Yiğit, GülsümYiğit, GülsümAmasyalı, Mehmet Fatih2023-10-192023-10-19202101307-96972147-0715https://doi.org/10.17671/gazibtd.810362https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/473818https://hdl.handle.net/20.500.12469/4578Soru Cevaplama (QA) sistemleri, kullanıcıların doğal dilde sordukları sorulara belge veya bağlantıları listelemek yerine doğrudan cevap almalarını sağlayan sistemlerdir. Bu çalışmada, QA sistemlerinde yaygın kullanılan veri kümeleri tanıtılmış ve çeşitli özelliklere göre karşılaştırılmıştır. Ayrıca, QA alanındaki diğer çalışmalardan farklı olarak bu çalışmada son yıllarda literatürde yer alan QA sistemlerinin arkasında kullanılan yöntemlere odaklanılmıştır. Bu yöntemler dört farklı grupta ele alınmış olup literatürdeki güncel çalışmaları ve teknolojileri içermektedir. Bu modeller kullanılan teknikler, harici bilgi kaynaklarının veya dil modelinin kullanılıp kullanılmadığı gibi faktörlere göre karşılaştırılmıştır. Dikkat mekanizmasının, dil modellerinin, çizge işleyen ağların, harici bilgi kaynaklarının, kolektif öğrenmenin ve derin öğrenme mimarilerinin QA sistemlerinin başarısı üzerinde genel olarak olumlu etkisi olduğu görülmüştür. Ayrıca, bu çalışmada QA sistemlerinin günümüzdeki açık araştırma alanları ve olası çözüm yolları belirlenerek gelecekteki QA sistemleri için önerilerde bulunulmuştur. Gelecekteki araştırma alanları olarak yeterli veriye sahip olmayan diller üzerindeki sistemler, birden fazla dil üzerinde çalışabilen sistemler, çok sayıda bilgi kaynağının kullanılmasının gerekli olduğu sistemler ve karşılıklı konuşmaya dayalı sistemler öne çıkmaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSoru Cevaplama Sistemleri Üzerine Detaylı Bir Çalışma: Veri Kümeleri, Yöntemler ve Açık Araştırma AlanlarıReview Article23925431410.17671/gazibtd.810362N/AN/A473818473818