Baybars, Banu
Loading...
Name Variants
B. Baybars
Banu Baybars
B., Banu
BANU BAYBARS
Baybars, BANU
Banu, Baybars
BAYBARS, Banu
Banu BAYBARS
B.,Banu
Baybars,B.
Baybars,Banu
Baybars, Banu
Baybars, B.
BAYBARS, BANU
Hawks, Banu Baybars
Hawks, Banu Baybars
Baybars Hawks, Banu
Baybars Hawks, Banu
Baybars Hawks,B.
Baybars Hawks,B.
Baybars-Hawks, B.
Baybars-Hawks,B.
Baybars Hawks, Banu
Banu Baybars
B., Banu
BANU BAYBARS
Baybars, BANU
Banu, Baybars
BAYBARS, Banu
Banu BAYBARS
B.,Banu
Baybars,B.
Baybars,Banu
Baybars, Banu
Baybars, B.
BAYBARS, BANU
Hawks, Banu Baybars
Hawks, Banu Baybars
Baybars Hawks, Banu
Baybars Hawks, Banu
Baybars Hawks,B.
Baybars Hawks,B.
Baybars-Hawks, B.
Baybars-Hawks,B.
Baybars Hawks, Banu
Job Title
Prof. Dr.
Email Address
banubhawks@khas.edu.tr
Main Affiliation
Public Relations and Information
Status
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Scholarly Output
14
Articles
4
Citation Count
7
Supervised Theses
5
5 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 5 of 5
Master Thesis Bankaların Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri Üstlenme Nedenleri ve Sosyal Sorumluluğun Kurumsal İtibarlarındaki Rolü(Kadir Has Üniversitesi, 2014) Baykara, Betul; Baybars, Banu; Hawks, Banu BaybarsGunumuzde kuresellesmenin etkisi ve iletisim araclarindaki cesitlilik nedeniyle bilginin hizla yayilmasi isletmelerin rekabet edebilecegi unsurlarin farklilasmasina neden olmustur. Ýsletmelerin rakipleri karsisinda saglayacagi ustunluk somut degerlerin otesinde soyut degerlerle olculmektedir. Bu durum isletmeleri ahlaki etik ve sosyal meselelere duyarli olmaya itmis ve ekonomik sorumluluklarin yaninda sosyal sorumluluklarin da varligini gundeme getirmistir. Zaman icerisinde sosyal sorumlulugun kurumsal boyuta tasinmasiyla paydas cikarlarinin isletme cikarlari ile birlikte gozetilmesi anlayisi benimsenmistir. Paydas beklentilerini karsilamadaki duyarlilik isletmeleri rakipleri karsisinda farklilastiracak ve rekabet ustunlugu yaratacak ayni zamanda isletmeye yonelik tutum ve davranislari olumlu yonde etkileyerek toplum nezdinde bir kanaat olusmasini saglayacaktir. Olusan olumlu kanaat isletmeye atfedilen itibardir. Ýtibar algi ile gerceklik arasinda olusan izlenimdir. Bu tezde bankalarin sosyal sorumluluk faaliyetleri ustlenme nedenleri ve sosyal sorumlulugun bankalarin kurumsal itibarlarindaki rolu incelenmeye calisilmistir. ornek secilen bankalarin kurumsal sosyal sorumluluk calismalarindan yola cikilarak yapilan odak grup gorusmesi ve derinlemesine mulakat ile hipotez test edilmistir.Article Citation - WoS: 13Citation - Scopus: 16Repressed media and illiberal politics in Turkey: the persistence of fear(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2023) Baybars, Banu; Akser, Ali MuratThis article examines the historical roots of the role of successive Turkish governments' fear of media and Turkish media's fear of government authority with respect to the development of press freedom over the long run and closely analyzes the historical pressures imposed on journalists through legal and informal means. We focus particularly on the economic and political pressure on the media in Turkey and offer three arguments regarding the fear in Turkish media: (1) Media fear is historical rather than a rupture that happened during the Justice and Development Party era; (2) out of fear of losing power, the governments use structural, legislative and extra-legal factors to the advantage of the ruling party to support a friendly media-ecology; and (3) the repressed media attempt to come out of this ecology of fear by utilizing new tactics of reporting, such as alternative media and citizen journalism.Master Thesis Kss Kapsamında Yapılan İş Sağlığı ve Güvenliği Uygulamaları : Bilim İlaç Üzerine Bir Araştırma(Kadir Has Üniversitesi, 2014) Güler, Aysun Şenkal; Baybars, Banu; Hawks, Banu BaybarsBu tez çalışmasında; kurumların önemli paydaşlarından biri olan çalışanlar ile kurumsal itibar ilişkisine değinişmiş, kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının özellikle çalışanlara yönelik nitelikte olması açısından iş sağlığı ve güvenliği konusunda yapılan uygulamalar ele alınmıştır. Türkiye'de bu konuda yapılan çalışmalara örnek oluşturması açısından Bilim İlaç'ta uygulama yapılmıştır. Çalışmada çalışanlara yönelik iş sağlığı ve güvenliği konusunda yapılan KSS uygulamalarının çalışan bağlılığı yaratarak çalışanların kurumsal itibarı algılamasında olumlu etki yarattığı hipotezi savunulmuş ve araştırma sonuçlarına göre doğrulanmıştır.Master Thesis Siyasal İletişimde Dijitalleşme: 24 Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı Seçimleri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Twıtter Analizi(Kadir Has Üniversitesi, 2019) Barlas, Nihan; Baybars, Banu; Hawks, Banu BaybarsGünümüz modern zamanlarında iletişim ve enformasyon teknolojileri alanında yaşanan gelişmeler bireylerin duygu, düşünce ve bilgi paylaşımına olanak sağlayan yeni platformların oluşmasını sağlamıştır. İçerik üretiminin kullanıcılar tarafın etkileşimli olarak gerçekleştirildiği sosyal medya ortamı, eski yapı ve alışkanlıkların hızlı bir şekilde değişmesine sebep olmuştur. Bu dönüşüm sürecinin önde gelen yapılarından medya, siyasi yönelimleri etkileyen bir faktör haline gelmiştir. Siyasi aktörlerin siyasal eylem biçimleri, çağdaş koşullara uygun olarak hem resmi hem de gayri resmi bağlamlarda değişime uğramıştır. Klasik propaganda teknikleri ve geleneksel medya araçları yoluyla iletilen siyasi mesajlar yerini, yeni bir eğilim olarak "dijital propaganda ve çevrimiçi siyaset" dönemine bırakmıştır. Araştırmada odak nokta, yeni medya teknolojilerinin toplumda yarattığı siyasal tutum ve davranışlar üzerindeki etkilerini belirlemektir. Bu çalışmada, 24 Haziran 2018 tarihli cumhurbaşkanlığı seçimine kadar adaylar arasında Twitter kullanımında en yüksek orana sahip olan İYİ Parti lideri Meral Akşener ile mecrayı en az oranda kullanan Adalet ve Kalkınma Partisi'nin adayı Recep Tayyip Erdoğan'ın seçim kampanyaları kapsamında sosyal medya kullanımları Twitter örneği üzerinden incelenmiştir. Adaylık başvurularının sona erdiği 5 Mayıs 2018 ile seçim sonuçlarının açıklandığı 25 Haziran 2018 tarihi arasında, Akşener ve Erdoğan tarafından paylaşılan tweetler işlevleri, türleri, içerikleri bakımından nicel bir analize tabi tutulmuş; adayların dijital iletişim stratejileri ve performansları grafik veriler üstünden karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Siyasal iletişim, yeni medya, sosyal medya, Twittter, 24 Haziran 2018 Seçimleri.Master Thesis Kurumsal İtibarın Satın Alma Davranışına Etkisi: Akıllı Telefon Kullanıcıları Üzerine Bir Alan Çalışması(Kadir Has Üniversitesi, 2018) Yarım, Mustafa Serkan; Baybars, Banu; Hawks, Banu BaybarsProblemin tanımı: Bu çalışmanın amacı şirketlerin algılanan kurumsal itibarları ve risk faktörlerinin, tüketicilerin satın alma davranışı üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmanın hipotezi; akıllı telefon kullanıcıları arasında algılanan kurumsal itibarın ve riskin satın alma davranışıyla anlamlı derecede pozitif yönde ilişkili olduğu ve satın alma davranışı üzerinde yordayıcı etkiye sahip olduğudur. Yöntem: Araştırmaya dijital ortamda yaşları 15-67 arasında değişen 523 gönüllü katılmıştır. Araştırmada algılanan kurumsal itibarı ölçmek için Kurumsal İtibar Ölçeği, Algılanan riski ölçmek için Algılanan Risk Ölçeği, satın alma davranışını ölçmek için satın alma davranışı ölçeği ve Sosyodemografik Özellikler Soru Formu kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmada elde edilen veriler SPSS 23.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bağımsız Örneklem T- testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) gruplar arası farkları belirlemek, Pearson Korelasyon ve Stepwise Regresyon ise araştırmanın sürekli değişkenleri arasındaki ilişkiyi ve yordayıcılığı belirlemek amacıyla kullanılmıştır. Sonuç: Araştırmanın sonucuna göre, kurumsal itibar faktörlerinden güven ve algılanan risk faktörlerinden finansal risk, performans/ fiziksel/ psikolojik risk, sosyo-demografik değişkenlerden cinsiyet, medeni durum ve öğrenim durumu satın alma davranışı üzerinde yordayıcı etkiye sahiptir. Araştırma bulguları literatür ışığında tartışılmış ve gelecek çalışmalar için öneriler yapılmıştır.