Browsing by Author "Topkar, Umut"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Fiyatlandırma ve fiyat indirimlerinin talebe yansımasının araştırılması(Kadir Has Üniversitesi, 2005) Topkar, Umut; Şakar, BirgülŞirketlerin uzun süredir üzerinde fazla durmadıkları satış ve pazarlama faaliyetleri, gelir yaratan en önemli kaynaklar haline gelmektedir ve bu sürecin hızlanarak devam etmesi beklenmektedir. Bu süreç, pazarlama karmasının birdenbire tekrar gündeme gelmesine neden olmuştur. Ürün, yer, fiyat ve tutundurma bileşenlerinden oluşan pazarlama karması içinde de fiyat, gelir ile doğrudan ilişkisi nedeniyle hemen öne çıkmaktadır. Fiyatlandırma konusu iki temel bölüme ayrılmaktadır. Birinci bölüm maddi ürünlerin fiyatlandırılması, ikinci bölüm ise hizmetlerin fiyatlandırılmasıdır. Birinci bölümde öncelikle fiyatın kapsamı ve tanımlarından bahsedilmiş, fiyatın algılanışı açıklanmaya çalışılmıştır. Daha sonra fiyat politikalarına değinilmiş, bununla ilgili olarak fiyatlandırma yöntemleri incelenmiştir. Fiyatlandırmada değişiklikler konusu açıklanırken bu konunun alt başlığı olarak fiyat düşürmeleri ve yükseltmelerinin teorik çerçevesi çizilmiştir. Birinci bölüm son olarak ürünlerin fiyatlarının saptanmasında dikkate alınacak faktörlerden bahsedilerek bitmektedir. İkinci bölümde ise hizmetlerin fiyatlandırılması konusu ele alınmıştır. Hizmetlerin fiyatlandırılmasına girişin ardından hizmetlerin fiyatlandırma bakımından özelliklerine değinilmiştir. Daha sonra hizmetlerin fiyatlandırma kararları ve hizmetlerin fiyatlandırmasına etki eden faktörler incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise fiyatlandırma ile ilgili araştırmamız yer almaktadır. Araştırmamız pazarlama araştırmaları konusu dahilinde ve istatistiksel olarak da regresyon analizi tekniği kullanılarak yapılmıştır. Araştırmamız beş bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde araştırmamızın amacına yer verilmiş ve araştırma hipotezleri kurulmuştur. İkinci bölümde araştırma modeli üzerinde durulmuş, ardından metodoloji bölümünde bu araştırmamıza özgü bir yaklaşım getirilmiştir. Daha sonra verilerin analizine geçilmiş ve son olarak sonuçları yorumları yapılmıştır.