Browsing by Author "Demir, Zeliha."
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Tüketici davranışlarında algı yönetiminin rolü : Ünlü algısının kadın tüketici davranışlarına etkisi üzerine bir araştırma(Kadir Has Üniversitesi, 2016) Demir, Zeliha.; Baybars Hawks, BanuKurumlar urun farklilasmasinin giderek zorlastigi rekabetin arttigi ortamda farkli yontem ve stratejileri uygulamaya baslamistir. Bulunduklari pazar ortaminda kendi urun ya da hizmetlerinin on plana cikmasi fark yaratip tercih edilmesi icin bir takim planli cabalar icine girmektedirler. Yonetilmesi gereken bu surecte varliklarini devam ettirmek isteyen orgutler kurumsal iletisim uygulamalardan algi yonetimine gereksinim duymaktadirlar hedef kitlede olumlu izlenim yaratmak kurumun hedef kitle tarafindan benimsenerek hedefine ulasmasini saglamak amaciyla basvurulan algilama yonetimini uygulamalari daha onceleri askeri bir terim olarak kullanilmaktaydi. 1980’li yillarda isletmelerin de ilgisini cekmeye baslayan algi yonetimi kurumlar tarafindan kullanilarak hedef kitlenin tutumlarini istenilen yonde harekete geciren iletisim disiplinine donusmustur. Bu calismada algi yonetiminin tuketici satin alma davranislari uzerinde nasil bir etki olusturdugu ve bu surecin unsurlari anlatilmaktadir. Dolayisiyla urunun nasil algilandigi kurumsal algi yonetiminin dogru yonetilmesiyle ilgilidir. Bu amacla anket arastirmasi yontemiyle kurumsal iletisim baglaminda algi yonetimi surecine yon verilmis ayni zamanda urunlerde kullanilan unlu algisinin kadin tuketicilerin satin alma davranislari uzerindeki etkisi arastirilmistir. calismada yuz yuze anket yontemi ile 100 kadina ulasilmistir. Arastirma sonucu gostermistir ki kurumsal iletisim faaliyetlerinin algi yonetimiyle birlikte tuketici davranislari uzerindeki etkisi artmis ote yandan tuketici kararlari uzerinde etkili olmustur.