Sarıkartal, Çetin KemalTıpırdamaz, Özlem2019-07-122019-07-122018https://hdl.handle.net/20.500.12469/2507Bu çalışmada Çetin Sarıkartal’ın geliştirdiği ‘’Çiğneme-Kastetme Egzersizi’’ne odaklanılmıştır. Egzersizin bu ikili yapısı tezin strüktürünün oluşmasına ön ayak olmuştur. Her bölüm ‘’Ses’’ ve ‘’Anlam’’ çatılarının altında bu varlığını ortaya koymuştur. Dil ve oyuncu birer organizma olarak ele alınmıştır. Bu iki organizmanın birbirine olan entegrasyonu sayesinde oyuncuya sağlanan imkanların egzersizde nasıl yer bulduğu incelenmeye çalışılmıştır. Bununla birlikte tartışmaya zemin hazırlaması bakımından köklerini Stanislavski’den alan itkiye dayalı oyunculuğa dair belli bir bakış açısı ortaya konmuştur. Egzersiz incelenirken oyuncu deneyimlerinden faydalanılarak, egzersizi yapan oyuncuların ses ve anlamın izini sürerek karakterin peşine düştüklerinde neler yaşadıklarına yer verilmeye çalışılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİtkiye dayalı oyunculukSes ve Anlamın İzinden Karakterin Peşine Düşmek : Metin Temelli Tiyatroda ''çiğneme-kastetme'' EgzersiziMaster Thesis497287