Tüzün, DefneTüzün, DefneOskay, Okan2020-01-142020-01-142019https://hdl.handle.net/20.500.12469/2684Siberpunk sineması için temel konulardan bir tanesi insan ve insan olmayan arasındaki ayrımın muğlâklaşmasıdır. Bu konunun işlendiği zeminlerden bir tanesi ‘bakış’ kavramıdır. Bakış, insan-insan olmayan arasındaki beden ve zihin savaşının tam ortasında durmaktadır ve insana ait bir özellik olarak kodlanır. Bu tezin amacı, Blade Runner 2049 (Denis Villeneuve, 2017) filmine bakış açısı çekimi üzerinden biçimsel analiz uygulayarak, ‘bakış’ ve ‘insan’ kavramının diğer hangi kavramlarla ilişkilendirildiği araştırmak ve bakış açısı çekimi açısından nasıl bir strateji izlenildiği açıklamaktır.One of the basic issues for cyberpunk cinema is the ambiguity of the distinction between human and non-human. One of the grounds where this subject is studied is the concept of ‘glance’. The glace stands in the middle of the battle of the body and mind between human and non-human, and is encoded as a characteristic of human. The purpose of this thesis is to apply formal analysis to Blade Runner 2049 (Denis Villeneuve, 2017). This thesis, however, explores the relationship between the concept of ‘glance’ and ‘human’ and explains what kind of strategy is being pursued in terms of point of view shot.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBakış açısı çekimiEdward BraniganSiberpunkBlade RunnerBlade Runner 2049Point of view shot,CyberpunkBlade RunnerBlade Runner 2049Bakış ve insan: Blade Runner 2049Master Thesis560416