Outdoor Play in Early Childhood and Parental Involvement in the Play Space and Equipment Design in the Metropolitan Context of Istanbul
dc.contributor.author | Akduman, Güler | |
dc.date.accessioned | 2021-08-02T14:27:56Z | |
dc.date.available | 2021-08-02T14:27:56Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Harvard Üniversitesi'nde Gelişen Çocuk Merkezi (2014) tarafından yayınlanan yeni bir rapor, beynin% 85'inin yaşamın ilk 1000 günü içinde geliştiğini göstermektedir. Oyun, çocukların kendilerini ifade etme ve başkalarıyla etkileşim kurma şekli olduğundan, erken çocukluk gelişimi için hayati bir rol oynar. Dış ortam, iç mekanların izin vermediği fakat çocuğun duygusal, sosyal ve fiziksel gelişimi için gerekli olan birçok fiziksel aktiviteye ve oyun türüne olanak sağlar. Ancak, oyuna erişim eksikliği İstanbul gibi büyük şehirlerde genel bir sorundur. Bu bağlamda, mevcut oyun alanı ekipmanlarının analizi yoluyla erken çocukluk döneminde dış mekan oyun ortamı için yeni bir tasarım yaklaşımı içeren bir kılavuz önerisi oluşturulması amaçlanmaktadır. Metot olarak yarı yapılandırılmış görüşmeler ve oyun alanlarında gerçekleştirilen gözlemleri kullanan bu çalışma, İstanbul'un mevcut kentsel ortamlarında, ebeveynleri ve çocukları dış mekan oyunlarına teşvik etme ve dahil etme yollarını keşfetmeyi amaçlar. | en_US |
dc.description.abstract | A recent report published by Center on the Developing Child at Harvard University (2014) shows that 85% of the brain develops within first 1000 days of life. Since play is the way children express themselves and interact with others, it has a vital role in the early childhood development. Outdoor environment provides different play opportunities for children which can hardly be replicated indoors. This contributes to their emotional, social, and physical development. However, lack of access to play is a general issue in metropolitan cities like Istanbul. In this context, it is aimed to form a guideline proposal including a new design approach for outdoor play environment through the analysis of existing playground settings in terms of parental involvement in early childhood. Using semi-structured interviews and naturalistic observations, this study aimed to explore the ways to encourage and include parents and children to outdoor play, in existing urban settings of Istanbul. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12469/4146 | |
dc.identifier.yoktezid | 669820 | en_US |
dc.institutionauthor | Akduman, Güler | en_US |
dc.institutionauthor | Akduman Büyüktarakçı, Güler | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Kadir Has Üniversitesi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Outdoor Play in Early Childhood and Parental Involvement in the Play Space and Equipment Design in the Metropolitan Context of Istanbul | en_US |
dc.title.alternative | Erken Çocuklukta Dış Mekânda Oyun ve İstanbul Bağlamında Oyun Alanı ve Ekipman Tasarımında Ebeveyn Katılımı | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | 4b505fde-415e-4143-ab44-4638a3aa381f | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 4b505fde-415e-4143-ab44-4638a3aa381f |
Files
Original bundle
1 - 1 of 1