Browsing by Author "Aksu, Ayhan"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Mobil Pazarlama ve Piyasa Etkinliğinin İncelenmesi(Kadir Has Üniversitesi, 2007) Aksu, Ayhan; Şakar, BirgülMobil pazarlama ve piyasa etkinliğinin incelenmesi" adlı bu çalışmanın amacı; yeni bir pazarlama aracı olarak mobil pazarlamanın, özellikle genç hedef gruplara ulaşmak için sahip olduğu özellikleri, genç hedef grupların bu yönteme bakış açılarının ortaya konarak, iki taraf arasındaki sinerjiyi ve bu kanalın etkinliğini incelemektir. Mobil teknolojilerin ticari hayatımıza girmesiyle birlikte birçok işlem mobil araçlara uygun hale getirilmiştir. Bunlar, gazete haberlerinin okunmasından, mobil bankacılık işlemlerine kadar geniş bir alana yayılmışlardır. Çalışmanın ilk bölümünde bu kavramın ortaya çıkardığı yeni ticari hayatın enstrümanları açıklanmıştır. Mobil iletişim, mobil araçların (cep telefonu, kişisel dijital asistanlar (PDA vb.)) kullanılarak gerçekleştirilen iletişim şeklidir. Daha önceleri sabit olarak bulunan araçlarla gerçekleştirilen iletişim, bu araçlar sayesinde hareketli bir yapıya kavuşmuştur. Mobil ticaret ile birçok işlem hızlanmıştır. Bunlardan son dönemde en çok adından bahsedilen mobil ödemedir. İnternet, önceleri sabit ağlarla iletişim sağlarken şimdi mobil araçlar sayesinde bu zorunluluk ortadan kalkmıştır. Sanal dünya, form (şekil) değişikliğine giderek mobil kullanıcılarla buluşmaktadır. Mobil pazarlama, reklam mesajlarının, özel gün kutlamalarının, satış tekliflerinin, promosyon davetlerinin vb. mobil araçlar kullanılarak mobil kullanıcılara iletilmesiyle gerçekleştirilen bir pazarlama yöntemi olarak tanımlanmıştır. Mobil pazarlamanın amaçları, araçları, kampanya modelleri, kullandığı teknolojiler, uygulanan stratejiler belirtilmiştir. Çalışma içinde genç hedef kitlenin belirleyici özelliklerini ortaya koyan araştırmalara yer verilmiş, mobil pazarlamanın bu kitle üzerinde etkili olduğu savunularak, bu durumu desteklemek için bir kampanya ele alınmıştır. Kampanya sonuçları değerlendirilmiş, kritik başarı faktörleri analiz edilmiştir. Bu değerlendirmeler sonunda mobil pazarlamanın genç hedef kitlelere ulaşmada etkili bir yöntem olduğu görülmüştür.