Ugurlu, MineDanışman, Gamze ÖztürkBılyay-erdogan, SedaVural-yavas, Cigdem2024-10-152024-10-15201911303-099X2651-3021https://doi.org/10.21121/eab.536640https://hdl.handle.net/20.500.12469/6611Bu çalışma alıcıların satış, genel ve yönetim maliyetlerinin asimetrik davranışlarını incelemekle birlikte; “Birleşme ve Satın Alma” performanslarına olan etkisini 1 yıllık olay penceresinden analiz etmektedir. Çalışma A.B.D.’de 2003-2015 yılları arasında tamamlanan 6,888 birleşme ve satınalmaya dayanmakta ve panel veri regresyonları kullanmaktadır. Sonuçlar alıcıların 73%’ünün maliyetlerinin asimetrik davranış sergilediğini göstermektedir. Birleşme duyurusunun ardından maliyet yapışkanlığı ile alıcıların olağandışı getirileri arasında anlamlı ve negatif bir ilişki olduğu saptanmıştır. Piyasadaki rekabet alıcıların getirilerini olumlu etkiler, ancak yapışkan maliyetlerin alıcıların olağandışı getirileri üzerindeki olumsuz etkisini daha da artırır. Ayrıca alıcıların temerrüt riskinin olağandışı getiriler üzerinde anlamlı ve negatif yönde etkisi vardır. Bununla birlikte, temerrüt riskinin getiriler üzerindeki olumsuz etkisi yapışkan olmayan maliyet yapısı olan alıcılar için daha kuvvetlidir. Alıcıların riski rekabetin getiriler üzerindeki pozitif etkisini azaltmaktadır. Bir yıllık olay penceresinden incelendiğinde, yapışkan maliyet yapısına sahip alıcıların yapışkan olmayan maliyet yapısına sahip alıcılara göre daha az olağandışı getirilere sahip olduğu gözlemlenmiştir. Bu çalışma 2003-2015 yılları arasında gerçekleşen birleşmelerde rol alan alıcıların asimetrik maliyet davranışlarını ortaya çıkararak ve alıcı firmaların daha düşük olağandışı getiri elde etmelerine alternatif bir açıklama getirerek literatüre katkıda bulunmuştur.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessAsimetrik Maliyet Davranışı ve Alıcıların Getirileri: A.B.D. Birleşmelerinden BulgularArticle32333931910.21121/eab.536640N/A