Sarıkartal, Çetin KemalErkan, Tamer Can2020-06-172020-06-172016https://hdl.handle.net/20.500.12469/2919İstanbul'daki alternatif tiyatro gruplarının araştırıldığı bu çalışmada alternatif tiyatro teriminin günümüzde ne anlama geldiği öncelikle incelenmiştir. Bu grupları bir araya getiren, grupların yaşamına devam edebilmesini sağlayan ortak noktalar var mıdır? Gruplar yaşamlarına ve kültürel üretime nasıl devam edebiliyorlar? Tiyatroların neye alternatif olduklarına dair bir dramaturgileri var mı? Çalışmanın temelini bu sorular ve sorulara verilen yanıtlar oluşturuyor. Ayrıca Bourdieu'nun kültürel alan ve sermayenin biçimleri kavramlarının üzerinden bir okuma yapılarak güncel alternatif tiyatro gruplarının tiyatro alanında var olabilmelerine ilişkin sebepler araştırıldı.This study which researches alternative theatres in Istanbul primarily analyses what the term alternative theatre means in today. Are there any common points which make theatre groups to be founded and make them survive? How do these theatre groups continue sustainable cultural production? Do these goups have a dramaturgy on what they are alternative to? The basis of this study structured on those questions and answers. Also an analysis based on Bourdieu's notions as cultural field and forms of capital, was done on reasons of sustainability of alternative theatre groups in today.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAlternatif TiyatroFringeBourdieuKültürel SermayeİstanbulAlternative TheatreCultural CapitalAlternatif tiyatrolar ve sürdürülebilirlik sorunuMaster Thesis393614