An Investigation of Online Dating Application Motivations and Behaivor

dc.contributor.author Sahib, Hassan
dc.date.accessioned 2021-07-31T16:33:19Z
dc.date.available 2021-07-31T16:33:19Z
dc.date.issued 2020
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Çevrimiçi flört uygulamaları, insanların birbirleriyle bağlantı kurma biçiminde devrim yaratmıştır. çevrimiçi buluşma hizmetleri pazarı 2017 yılında 6 milyon dolar iken 2025 yılına kadar 9 milyon dolara ulaşması beklenmektedir (Thomas 2019). Bu fenomenden yola çıkarak yapılan bu tez çalışmasında, bazı ilginç bulgular gösterilmektedir. Tez çalışmasında özellikle jenerasyonların buluşma uygulamalarını kullanma biçimlerine, jenerasyonların tercih ettiği abonelik türlerine ve bunun çevrimiçi flörte ve uygulamalarına olan motivasyona etkileri araştırılmaktadır. Bu tez içerisinde kullanılan metodlar tematik çerçeve oluşturmak için yapılan derinlemesine görüşmelerden ve bunların ardından 147 katılımcı ile yapılan anketten oluşmaktadır. böylece veri toplamak için hem nicel hem nitel yöntemler kullanılmıştır. Bu araştırmanın önemli bulgularından bazıları, buluşma uygulamalarının artık yalnızca aşkı bulmakla ilgili olmadığını, ayrıca arkadaş çevresini genişletme ve günümüz toplum standartları tarafından sosyal olarak daha fazla takdir edilme amacını taşıdığını ortaya koymasıdır. Buna ek olarak, bulgular gösteriyor ki buluşma uygulamaları tüm demografik gruplara yalnızlık ile başa çıkmak için bir yöntem olarak kullanılmaktadır ve kullanıcılarına gerçek hayat problemlerini unutturacakları bir yer sunmaktadır. Bu tezin amacı, online randevu uygulamalarındaki farklı davranış ve tutumları çok kuşak perspektiflerinden araştırmaktır. en_US
dc.description.abstract Online dating applications have revolutionized the way humans connect with each other. Online dating services market was valued at 6 million dollars in 2017 and is projected to reach 9 million dollars by 2025 (Thomas 2019). When this study was conducted for this phenomenon, results show some interesting findings, e.g. regarding the generations usage of dating applications. More specifically, this thesis investigates the type of subscription that generations prefer and whether it influences perceptions of online dating and usage of the applications. The methods used in this thesis involve conducting interviews to build a thematic framework and later on a survey analysis on 147 respondents, thus using a quantitative and qualitative approach to gather data. Some of the key findings of this research revealed that dating applications are no longer associated with finding love only, but carry the purpose to enlarge the circle of friends and be more socially appreciated by the today's society standards. Moreover, dating applications are used as a coping method to deal with loneliness and give the users of dating applications a place to forget their problems in real life. The aim of this thesis is to explore the different behaviors and attitudes on online dating applications from multi-generations perspectives. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/4121
dc.identifier.yoktezid 616524 en_US
dc.institutionauthor Sahib, Hassan en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title An Investigation of Online Dating Application Motivations and Behaivor en_US
dc.title.alternative Çevrimiçi Flört Uygulamalarına Dair Motivasyonların ve Davranışların İncelenmesi en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
616524.pdf
Size:
2.29 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

Collections