Sarmaşık’in Machiavelli’ye Uzanan Kökleri : Sarmaşık Filminin Machiavelli’nin Siyaset Felsefesi ile Analizi

dc.contributor.advisorDiken, Bülenten_US
dc.contributor.authorYasin, Fatih
dc.date.accessioned2019-07-12T08:42:58Z
dc.date.available2019-07-12T08:42:58Z
dc.date.issued2018en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Radyo, Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalıen_US
dc.department-tempKadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Cinema and Televisionen_US
dc.description.abstractBu çalışma yönetmen Tolga Karaçelik’in 2015 yılında çektiği Sarmaşık filmini bir Rönesans dönemi düşünürü olan Niccolo Machiavelli’nin siyaset felsefesi ile beraber analiz etmektedir. Bir gemide mahsur kalan altı insanın sınırlı kaynaklarla geçirdikleri günleri anlatan film, egemenlik, otorite ve yönetim hakkında düşünmeye imkân sağlamaktadır. Kaptanın gemisini yönetmeye ve egemenliğini korumaya çalışması, Machiavelli’nin devlet yönetimine ve egemenliğin korunmasına dair fikirleri ışığında incelenmiş ve filmin temasının Machiavelli’nin siyaset teorisiyle benzerlikleri ve farkları ele alınmıştır. Bu çalışmada Machiavelli’nin siyaset bilimsel teorik analizi ve film analiz metotları kullanılarak Machiavelli’nin siyaset teorisi ile Sarmaşık filmi karşılıklı bir okumaya tabi tutulmuştur. Çalışma neticesinde varılan sonuç Sarmaşık filminin anlatısı ile özelde Machiavelli’nin siyaset felsefesinin genelde ise sosyal teorilerin sinema ile birlikte ele alınıp yeni bir eleştirel alan açtığıdır.en_US
dc.description.abstractThis research analyzes Sarmaşık (Tolga Karaçelik, 2015) and Niccolo Machiavelli’s political philosophy together. Sarmaşık narrates six men’s days with insufficient food and resource in an anchored cargo ship. This film provides an opportunity to thinking about sovereignty, authority and management. The Captain’s effort for trying to manage his ship and protect his sovereignty are analyzed in the light of Machiavelli’s ideas about state management and protecting sovereignty. By this means similarities and differences between the themes of the Sarmaşık and Machiavelli’s political theories are addressed. In this research, Machiavelli's political theory and Sarmaşık were subjected to a mutual reading using Machiavelli's political scientific theoretical analysis and film analysis methods. The conclusion reached in the context of the research is that Sarmaşık's narrative and Machiavelli's political philosophy in particular, social theories in general, have been taken up with cinema and opened a new critical field.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2590
dc.identifier.yoktezid529559en_US
dc.institutionauthorDiken, Bülent
dc.language.isotren_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSarmasik filmen_US
dc.subjectSinemaen_US
dc.subjectMachiavellien_US
dc.subjectSiyaset Bilimien_US
dc.subjectTolga Karaçeliken_US
dc.subjectSarmaşık (Ivy)en_US
dc.subjectCinemaen_US
dc.subjectPolitical Philosophyen_US
dc.titleSarmaşık’in Machiavelli’ye Uzanan Kökleri : Sarmaşık Filminin Machiavelli’nin Siyaset Felsefesi ile Analizien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication09902bf6-a247-4b47-b0d0-134387d5cbb7
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery09902bf6-a247-4b47-b0d0-134387d5cbb7

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
0104406FatihYasin.pdf
Size:
595.96 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections