A comperative look at media literacy education in Turkey focusing on the shift to a more critical approach and new media updates in the curriculum
Loading...
Date
2016
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Kadir Has Üniversitesi
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
This thesis aims to examine the changing approach towards media literacy education in Turkey. This change will be shown through an in depth comparison of the two course books of this lesson from years 2006 and 2015. The comparison shows a change towards a more critical approach. The newer version of the book blends new media elements throughout the book as a whole not just in one unit. The new book also aims to make the students more aware of the messages that are geared towards them from various media outlets on a daily basis. The newer version of the course is designed to encourage students to think more independently ask themselves the right questions and through tasks have a hands-on experience in creating media products. The comparison primarily aims to show the digital media the computer age and internet’s influence on the adapted curriculum also how this change affects the students and encourages them to think more independently.
Bu tez Türkiye'deki medya okuryazarlığı eğitimine zaman içinde değişen yaklaşıma dikkat çekmeyi amaçlamaktadır. Bu değişimin, derste okutulmuş ve okutulmakta olan 2006 ve 2015 basım tarihli ders kitaplarının karşılaştırılması yolu ile ortaya konması amaçlanmaktadır. Kitabın halen okutulmakta olan yeni sürümü yeni medya bileşenlerini harmanlayıp kitabın tek bir ünitesi ile sınırlandırmamıştır. Yeni kitap, buna ek olarak öğrencilerin günden güne maruz kaldığı medya kanalından gelen çok sayıda mesaja karşı bilinçlendirmelerine yönelik bir yaklaşım da içermektedir. Yeni kitap öğrencileri daha bağımsız düşünmek adına yüreklendiren ve onları ellerindeki medya ürünlerine doğru sorular sormaya, adım adım birebir uygulayarak öğrenmeye teşvik eder niteliktedir. Karşılaştırma, yeni medya elementleri içerecek şekilde adapte edilmiş müfredat ve ders materyalinin günümüz dijital çağına ayak uyduracak şekilde öğrencilere sunulduğuna ve onları daha eleştirel düşünen ve bilinçli yeni medya okuryazarları yapmak adına adımlar attığına dikkat çekmek amacı ile yapılmaktadır. Çalışmada aynı zamanda medya okuryazarlığının dünyadaki kısa tarihçesine ve Türkiye'deki zaman içindeki gelişimine de yer vermektedir. Literatür taraması bu eleştirel bakışa ve medya okuryazarlığı kavramına bir bağlam kazandırmak amacı ile yapılmıştır
Bu tez Türkiye'deki medya okuryazarlığı eğitimine zaman içinde değişen yaklaşıma dikkat çekmeyi amaçlamaktadır. Bu değişimin, derste okutulmuş ve okutulmakta olan 2006 ve 2015 basım tarihli ders kitaplarının karşılaştırılması yolu ile ortaya konması amaçlanmaktadır. Kitabın halen okutulmakta olan yeni sürümü yeni medya bileşenlerini harmanlayıp kitabın tek bir ünitesi ile sınırlandırmamıştır. Yeni kitap, buna ek olarak öğrencilerin günden güne maruz kaldığı medya kanalından gelen çok sayıda mesaja karşı bilinçlendirmelerine yönelik bir yaklaşım da içermektedir. Yeni kitap öğrencileri daha bağımsız düşünmek adına yüreklendiren ve onları ellerindeki medya ürünlerine doğru sorular sormaya, adım adım birebir uygulayarak öğrenmeye teşvik eder niteliktedir. Karşılaştırma, yeni medya elementleri içerecek şekilde adapte edilmiş müfredat ve ders materyalinin günümüz dijital çağına ayak uyduracak şekilde öğrencilere sunulduğuna ve onları daha eleştirel düşünen ve bilinçli yeni medya okuryazarları yapmak adına adımlar attığına dikkat çekmek amacı ile yapılmaktadır. Çalışmada aynı zamanda medya okuryazarlığının dünyadaki kısa tarihçesine ve Türkiye'deki zaman içindeki gelişimine de yer vermektedir. Literatür taraması bu eleştirel bakışa ve medya okuryazarlığı kavramına bir bağlam kazandırmak amacı ile yapılmıştır
Description
Keywords
Media literacy, Education, Turkey, Critical approach, Medya okuryazarlığı, Eğitim, Türkiye, Eleştirel yaklaşım