Oksay, SerhanFidanlıgül, Cemil2020-08-112020-08-112006https://hdl.handle.net/20.500.12469/3152E-ticaret günümüzde iş dünyasyndaki en büyük eğilimdir. E-ticarete yönelik hareket, insanların satın alma ve satma alışkanlıklarynda çarpıcı bir değişiklik yaratmaktadır. İş tanımı artık eskisi gibi "herkes için bir" kavramyndan çıkmış ve bu kavram tercihlerle belirlenen bir tüketici ekonomisine dönüşmüştür. Bu tercihler,sadece ürün ve fiyat bağlamında değil, yüz yüze veya internet üzerinden alış-verişyapylan çevre anlamındadır. Bu devir sadece geleneksel işlerin diğer işlerle internet üzerinden iş görmekte olduğu bir devir değildir. Aynı zamanda mesleklerin ve işlerin tüketiciyle ya da tüketcilerin kendi aralarında da gerçekleşen ticari eylemleri dekapsamaktadır. Bu tez e-ticaret modellerinin birbirleriyle farklılıklarını, benzerliklerini incelerken, e-ticaretin ekonomik ve sosyal etkilerini de ortaya koymaktadır.E-commerce is the largest emerging trend in business today. The movement intoe-commerce is dramatically changing the way people buy and sell. Business is nolonger a one for all concept, that concept is being replaced by a consumer economy thatis driven by choice. These choices are not only in product and price but in shoppingenvironment as well, where their transactions can take place face to face or in an onlineenvironment. Not only are traditional businesses completing their transactions withother businesses in such an online format, but such transactions are taking placebetween businesses and consumers as well as consumers to consumers. The followingpaper outlines some of the differences and similarities of each of these e-commercemodels and e-commerce impacts.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessElektronik Ticaretin Gelişen Bir Pazarlama ve Dağıtım Kanalı Olarak Mal ve Hizmet Piyasalarına EtkisiMaster Thesis186963