Internal customer satısfaction improvement usıng QFD technique

dc.contributor.advisor İmer, Havva Pınar en_US
dc.contributor.advisor info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.contributor.author İmer, Havva Pınar
dc.contributor.other Business Administration
dc.date.accessioned 2019-07-12T08:36:52Z en_US
dc.date.available 2019-07-12T08:36:52Z en_US
dc.date.issued 2013 en_US
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : MBA en_US
dc.description.abstract in this thesis Quality Function Deployment was assigned as a methodology for converting customer requirements and expectations into quality standarts. The paper suggests an approach which is integrating SERVQUAL into QFD to set the success factors to improve quality in the textile industry. A textile company within the city of istanbul in Turkey was selected as the sampling frame. A SERVQUAL-type of questionnaire was used and 32938 questionnaires were distributed both manually and online and 24551 of them were received. Usable responses were 24551 comprising a response rate of 7731% percent at the company level. From the results of the QFD application it is seen that internal customer focus has the highest weight score meaning that when internal customer focus is improved there will be almost 12% of improvement in the internal customer satisfaction. -- Abstract'tan. en_US
dc.description.abstract Bu tezde iç müşteri gereksinimleri ve beklentilerini kalite niteliklerine dönüştürmek amacıyla Kalite Fonksiyon Yayılımı (KFY) metodu kullanılmıştır. Tekstil sektöründe kaliteyi arttırmak için başarı faktörleri belirlemek amacıyla SERVQUAL?i KFY içine entegre eden bir yaklaşım sunulmaktadır. Türkiye, İstanbul ilinde bulunan tekstil firması örnekleme çerçevesi olarak belirlenmiştir. SERVQUAL tipinde bir anket kullanılmış; bu anket 32938 kişiye dağıtılmış ve kullanılabilir 24551 adet anket toplanmıştır. Bu da firma seviyesinde cevaplanan anketlerin %77,31?lik kısmını oluşturmaktadır. KFY uygulamasının sonuçlarına göre, iç müşteri odaklılık en yüksek ağırlık skoruna sahip teknik gereklilik olup, bu alandaki iyileştirme iç müşteri memnuniyetinde %12?lik bir etkiye sahip olacaktır. İkinci olarak, nezaket ve süreç iletişimindeki iyileştirmeler, iç müşteri memnuniyetinde %9?luk bir etkiye sahip olacaktır. Bu bütünleyici yaklaşımı farklı bir sektöre uyarlayan ve böylece pratik ve uygulamalı bir bilgi sağlayan bu tez, hem akademisyenler hem de tekstil dünyasındaki profesyoneller için faydalı olacaktır. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2104
dc.identifier.yoktezid 331948 en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Quality en_US
dc.subject Ouality Function Deployment en_US
dc.subject Internal customer satisfaction en_US
dc.subject Kalite en_US
dc.subject Kalite Fonksiyon Yayılımı en_US
dc.subject İç Müşteri Memnuniyeti en_US
dc.title Internal customer satısfaction improvement usıng QFD technique en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 43cb67ad-5d3e-43be-b003-c4d8e2130437
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 43cb67ad-5d3e-43be-b003-c4d8e2130437
relation.isOrgUnitOfPublication c10ffc80-6da5-4b86-b481-aae660325ae5
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery c10ffc80-6da5-4b86-b481-aae660325ae5

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
KebireNazliErgin.pdf
Size:
1002.47 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections