceyda, Süral Efeçınar
Sural Efecinar, Bahar Ceyda
B.,Sural Efecinar
B. C. Sural Efecinar
Bahar Ceyda, Sural Efecinar
Süral, Efeçınar, C.
Süral, Bahar Ceyda
Süral, Bahar Ceyda
Ceyda Süral, Bahar
Efecinar, Ceyda Sural
Efecinar, Ceyda Sural
Efeçınar, Ceyda Süral
Job Title
Dr. Öğr. Üyesi
Email Address
Ceyda.sural@khas.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
13
Articles
11
Citation Count
0
Supervised Theses
2
13 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 13
Article Citation Count: 0Avrupa Birliği’nin Milletlerarası Özel Hukuka İlişkin Düzenlemelerinin Türk Hukukuna Etkileri(MALTEPE ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2013) Süral, Bahar CeydaAvrupa Birliği’nde ilk olarak 1 Mayıs 1999’da yürürlüğe giren Amsterdam Antlaşması ile değişik Avrupa Topluluğu Antlaşması ile milletlerarası özel hukukun uyumlaştırılması çabaları düzenlenmiş; bu anlamda, Avrupa Topluluğu’na delillerin toplanması ve hukuki ve ticari davalar sonucu verilen kararların tanıma ve tenfizinde işbirliği ile üye ülkelerin kanunlar ihtilafı ve milletlerarası yetkiye ilişkin kurallarının birbirine uyumunun geliştirilmesi hususlarında tüzük ve direktif çıkarma yetkisi tanınmıştır. Lizbon Antlaşması sonrasında kabul edilen Avrupa Birliği’nin İşleyişine Dair Antlaşma’da özgürlük, güvenlik ve adalet alanı yaratılması ve bu kapsamda milletlerarası özel hukuk konusunda düzenleme yapma yetkisi Birliğin paylaşılan yetki alanları içerisinde sayılmıştır. Bu kapsamda, 2001 yılından itibaren milletlerarası özel hukuka ilişkin olarak birçok Tüzük kabul edilmiştir. Bu Tüzükler, Türk hukukunda bir uygulama alanına sahip olmamakla birlikte, yeni kanunların yapılmasında ve doktrindeki tartışmaların zenginleşmesinde sürekli olarak örnek alınmıştır. İleride Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne tam üye olması halinde bunlar Türk hukukunun da bir parçası haline gelecektir. Ancak, bu düzenlemelerin Türk hukukuna tek etkisi bununla sınırlı mıdır? Tüzük hükümleri incelendiğinde Türk hukukçusunun da halihazırda dikkate alması gereken durumlar nelerdir? Çalışmamızda, aile ve borçlar hukuku alanındaki Tüzüklerin ilgili hükümleri incelenerek, bu soruların cevabı aranacaktır.Article Citation Count: 0ULUSLARARASI TAHKİMDE ÜÇÜNCÜ KİŞİ FİNANSMANININ MASRAFLAR İÇİN TEMİNAT GÖSTERİLMESİ KARARININ VERİLMESİNE ETKİLERİ(Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi, 2018) Süral, Bahar CeydaUluslararası tahkimde üçüncü kişi finansmanı ile uygulamada giderek daha sık karşılaşılmaktadır. Tahkimde üçüncü kişi finansmanı, başta, hakemlerin tarafsızlığı ve bağımsızlığı olmak üzere, gizlilik, masrafların paylaşımı gibi birçok usuli meseleye neden olur. Bu usuli meselelerden birisi de masraflar için teminat kararı verilmesidir. Bir başka deyişle, taraflardan birinin üçüncü kişi finansmanından yararlanmasının, diğer tarafın masraflar için teminat gösterilmesi yönündeki talebinin hakemlerce değerlendirmesine bir etkisinin olup olmayacağıdır. Bu çalışmada, bu mesele, doktrindeki görüşler ve hakem kararları çerçevesinde ele alınmıştır.Master Thesis Türk Hukuku'nda Joint Venture Düzenlemeleri(Kadir Has Üniversitesi, 2013) Tile, Latif; Süral, Bahar CeydaGünümüzde çok uluslu şirketler, başka bir ülkede gösterecekleri ticari faaliyetleri tek başlarına yürütmek yerine, başka bir teşebbüsle ortak olarak yapmak yolunu seçmektedirler. Bu amaçla seçilen işbirliği modellerinin başında da joint venture gelmektedir. Uluslararası ticarette şirketlerin ürettikleri mal ve hizmetleri diğer ülkelerdeki tüketicilerin kullanımına sunmaları genellikle joint venture sözleşmeleri vasıtasıyla mümkün olmaktadır. Zira joint venture ile risk paylaşılmakta, pazara giriş engelleri aşılmakta, teknolojik ve teknik bilgiye ulaşmak kolaylaşmakta ve teşebbüslerin pazar gücü artmaktadır. Joint venture ile kamu tüzel kişileri, çok uluslu şirketler, gerçek veya tüzel kişiler bir sözleşmesel ilişkiye girmekte, diğer bir deyişle bir sözleşme çatısı altında toplanmaktadırlar. Bu nedenle, çoğu hukuk sistemi joint venture ile ilgili yasal düzenlemeler yapmıştır.Article Citation Count: 0Yabancı Sermayeli Şirketlerin Taşınmaz Mülkiyeti ve Sınırlı Ayni Hak Edinimi(2010) Süral, Bahar Ceyda[Abstract Not Available]Doctoral Thesis Özel Öğretimde Özel Gereksinimli Öğrencilerin Eğitim Hakkının İhlalinden Kaynaklanan Hukuki Sorumluluk(Kadir Has Üniversitesi, 2021) Işıl Bağatur, Jülüde; Ceyda Süral, BaharStudents with special needs are defined as individuals who differ significantly from their peers in terms of their personal and developmental characteristics and educational competencies for any reason and this spectrum of the students with special needs includes a variety of individuals from an individual with severely mentally disabled at one end and to a gifted individual. The education of the individuals with special needs in Turkey is regulated both within the general education legislation and by a separate legislation and regulation (Regulation on the Special Education Service) together with the Decree No. 573. In the private schools where education and training is carried out under the supervision and control of the state, although there is no difference in terms of the education of the individuals with special needs, violation of rights are experienced in many different ways during their education, starting from the enrollment to the school. Although these violations of rights were brought to the judiciary, no results were obtained and they became subject to the decisions of the Constitutional Court and the European Court of Human Rights. The scope of this doctoral thesis is limited to the consequences of the violations of rights in private schools with respect to the private law. However, necessary references have been made so that there is no hesitation that it can be applied to private institutions affiliated to the Ministry of National Education such as Special Education Rehabilitation Centers to the extent that it is appropriate. The legislation in force and the general regulations regarding the law of liability in the Turkish Code of Obligations and the provisions on trial and burden of proof in the Code of Civil Procedure do not provide sufficient protection for the students and their families against both public and private schools which are in a stronger position. Yet Turkey, as being party to many international conventions especially the United Nations Children's Rights Convention, has acknowledged and undertakes to make domestic law in this respect. In this doctoral thesis, the violations of the right to education faced by the students with special needs in private schools and the rules of liability law that can be applied to this are investigated, and since the current provisions in the liability law shall not provide sufficient protection, it has been concluded that a separate regulation should be made in the Turkish Code of Obligations or the Special Education Law that is to be enacted, as the duty of care included in the strict liability.Article Citation Count: 0Hakem Kararlarının İcrası ve İptal Davası(Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi, 2014) Süral, Bahar Ceyda[Abstract Not Available]Article Citation Count: 0Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun Türk Mahkemelerinin Milletlerarası Yetkisine Etkisi(Türkiye Barolar Birliği, 2012) Süral, Bahar CeydaHukuk Muhakemeleri Kanunu 1.10.2011 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Türk mahkemelerinin milletlerarası yetkisine ilişkin Milletlerarası Özel Hukuk ve Usul Hukuku Hakkında Kanun md. 40, iç hukukun yer itibariyle yetki kurallarına atıf yapmaktadır. Bir davada HMK uyarınca yer itibariyle yetkili bir mahkeme mevcut değilse, Türk mahkemelerinin o dava için milletlerarası yetkisi de yoktur. Bu çalışmada, HMK’nın yetkiye ilişkin hükümlerinin Türk mahkemelerinin milletlerarası yetkisi bakımından doğuracağı sonuçlar incelenmiştir.Article Citation Count: 0Nearly a Decade on - the Perception of International Arbitration Law by Turkish Courts(Oxford University Press, 2010) Süral, Bahar Ceyda[Abstract Not Available]Article Citation Count: 0Protection of Persons With Disabilities in Turkish Law(Ibero-American Law Institute, 2022) Süral, Efeçınar, C.; Ömeroglu, E.IThe rights of disabled persons from a perspective of private law; whether they can assert and enjoy any rights or special treatment under the civil law and before the civil courts have never been evaluated in the Turkish doctrine. In this study, we tried to take civil court practice as our center point and focused on private law legislation which frequently constitute subject of case-law. Consequently, we have dealt with certain rights of the disabled people provided in the CRPD; i.e., equal recognition before the law; access to justice; respect for home and the family; work and employment, which may have private law aspects and inquired whether the law and its practice is in concord with the CRPD. Additionally, equality and non-discrimination have been subject to a number of European Court of Human Rights (ECtHR) decisions where the applicants are Turkish citizens with disabilites. We have, therefore, devoted a section in this study, to these decisions and their impact on the recent Turkish Constitutional Court decisions rendered concerning applicants in similar circumstances. © 2022 Ibero-American Law Institute. All rights reserved.Article Citation Count: 0Avrupa Birliği Devletler Özel Hukuku Işığında Çifte Vatandaşlık Halinde “müşterek Milli Hukuk” Bağlama Noktası Nasıl Anlaşılmalıdır?(Seçkin Yayıncılık, 2019) Süral, Bahar CeydaAvrupa Birliği devletler özel hukukunda “tarafın milli hukuku” veya “tarafların müşterek milli hukuku” bağlama noktalarına halen yer verildiği görülmektedir. Roma III Tüzüğü Madde 5/1/c uyarınca, tarafların boşanmaya uygulanacak hukuk olarak seçebilecekleri hukuklardan biri, hukuk seçiminin yapıldığı sırada eşlerden birinin milli hukukudur. Hukuk seçiminin yapılmadığı hallerde uygulanacak hukuku gösteren Madde 8’de de eşlerin davanın açıldığı tarihteki müşterek milli hukuklarına yer verilmiştir. Roma III Tüzüğünün Giriş Bölümü Paragraf 22’de birden fazla vatandaşlık söz konusu olduğunda, hangi vatandaşlığın dikkate alınacağı konusunda ulusal hukukların karar vereceği; ancak, Avrupa Birliği’nin genel prensiplerinin de dikkate alınacağı belirtilmiştir. Öte yandan, Avrupa Birliği Adalet Divanı’nın 2009 tarihli Hadadi kararında, çifte vatandaşlık durumunda tarafların daha sıkı irtibatlı oldukları vatandaşlığın dikkate alınamayacağına hükmedilmiştir. Evlilik mal rejimlerine ilişkin 2016/1103 sayılı Tüzüğün, objektif bağlama kuralını düzenleyen 26. Maddesinde ise, tarafların müşterek mutad meskeni olmadığı hallerde tarafların evlenme anındaki müşterek milli hukukları bağlama noktasına yer verilmiş; ancak, birden fazla müşterek milli hukuk söz konusu ise, bu bağlama noktası dikkate alınmadan, doğrudan, tarafların evlenme anında en sıkı ilişkili oldukları hukukun uygulanacağı düzenlenmiştir. Çalışmamızda, Avrupa Birliği Tüzüklerinde çifte vatandaşlık halinde “milli hukuk” bağlama noktasının anlamı üzerinde durularak, buradaki tartışmaların Türk hukukunda, MÖHUK Madde 4 ile birlikte, “müşterek milli hukuk” bağlama noktasının uygulamasına ışık tutup tutamayacağı üzerinde durulmuştur.