Behlil, MelisBehlil, MelisAkar, Zafer2019-07-122019-07-122017https://hdl.handle.net/20.500.12469/1991Ataerkil toplumun beklentileriyle kurgulanan erkek olma sureci ve bu surecte erkege atfedilen gorevler bireyi eril krize surukleyebilmektedir. Bu durum Turk Sinemasinda ozellikle 1990’lardan gunumuze kadar erkek karakterler araciligiyla pek cok kez orneklendirilmistir. Bu calismanin ana konusu olan Mesafe (Zafer Akar 2017) filmi senaryosunun ana karakteri Mehmet uzerinden erkeklik krizine neden olan hadiseler anlasilmaya calisilmaktadir. ote yandan bu calismada analiz edilecek olan Uzak (Nuri Bilge Ceylan 2002) Kader (Zeki Demirkubuz 2006) ve Kis Uykusu (Nuri Bilge Ceylan 2015) Gunumuz Turk Sinemasi’nda erkeklik krizini carpici bir bicimde gostermeleri ve soz konusu filmlerin karakterlerinin Mesafe senaryosunun Mehmet’i ile benzerlikler barindirmalari bakimindan secilmistir.Becoming a man with patriarchal society's expectations and attributed duties to the male can led one to a masculinity crisis. This case has been exemplifed many times, through to the male characters in Turkish Cinema starting especially from 1990s. This study aims to comprehend incidents causing masculinity crisis via the character Mehmet in the screenplay Distance (Zafer Akar 2017). On the other hand Distant (Nuri Bilge Ceylan 2002), Destiny (Zeki Demirkubuz 2005) and Winter Sleep (Nuri Bilge Ceylan 2015) are being analyzed because of their striking demonstrations of the masculinity crisis and the resemblances to Mehmet of Mesafetrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEril krizAtaerkil toplumMesafeMehmetMasculinty crisisPatriarchal societyDistanceMesafe senaryosu bağlamında günümüz Türk sinemasında erkeklik kriziMaster Thesis476007