Hemiş, ÖzlemHemiş, ÖzlemErsan, Müge2020-02-172020-02-172019https://hdl.handle.net/20.500.12469/2751Bu çalışma 2000'li yıllarda, Türk tiyatro yazınında artan anlatıya yönelim ve anlatının sahnede farklılaşan biçimleri üzerine düşünce üretmeyi amaçlar. Bu süreci de tiyatro yazınında anlatının birinci bölümde Batıdaki, ikinci bölümde Türkiye'deki farklı amaç ve biçimlerde kullanımlarını inceleyerek kat eder. Üçüncü bölümde ise yakın dönem oyunlardan Karabahtlı Kardeşlerin Bitmeyen Şen Gösterisi, Sen İstanbul'dan Daha Güzelsin ve Şatonun Altında üzerinden anlatının farklı kullanımlarını inceleyerek, bugün anlatıya yönelimin Türkiye tiyatro yazımında nasıl sonuçlar ve gelişmeler doğurduğunu tartışmaya açmak ister.This study aims to generate ideas over the increasing trend of narrative, today, in the theatre literature of Turkey and the differentiated forms of the narrative as theatrical text. In doing so, the first chapter shows the forms of narrative in the playwriting of West and the second chapter shows the forms of narrative in playwriting of Turkey. And in the third chapter aims to open up the reasons and results of the trend of narrative in discussion in the recent theatre plays of Turkey over the analysis of three different narrative plays Karabahtlı Kardeşlerin Bitmeyen Şen Gösterisi, Sen İstanbul’dan Daha Güzelsin and Şatonun Altında.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAnlatımAnlatıAnlatı MetniAnlatı OyunuAnlatı TiyatrosuEpik TiyatroMeta-modernizmTürk Oyun YazarlarıOyun YazımıTürk TiyatrosuNarrationNarrativeNarrative TextNarrative playNarrative theatreEpic TheatreMeta-modernismTurkish playwrightsPlaywritingTurkish TheatreTürkiye tiyatro yazınında anlatıya yönelimMaster Thesis555773