Sarıkartal, Çetin KemalElmas, Ali İhsan2020-06-222020-06-222015https://hdl.handle.net/20.500.12469/2933Bu tez, ilk aşamada bakma eyleminin hedefi olan oyuncunun, oynadığı sırada varlık tanımı olarak 'ne' olduğunu tartışarak, bu tanım üzerinden oyuncuda yankılanan imgeyi çözümleyebilecek verileri araştırmayı ve yönetmene bir farkındalık sunmayı amaçlamaktadır. Görünen eylemler bütünü içerisinde neyin sahte neyin gerçek olduğunu zaten hissetmekte olan yönetmenin, sahtenin neden sahte, gerçeğin neden gerçek olduğunun teşhisini ancak bu farkındalıkla birlikte doğru yapabileceğini savunmaktadır. Teşhisi doğru yaptığımız anda oyuncu yönetimi üzerine yöntem araştırmalarından söz etmeye başlayabilir ve tam olarak çalışılan esere özgü olarak uygulanabilecek oyuncu yönetimi tekniklerinin çağrışımlarını yaratabiliriz.This thesis, in the first place, aims to discuss what an actor is, as the object of gaze, in terms of an existential definition during the time of acting. The thesis also aims to study the data that are capable of analysing the image echoing in the actor based on this definition, and hence to provide the director with an awareness. It is claimed in this thesis that the accurate identification of why fake is fake and real is real can only be achieved with such an awareness of the director who already senses fake from real. Once we make this identification accurately, can we start discussing the methodology studies on directing actors and come up with its implications that could be applied specifically to the work that is being dealt with.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSeçmek-Göstermek-İşaret EtmekBakmak-Görmek-AlgılamakOyuncu-KarakterLiminalİtkiOyuncu YönetimiGerçek-GerçeklikDuyusal İzlenimDuyusal EtkilenimDramaturjiObjeChoose-Show-BeckonGaze-See-PerceiveActor-CharacterImpulseDirecting ActorsReal-RealitySensory ImpressionSensory InfluenceDramaturgyObjectOyuncu yönetimi üzerine yöntem araştırmaları ve sinemada gerçeklik algısı oluşumuMaster Thesis393615