Da?, HasanIşık, Muhittin2019-07-122019-07-122013https://hdl.handle.net/20.500.12469/2185Ülkemizde arama motorlarının önemi hızla artmasına rağmen, maalesef hem akademik ortamda hem de güncel teknoloji piyasasında bu alanla ilgili yeterli kaynak oluşturulamamıştır. Özellikle son dönemlerde internet üzerinden alışverişin yaygınlaşmaya başlamasıyla birlikte bu alana duyulan ilgi hızla bir gelişim süreci içine girmiştir. Artık her sektör, web ortamındaki aramalarda kendilerine ait web sayfalarını ilk sıralara koyma yarışına girmişlerdir. Bu yüzden, gerek ülkemizdeki üniversiteler gerekse bilişim alanındaki özel sektörler bu alan ile ilgili yayınlar oluşturmaya ve bireyler yetiştirmeye başlamışlardır. Arama motorları alanında hem derli toplu bir kaynak oluşturmak hem de arama motorlarının derinlemesine çalışma mantığını incelemek için, araştırma bölümler şeklinde sunulmuştur. Birinci bölüm arama motorlarının mimarisi üzerine yoğunlaşırken, ikinci, üçüncü ve dördüncü bölümler web sayfalarını sıralarken arama motorlarının hangi mantık üzerine odaklandığını incelemektedir. İkinci bölümde özellikle web sayfalarını sıralarken arama motorlarının kullandığı içerik skorunun hesaplanması üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde temelde Google arama motoru olmak üzere arama motorlarının web sayfalarını sıralarken kullandığı popülarite skoruna odaklanılırken, dördüncü bölümde popülarite skorunun hesaplanmasında kullanılan formülün bileşenleri üzerinde durulmuştur. Son olarak, beşinci bölümde ise araştırmanın sonuçları ve arama motorlarının geleceğine dair fikirler ve çıkarsamalar üzerinde durulmuştur.There is no sufficient source either in the academic field or in the current technology market about search engines, though the importance of this area increases rapidly. Especially along with online shopping has become popular recently, the interest to this area enters in the process of a quick development. Each sector wants to run for putting their own web sites to the top, therefore, both the universities and private sectors in the field of information technology have started to make publishing about search engines and train their personnel.Research is released in sections for both producing a regular source and making a deep analyzing for the logic behind of search engines. Whereas the first section focuses on the structure of search engine, the second, third and fourth sections make a study of the reasoning that search engines focus on the process of putting the pages in order. While the second one includes a focus on calculating the content score, the third one, basically,Google Search engine,focuses on calculating the popularity score, which search engines use while putting the pages in order. In the fourth one, researches are made about the components of the formula which is used while calculating the popularity score.Lastly, the fifth one includes results of the research, and a focus on the ideas and interpretations about the future of search engines.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessArama Motorlarının MimarisiWeb Arama Motorlarının Matematiğiİçerik SkoruPopülarite SkoruGoogle PageRankArama Motorları OptimizasyonuStructure of Search EnginesThe Mathematics of Web SearchContent ScorePopularity ScoreGoogle PageRankSearch Engines OptimizationArama Motorları Mimarisi, Web Sayfalarının İçerik Skoru ve Google Pagerank Formülünün İncelenmesiMaster Thesis333150