Sarıkartal, Çetin KemalMete, Fuat2020-01-162020-01-162019https://hdl.handle.net/20.500.12469/2702Bu tez çalışması, Gabriel García Márquez’in Kırmızı Pazartesi romanının anlatıbilimsel analizi yapılarak, tiyatroya adapte edilmesi sürecini kapsamaktadır. Anlatıcı ve anlatıcının işlevleri ele alınarak romandaki anlatıcının işlevlerinin bir analizi yapılmış ve anlatıcının anlatıdan çıkarılması durumunda, romanın tiyatro sahnesinin koşullarına nasıl adapte olabileceği tartışılmıştır. Bu oyun yazımı denemesinde, adaptasyona, bir olay yeri tatbikatı gibi yaklaşılmıştır. Bir tatbikatta olduğu gibi, gerçekleşmiş bir olayın anlatısının, teatral bir etkinlik olarak yeniden üretilmesi denenmiştirThis thesis analyses the narratology within a study of a theatrical adaptation process of Gabriel García Márquez's novel titled Chronicle Of A Death Foretold. Thinking through the role and the function of the narrator, the thesis discusses how this novel could be adopted to theatre stage within the absence of the narrator. In this study, the adaptation is approached / positioned as a praxis; Just as in an actual scenery praxis, the narrative of an event is enacted as a theatrical gesture.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAdaptasyonUyarlamaTatbikatRomanTiyatroEpik TiyatroKırmızı PazartesiGabriel García MárquezAdaptationPlaywritingPraxisNovelTheatreEpic TheatreChronicle Of A Death ForetoldEpik Bir Oyun Denemesi Olarak Kırmızı PazartesiMaster Thesis555784