Eğitimde Stratejik Planlama
dc.contributor.advisor | Şakar, Birgül | en_US |
dc.contributor.author | Şener, Tuba | |
dc.date.accessioned | 2020-07-29T11:38:57Z | en_US |
dc.date.available | 2020-07-29T11:38:57Z | en_US |
dc.date.issued | 2009 | en_US |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.department-temp | Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Business Administration | en_US |
dc.description.abstract | Bilim, teknoloji, sosyal, siyasal ve ekonomik alanlarda meydana gelen değişmeler, tüm toplumsal kurumları olduğu gibi eğitim kurumlarını da çok yönlü olarak etkilemektedir. Bu anlamda, eğitim ve eğitim kurumlarında yeni yaklaşımlar ve uygulamaların yaşama geçirilmesi, bir zorunluluk olarak ortaya çıkmaktadır.Eğitim sisteminin vazgeçilmez ve esas unsuru olan okullar, toplumların kültürel zenginliklerini yaşatabilmeleri ve çağın gelişmelerine yön vermekte etkin olabilmeleri için, stratejik öneme sahip kurumların en başta gelenidir. Okulların kendilerinden beklenen işlevleri yerine getirebilmeleri; iyi bir planlamaya ve bu planın etkin bir şekilde uygulanmasına bağlıdır. Bir olgu olarak değişme, tüm örgütlerde olduğu gibi eğitim örgütlerinde de; amaç, yapı, süreç ve davranış gibi özelliklerin uzun dönemde etkisiz hale gelmesine ve çevreye uyumunda güçlüklerle karsılaşmasına yol açmaktadır. Bu nedenle, eğitim örgütlerinin, çevreye uyum sağlamaları, çevreyi değişime hazırlayabilmeleri; yenilik yapmaları, açık ve dışa dönük stratejiler geliştirmeleri zorunludur. | en_US |
dc.description.abstract | Developments in scientific, technological, social, political and economical fields have multidimensional effects on education, the same way they have on all of the social institutions. In this context, putting new approaches and applications in education and in educational institutions into practice has become an obligation.Schools, the indispensable element of an educational system, are the institutions with the highest strategic importance, as they help the society maintain its cultural richness and be active while directing the developments of the generation. Whether the schools are capable of accomplishing what is expected from them is determined by a good planning and an effective execution of that plan. Change, as a concept, as it does in every type of organization, results in the inefficiency of the features of educational institutions like aim, structure, progress and attitude, and causes the educational institutions face problems while adapting to the environment on the long-run. For this reason, it is obligatory that educational organizations adapt to the environment, prepare the environment for changes, make innovations and develop open and outward looking strategies. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12469/3085 | |
dc.identifier.yoktezid | 231671 | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Kadir Has Üniversitesi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okul | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Stratejik planlama | en_US |
dc.subject | School | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Strategic planning | en_US |
dc.title | Eğitimde Stratejik Planlama | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dspace.entity.type | Publication |