1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Bayraktar, Gülümser Deniz"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 7 of 7
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Bir umut
    (Kadir Has Üniversitesi, 2017) Bayrakdar, Gülümser Deniz; Bayraktar, Gülümser Deniz
    Bu tez calismasinda Bir Umut isimli kisa film cekilmistir. Bir Umut genel olarak dram filmi kategorisine girmekle birlikte “ask” “tesaduf” ve “umut” temalarini da icinde barindirmaktadir. Filmin ana karakteri Umut 20’li yaslarinda bir genctir. Gorme yetisini yavas yavas kaybetmektedir. Agabeyi Cengiz kardesinin bu durumunu abartmakta ve bakimini ustlenmek istemektedir. Film Umut’un komsusu Muzeyyen’e olan saf aski sevdigi kadini hayatinda tutma cabasi ve agabeyiyle olan iliskisini anlatan kurmaca bagimsiz bir kisa filmdir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Fılm Noir'ın Türk Sinemasındaki Yapısal Değişimi: Üç Tekerlekli Bisiklet ve Üç Maymun Karşılaştırması
    (Kadir Has Üniversitesi, 2019) Tombul, Alper; Bayrakdar, Gülümser Deniz; Bayraktar, Gülümser Deniz
    Kara film, İkinci Dünya Savaşı öncesi ve sonrası ABD'de yaşanan sosyal, siyasi, ekonomik ve kültürel olayların bir sonucu olarak Hollywood sinemasında ortaya çıkmıştır. Tema olarak merkezine 'suç, ahlâk, etik, doğru-yanlış, iyi-kötü, varoluş, kimlik' gibi kavramları alarak, içinde bulunduğu düzene ve bireyin kendisine karşı eleştirel bir duruşta konumlanmıştır. Fransız eleştirmenler tarafından keşfedilen bu filmler birçok sinema akımından, felsefi düşünceden ve sinematografik gelişmeden etkilenmiş; bunun sonucunda geleneksel anlatı kalıplarının tersine, farklı teknikler deneyerek kendi sinema dilini oluşturmayı başarmıştır. Kara film, Türk sineması içinde kendisini, Ömer Lütfi Akad, Memduh Ün ve Osman Seden ile birlikte 1950'li ve 1960'lı yıllarda göstermeye başlamıştır. Bu dönemdeki kara filmlerde Hollywood'daki benzerlerinden farklı olarak toplumsal gerçekçilik ve Türk sinemasında her zaman ilgi görmüş melodram etkisi daha fazla gözlemlenmiştir. 1980 darbesinin ise eleştirel bir duruşa sahip kara filmleri olumsuz anlamda oldukça etkilediğini; ama 1990 sonları kendini gösteren ve 2000lerde öne çıkan bağımsız sinema yönetmenleriyle biçimsel ve yapısal yönden güçlü kara film örnekleri verildiğini söyleyebiliriz. Bu çalışmada, kara filmlerin Türk sinemasındaki yansımaları incelenmiş ve belirlenen yıllar içindeki yapısal değişimi, başlıca öğeleri olan anti kahraman, femme fatale, sinematografi ve şehrin özellikleri dikkate alınarak değerlendirilmiştir. Araştırma için Üç Tekerlekli Bisiklet (1962) ile Üç Maymun (2008) filmleri seçilmiştir ve Rick Altman'ın yapısalcı modellemesi, semantik ve sentaktik ikili tür yaklaşımı yöntem olarak seçilmiştir. Semantik olarak, anti kahramanların kişisel özellikleri, femme fatale figürleri, filmlerin sinematografisi, şehir/mekân özellikleri ve suçların türü incelenmiştir. Sentaktik olarak ise karakterlerin tutumu ile hikâyelerin gelişimi ve sonu çözümlenmiştir. Seçilen yöntemle incelenen filmler sonucunda, ülkemizdeki kara filmlerin yapısının Hollywood'daki eşdeğerlerine göre daha küçük çapta değiştiği kanısına varılmıştır. Bu değişimler, anti kahraman ve hikâyenin sonu gibi yönlerden Hollywood'daki kara filmlerin dönemsel değişimine benzerlik gösterirken; femme fatale ve şehir gibi yönlerden ise dönemin ülke koşullarına, durum ve olaylarına göre gerçekleşmiştir. Anahtar Sözcükler: Kara Film, Üç Maymun, Üç Tekerlekli Bisiklet, Semantik, Sentaktik, Ömer Lütfi Akad, Nuri Bilge Ceylan, Anti Kahraman, Femme Fatale, Türk Sineması
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Gözetleme Kulesin'nden Mustang'e : 'kadınlar Araf'ta!' : Türkiye Sinemasında Oluşan Dişil Dil
    (Kadir Has Üniversitesi, 2017) Şengül, Bensu; Bayrakdar, Gülümser Deniz; Bayraktar, Gülümser Deniz
    in this dissertation i try to answer the following questions: What are the constants for the manufacturing sector of Turkey in the last decade? What are the indicators that are changed within the manufacturing sector? To answer these questions i use Annual industry and Service Statistics dataset years from 2003 to 2014. i do exploratory and descriptive statistical work to analyze the structure of manufacturing sector. i do also use Pavitt Taxonomy a new methodology for Turkish manufacturing sector to categorize economic activity. After that we decomposed the labor productivity into two: the intra-industry productivity and its structural components. My analysis showed that there is no significant change in the structure of Turkish manufacturing sector. The share of low-tech and high-tech sectors were decreased while the share of medium-low-tech was slightly increased according to main indicators such as value added share of employment and investment. Also science-based sectors were decreased according to the same indicators. Another important finding is that the intra-industry labor productivity growth increased significantly between 2004 and 2014 in the manufacturing sector. Yet the static-shift effect (the structural change) was negative within the industry during this period.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin Kamuoyu Önderlerine Yönelik Halkla İlişkiler Çalışmaları: Davetiyeler Aracılığıyla Ölçümleme
    (Kadir Has Üniversitesi, 2009) Ugursoy, Ahu Samav; Bayrakdar, Gülümser Deniz; Bayraktar, Gülümser Deniz
    Afiş broşür dergi davetiye gibi basili araçlar bir işletmenin bir kuruluşun kendini tanıtmak imajini hedef kitleye benimsetebilmek için kullanığı akla gelen ilk halkla ilişkiler araçlarıdır. Bu çalışmada Ocak 2007-Mart 2009 tarihleri arasında İBB'nin düzenlediği sanatsal ve kültürel etkinliklerin ve açılış kutlama gibi organizasyonların kamuoyu önderlerine duyurulması için gönderilmiş olan davetiyelerin içerik analizinden yola çıkılarak söylem analizinin yapılması amaçlanmaktadır. İBB'nin kamuoyu önderlerine yönelik halkla ilişkiler çalışmaları değerlendirilmiştir. Bu tarih aralığının secilmesinin nedeni Belediye.nin 2007 yilinda kendine yeni bir stratejik hedef belirlemis olmasidir. Yerel secimler 29 Mart 2009 tarihinde yapilmistir. Bu tarihe kadar ÝBB.nin davetiyeleri arsivlenerek incelemeye dahil edilmistir. calismada ÝBB.nin davetiyeler araciligiyla 2007-2011 yili stratejik planinda belirledigi hedefler dogrultusunda Ýstanbul.da bulunan universiteler kamu kuruluslari ve sivil toplum kuruluslari gibi toplumsal erk sahiplerine ulasmak icin nasil bir soylem kullandigi arastirilmistir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Luis Buñuel Sinemasında Tekrar Eden Temalar
    (Kadir Has Üniversitesi, 2018) Çücük, Emre; Bayrakdar, Gülümser Deniz; Bayraktar, Gülümser Deniz
    Sürrealizmin temelleri iki dünya savaşı arasında 1924 yılında André Breton'un yayınladığı birinci bildirge ile atılmıştır. Akımın yayılmasının etkisiyle farklı sanat dallarına mensup sanatçılar kendilerini sürrealist yöntemlerle ifade etmeye çalışmıştır. Bu sanat dallarından birisi de sinemadır. Bu çalışmada sürrealist sinemanın en ünlü yönetmenlerinden Luis Buñuel'in filmlerine tekrar eden temalar üzerinden yaklaşılmaktadır. Luis Buñuel sinemasında sürrealist tavrını sergileme yöntemlerinden birisi de kullandığı temalardır. İkinci Avangart Döneme denk gelen filmleri; Bir Endülüs Köpeği (1929), Altın Çağ (1930) ile son dönem üç filmi olan Burjuvazinin Gizli Çekiciliği (1972), Özgürlük Ruhu (1974) ve Arzunun o Belirsiz Nesnesi (1977) filmlerinde kötülük, cinsellik, din ve burjuvazi eleştirisi tekrar eden temaları oluşturmaktadır. Buñuel filmlerinde temaları sürrealist öğeler ile kurduğu yapı üzerinden ortaya çıkarmaktadır. Ayrıca temaları oluştururken psikanaliz, felsefe, edebiyat, sosyoloji ve politikadan da esinlenmektedir. Özellikle Sigmund Freud'un psikanaliz teorilerine ve sosyal sorunlarda Karl Marx'ın görüşlerine sıklıkla filmlerinde yer vermektedir. Buñuel filmlerinde sinemanın formal tekniklerini de etkin bir şekilde kullanmaktadır. Özellikle kurgu yapıları ve ses tasarımları filmlerinde sürrealist sinema anlayışını ortaya çıkarmakta önemli faktörlerdir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Tayfun Pirselimoğlu Filmlerinde Kadın Temsili ve Saç Filminde Abject
    (Kadir Has Üniversitesi, 2019) Arpa, Berçem Gül; Bayrakdar, Gülümser Deniz; Bayraktar, Gülümser Deniz
    Tayfun Pirselimoğlu, Yeni Türkiye Sineması'nda yer alan bir yönetmendir. Yeni Türkiye Sineması'nın ilgilendiği en önemli alanlardan biri de kadın temsilleridir. Tayfun Pirselimoğlu da filmlerinde kadını toplumda bastırılan, dışlanan ve yok sayılan bir kesim olarak temsil eder. Tayfun Pirselimoğlu'nun ölüm ve vicdan üçlemesi olan Rıza (2007), Pus (2009), Saç (2010) ile Ben O Değilim (2014) filmlerindeki kadın karakterler ataerkil düzende varlıklarını sürdürmeye çalışırlar. Kadının toplumsal konumu ve rolleri Tayfun Pirselimoğlu'nun filmlerinde toplumun bakışını eleştirir. Bu çalışmada dışlanma ve bastırmayla ilgili olan Julia Kristeva'nın 'abject' kavramı üzerinden Saç filmi değerlendirilecektir. 'Abject' arada kalan, özneye sınırlarını hatırlatan bir kavramdır. Saç filminin 'abject' ile ortak noktaları; bedenin atığı olan saç, hastalık ve cesettir. Saç filmindeki karakterler anne-baba-çocuk olarak oedipal üçgenle özdeşleşmektedir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Book Part
    Citation - WoS: 2
    Turkish Academics in Europe an Autumn Tale
    (Springer, 2006) Bayraktar, Gülümser Deniz; Bayrakdar, Gülümser Deniz
    [Abstract Not Available]