An Analysis of Twitter Use by Female Candidates During 2014 Local Elections

Loading...
Thumbnail Image

Date

2017

Authors

Ordulu, Aysenur

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Kadir Has Üniversitesi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

in this study the usage of Twitter by the elected women candidates for mayor in 2014 local elections have been examined. The purpose of this study is to find out to what extent and for what reasons elected women candidates were using Twitter during the election campaign. in 2014 local elections 36 women have been elected either as Metropolitan Municipality Mayor or Municipality Mayor. it has been observed that 10 of them were using Twitter during the election campaign. Those 10 Twitter accounts have been analysed according to various categories such as mutual interaction with followers the usage of hashtag embedded photos and videos or the issues they mentioned in their tweets.
Bu çalışmada 2014 yerel seçimlerinde belediye başkanı olarak seçilen kadınların, adaylıkları süresince Twitter kullanımları incelenmiştir. Çalışmanın amacı, Twitter'ın, seçim döneminde kadın adaylar tarafından ne amaçla ve ne derece kullanıldığını ortaya çıkarmaktır. 2014 yerel seçimlerinde Büyükşehir Belediye Başkanı, İl Belediye Başkanı ve İlçe Belediye Başkanı olmak üzere seçilen 36 kadın vardır. Bunlardan 10 tanesinin seçim dönemi Twitter kullandığı gözlemlenmiştir. Bu 10 Twitter hesabı; seçmenle karşılıklı etkileşimde bulunmak, hashtag kullanımı, video ve fotoğraf paylaşımı, tweetlerinde bahsedilen konular gibi çeşitli kategoriler altında incelenmiştir.

Description

Keywords

Twitter, Local elections, New media, Women, Turkey, Yerel seçimler, Yeni Medya, Kadınlar, Türkiye

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page