Soysal, LeventTurhan, Habib2020-06-292020-06-292014https://hdl.handle.net/20.500.12469/2975Günümüzde halen yaygın ve etkili kitle iletişim araçları arasında yer alan gazeteler, her zaman diğer kitle iletişim araçlarından farklı bir konumda değerlendirilmiştir. Modern toplum yapısı içinde gazeteler, birey ve toplum için birçok işlevi yerine getirmektedir. Bu konuda yapılan farklı araştırmalara ve farklı sonuçlara rastlansa da söz konusu bu işlevlerin genel olarak enformasyon, eğitim ve eğlence başlıkları altında toplandığı görülür. 19. yüzyılın ortalarından itibaren yaşanan teknolojik ve toplumsal dönüşümlerle gittikçe dönüşen ve değişen gazeteler, temel fonksiyonlarının başında gelen enformasyon sağlama ile eğlendirme işlevleri arasında kalmış ve içeriklerini buna göre düzenlemeye başlamıştır. Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı geleneğinde yapılan bu çalışmada, günümüzde gazete tüketimindeki etkilerin neler olduğu, okuyucuların eğlence ve enformasyon arasındaki ağırlıklı tercihleri araştırılmaktadır.As one of the most significant contemporary and traditional forms of mass media, the newspapers have been analyzed separately from the other forms of media due to its long lasting efficiency for centuries. Accordingly, the profession of newspaper journalism is analyzed in three distinct categories in terms of their particular objective; information, education and entertainment. As a direct consequence of the technological, as well as socio-political, developments during the mid-19th century, the newspapers have experienced a remarkable transformation and became explicitly different due to their entertainment or information purposes. Based on the uses and gratifications approach, this research project analyzes the social dynamics of newspaper consumption and the entertainment or informational preferences of their readers.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğlenceGazeteGazete Okuma MotivasyonlarıEğlence ve Boş ZamanEntertainmentNewsNewspaper Reading MotivationsEntertainment and LeisureEğlence ve Boş Zaman Bağlamında Gazete Tüketim MotivasyonlarıMaster Thesis383603