Sarıkartal, Çetin KemalKoçak, Mücahit2020-03-052020-03-052018https://hdl.handle.net/20.500.12469/2815Oyuncu olarak yer aldığım bir bağımsız sinema filminin çekim sürecindeki gözlemlerimden ve deneyimlerimden hareketle, yönetmenin sette, oyuncudan performansı ile ilgili beklentisini dile getirirken kullandığı direktiflerin, oyuncu ve onun oyunu üzerindeki etkisini araştırmaya çalıştım. Tiyatro sanatının ve oynama denen hadisenin sonuç değil, süreç odaklı bir uğraş olduğunu göz önünde bulundurarak, yönetmenin hayalindekini sonuç odaklı tarif etmesinin performans üzerinde yeterince etkili olamadığını deneyim üzerinden ortaya koymaya çalıştım ve çeşitli süreç odaklı direktif önerilerine yer verdim.I have tried to search on the impact of director's instructions that related with his/her expectations for the performance of actor at movie scene on actor and his/her acting. This research is based on my observations and experiences as an actor while shooting an indie film. Considering the fact that drama and playing are process-oriented phenomena rather that result-oriented, then director's descriptions about his/her imaginations as result-oriented are not effective enough and I tried to reveal it through experience and mention some sort of suggestive process-oriented instructions.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessYönetmenDiyalogÇekim SırasındaDirektifOynamaSonuç ve SüreçKamera önüOyuncu yönetimiDirectorDialogueShootingDirectivePlayingResult and ProcessOncameraDirecting ActorsKamera Önü Oyunculuğunda Yönetmen Oyuncu İlişkisi Üzerine: Süreç Odaklı ve Oynanabilir DirektiflerMaster Thesis497286