An analysis of twitter use by female candidates during 2014 local elections
Loading...
Date
2017
Authors
Öğün Emre, Perrin
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Kadir Has Üniversitesi
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
in this study the usage of Twitter by the elected women candidates for mayor in 2014 local elections have been examined. The purpose of this study is to find out to what extent and for what reasons elected women candidates were using Twitter during the election campaign. in 2014 local elections 36 women have been elected either as Metropolitan Municipality Mayor or Municipality Mayor. it has been observed that 10 of them were using Twitter during the election campaign. Those 10 Twitter accounts have been analysed according to various categories such as mutual interaction with followers the usage of hashtag embedded photos and videos or the issues they mentioned in their tweets.
Bu çalışmada 2014 yerel seçimlerinde belediye başkanı olarak seçilen kadınların, adaylıkları süresince Twitter kullanımları incelenmiştir. Çalışmanın amacı, Twitter'ın, seçim döneminde kadın adaylar tarafından ne amaçla ve ne derece kullanıldığını ortaya çıkarmaktır. 2014 yerel seçimlerinde Büyükşehir Belediye Başkanı, İl Belediye Başkanı ve İlçe Belediye Başkanı olmak üzere seçilen 36 kadın vardır. Bunlardan 10 tanesinin seçim dönemi Twitter kullandığı gözlemlenmiştir. Bu 10 Twitter hesabı; seçmenle karşılıklı etkileşimde bulunmak, hashtag kullanımı, video ve fotoğraf paylaşımı, tweetlerinde bahsedilen konular gibi çeşitli kategoriler altında incelenmiştir.
Bu çalışmada 2014 yerel seçimlerinde belediye başkanı olarak seçilen kadınların, adaylıkları süresince Twitter kullanımları incelenmiştir. Çalışmanın amacı, Twitter'ın, seçim döneminde kadın adaylar tarafından ne amaçla ve ne derece kullanıldığını ortaya çıkarmaktır. 2014 yerel seçimlerinde Büyükşehir Belediye Başkanı, İl Belediye Başkanı ve İlçe Belediye Başkanı olmak üzere seçilen 36 kadın vardır. Bunlardan 10 tanesinin seçim dönemi Twitter kullandığı gözlemlenmiştir. Bu 10 Twitter hesabı; seçmenle karşılıklı etkileşimde bulunmak, hashtag kullanımı, video ve fotoğraf paylaşımı, tweetlerinde bahsedilen konular gibi çeşitli kategoriler altında incelenmiştir.
Description
Keywords
Twitter, Local elections, New media, Women, Turkey, Yerel seçimler, Yeni Medya, Kadınlar, Türkiye