Kepez, OrçunAli, Yumna Mohammed2021-08-042021-08-042020https://hdl.handle.net/20.500.12469/4176Akademik ofisler, akademisyenlerin performansı ve üretkenliği üzerinde önemli bir rol oynar. Kurumlardaki yönetimlerin akademisyenlere daha fazla makale yayınlama konusundaki baskısının artmasıyla birlikte, rahat bir ofis alanına duyulan ihtiyaç, akademik personel için giderek artan bir endişe kaynağı olmaktadır. Bu araştırmanın amacı, akademik üretkenlik üzerinde önemli etkisi olan ofis alanı unsurlarını anlamaktır. Bu çalışma, Kadir Has Üniversitesi'nde çeşitli kademelerden öğretim üyelerinin geri bildirimleri ile gerçekleşmiştir. 341 öğretim üyesine çevrimiçi bir anket gönderilmiş ve 59 katılımcıdan gelen yanıtlar bu çalışmaya uygun olarak incelenip analiz edilmiştir. Bu çalışmanın sonuçları, mevcut ofis alanlarının olumsuz yönlerini ve akademisyenlerin ofislerini daha konforlu hale getirmek istediklerini göstermektedir. İş günlerinin önemli bir bölümünü üniversite ofislerinde geçiren akademisyenlerin çoğu, ofis ortamlarının "geleneksel ofis" çerçevesi dışında ihtiyaçlarına uyacak şekilde geliştirilebileceğini düşünmektedir. Bu çalışmada gürültü, mahremiyet eksikliği, hava kalitesi, aydınlatma ve konfor eksikliği akademik üretkenlikte rol oynayan çevresel faktörler olarak listelenmiştir.Academic offices play a significant role on academics performance and productivity. With the increase pressure from administrations in the institutions on the academics to publish more papers, the need for a comfortable office space is a growing concern among the academic faculty. The aim of this research is to understand the office space elements that have significant impact on academic productivity. This study is based on the feedbacks of academic faculty members of various ranks at Kadir Has University in Istanbul. An online survey was sent out to 341 members and the responses from 59 participants were examined and analyzed in correspondence with this study. The results of this study show the negative aspects in the current office spaces and how academicians desire to turn their offices more comfortable. Academics spend most of their workday at their university office, yet most of them feel their office environment could be enhanced to fit their needs outside the frame of the "traditional office". Noise, lack of privacy, air quality, lighting, and lack of comfort were listed as environmental factors that play role in academic productivity.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessİç Mimari ve DekorasyonInterior Design and DecorationA survey on office workspace and academic productivity at Kadir Has UniversityKadir Has Üniversitesi'nde ofis çalışma alanı ve akademik verimlilik araştırmasıMaster Thesis667852