Aybar, SedatBayoğlu, Savaş2019-07-122019-07-122010https://hdl.handle.net/20.500.12469/1810Bilgi ve iletişim alanındaki gelişmelerin hızlı bir şekilde artması ve kişisel bilgisayarların da maliyetinin düşmesi ve daha önce askeri amaçla kurulan Arpanet'in gelişerek tüm dünyanın kullandığı ortak bir ağ olan internetin ortaya çıkması ile hayatımıza birçok yenilik girmeye başlamıştır. Teknolojinin en yakın takipçisi olan bankalar, rekabetin de artması ile sadece şube ağları ile değil, yeni teknolojilerin sağladığı avantajlardan yararlanarak elektronik kanallardan da hizmet vermeye başlamışlardır. Bu hizmetlerden birisi olan internet bankacılığı sayesinde her bilgisayar kişisel banka şubesine dönü.erek, banka müşterilerinin şubeye ihtiyaç kalmadan birçok servisi kendilerinin yapabilmesi sağlanmıştır. Bu araştırmacıların da dikkatini çekmiş ve özellikle son dönemlerde mobil bankacılık başta olmak üzere internet bankacılığı ve diğer alternatif dağıtım kanalları üzerine yapılan çalışmalar yoğunlaşmıştır. Bu çalışmada buluşların yayılması teorisi ve organizasyonlarda teknolojik yeniliklerin adaptasyonunu araştırmak için kullanılan teknoloji-organizasyon-çevre modeli kullanılarak oluşturulan model ile bankaların internet bankacılığı kanalına yatırım yapmalarına yönelten sebepler araştırılmıştır. Araştırmaya veri sağlamak amacıyla Türkiye Bankalar Birliği'ne bağlı internet bankacılığı hizmeti veren 25 banka ile elektronik anket çalışması yapılmıştır. Analiz sonucunda finansal ek kaynakların, yönetimin yeniliklere verdiği desteğin ve altyapı yatırımlarının internet bankacılığı adaptasyonunu olumlu yönde etkilediği ortaya çıkmıştır ve sonuçlar değerlendirilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTürkiye'de İnternet Bankacılığı Adaptasyonunu Etkileyen Faktörlerin Teknoloji-organizasyon-çevre Modeli ile AraştırılmasıDoctoral Thesis264049