Kartarı, AskerSpitz, Tara2019-07-122019-07-122017https://hdl.handle.net/20.500.12469/2473Couchsurfing emerged as a reaction to a package tourism of the masses that was increasingly perceived of as an unauthentic experience of foreign cultures and even potentially harmful to the hosts' culture and country. The new creed of Couchsurfers was thus “Authentic experience on a par with the hosts” telling of cosmopolitanism and a relationships of deeper socio-cultural value. Wondering to what extend such aspirations can retain their integrity in a mostly economy driven world i tested the Couchsurfing model against several cultural theories and came to rather disenchanting results."Couchsurfing" giderek yabancı ülkelerin otantik olmayan birer deneyimleri olarak algılanan ve hatta ev sahibi ülkenin kültürüne ve şehrine zarar verebilecek nitelikte olan paket turlara tepki olarak ortaya çıkmıştır. Bu sebeple de "Couchsurfer" diye nitelendirilen bu yeni üyelerin, derin sosyo-kültürel değerlerle yakından ilişkili olma fırsatına sahip oldukları söylenebilir. Ancak merak ettiğim, acaba böylesi bir istek, ekonominin bu kadar hâkim olduğu bir dünyada ne kadar ayakta durabilirdi? Bunun üzerine, "Couchsurfing Modeli"nin karşısında pek çok kültür teorisi test ettim ve daha çok küçümseyici sonuçlara ulaştım.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessCouchsurfingHospitality networksToursim encountersCommodificationIntercultural communicationRepresentationMisafirperverlik bağlantılarıTurizmin karşılaştıklarıNesneleştirme/MetalaşmaKültürlerarsı iletişimSunuşThe Commodification of Hospitality an Analysis of Tourism Encounters Between Interculturality and Difference in Regard To Turkish Couchsurfing ExperiencesMaster Thesis469446