Görçün, Ömer FarukGörçün, Ömer Faruk2023-10-192023-10-19201901309-7423https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/396302https://hdl.handle.net/20.500.12469/4689Kentsel alanlarda kullanılan ulaşım sistemlerin etkinlik, verimlilik ve performanslarının değerlendirilmesi ve gelecekteki ulaşımaltyapılarına ilişkin kararların alınması gerçekte çok kriterli bir karar verme problemidir. Dolayısıyla problemin etkin bir biçimde çözümüçok kriterli karar verme yöntemlerinin kullanılmasını zorunlu hale getirmektedir. Bu çalışmada karar verme probleminin çözümü ile ilgiliolarak sistematik ve yapısal bir çözüm yolu sağlamanın yanı sıra, karar alıcılar tarafından kolayca uygulanacak hibrid bir çok kriterlikarar verme metodolojisi önerilmektedir. Bu model entropi ve EATWOS olarak tanımlanan iki ÇKKV yönteminin entegre edilmesi ileoluşturulmuş bir model olarak nitelendirilebilir. Entropi yöntemi ile faktör ağırlıkları değerlendirilirken, EATWOS yöntemi iledeğerlendirmeye alınan karar noktalarının etkinlik, verimlilik ve performansları ölçülmüş ve en yüksek değerden başlanarak kararnoktaları sıralandırılmıştır. Modelin sayısal bir perspektifte test edilmesi için araştırma alanı olarak en yüksek yolcu taşıma kapasitesive hat uzunluğuna sahip olan ve Avrupa’da kullanılan 13 Tramvay ve hafif raylı sistemleri belirlenmiş, seçilen hibrid modele göre sözkonusu hatların etkinlik ve verimlilik analizi gerçekleştirilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKentsel Lojistikte Kullanılan Hafif Raylı Sistem Hatlarının Entegre Entropi ve EATWOS Yöntemleri Kullanılarak AnaliziArticle254267110N/AN/A396302396302