Lou, O'neil MaryÜçer, Nur2019-07-122019-07-122012https://hdl.handle.net/20.500.12469/2537Many countries are associated with the brands that they produce in this age among these brands. There are not only the consumption goods but also the brands of food and beverage. One of the best examples to the issue is that McDonald.s is the brand that comes to mind first when said America. This thesis of which subject is based on the effect of fast food culture and especially theeffects of McDonald.s which has a leading role in this change on local food cultures. This work also includes a researchwhich investigates the reality of globalization thechange in the eating habits and also socio-cultural effects. -- Abstract'tan.İçinde bulunduğumuz çağda dünyanın birçok ülkesi, neredeyse üretim yaptığı ürünlerin markasıyla anılmaktadır. Üretilen bu markalar arasında sadece tüketim eşyaları değil, yiyecek içecek markaları da dikkat çekmektedir. Konuya en iyi verilecek örneklerden biri, Amerika denilince akla ilk gelen marka olan McDonald's olmasıdır. Hızlı yemek kültürü ve özellikle bu değişimin öncüsü olan McDonald's'ın yerel yemek kültürüne etkileri üzerine hazırlanmış olan bu tez çalışması küreselleşme, yemek alışkanlıkları ve sosyal kültürel etkileri de kapsamaktadır.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessFast foodMcDonald’sTurkish eating habitsMcDonald’s in TurkeyHızlı yemekTürk yemek alışkanlıklarıTürkiye’de McDonald’sHamurgers and hand-holding: Mcdonald's in TurkeyMaster Thesis313352