Creating multi identities and gender in virtual world :A study of second life
Loading...
Date
2015
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Kadir Has Üniversitesi
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
This study aims to investigate the possibility of creating a virtual world. in this respect this thesis seeks answers to following questions: How is virtual reality different and similar to real life or does virtual reality has peculiar features of it? How do the users create identities through avatars in virtual world and then how and why to create multiple identities? is it possible to talk about a peculiar identity for a person in virtual reality? Why do users need to create multi identities or does it come from a need or a choice? As a result of creating multiple identities is it possible to create different genders from real life and virtual gender? Research area of this study takes place in Second Life which is a 3D online virtual game and the answers to all these questions are given both through personal observations and experiences in Second Life as a player and through writings studied on these issues.
Bu çalışma sanal dünya yaratımlarının mümkün olup olmadığını araştırmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, çalışma şu sorulara cevap bulmaya çalışmıştır: Sanal gerçeklik, gerçek yaşamdan (çevrimdışı) nasıl farklı ve o yaşama nasıl benzer, ya da sanal gerçekliğin kendine özgü özellikleri var mıdır? Kişiler, sanal gerçeklikte avatarlarla nasıl kimlik yaratırlar ve sonrasında nasıl ve neden çoklu kimlikler yaratılır? Sanal gerçeklikte kişiye has bir kimlikten bahsedebilir miyiz? Kişiler çoklu kimlik yaratımlarına neden ihtiyaç duyarlar? Bu bir ihtiyaçtan mı kaynaklanır yoksa bir seçim midir? Çoklu kimlik yaratımları sonucunda, gerçek yaşamdan farklı cinsiyet yaratımları mümkün müdür? Bu çalışmanın araştırma alanı üç boyutlu, çevrimiçi sanal bir oyun olan Second Life'tır. Bu yüzden, bu soruları cevaplamak amacıyla hem Second Life'ta yapılan kişisel gözlem ve deneyimler hem de bu konu üzerine yazılmış yazılar çalışmaya aktarılacaktır.
Bu çalışma sanal dünya yaratımlarının mümkün olup olmadığını araştırmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, çalışma şu sorulara cevap bulmaya çalışmıştır: Sanal gerçeklik, gerçek yaşamdan (çevrimdışı) nasıl farklı ve o yaşama nasıl benzer, ya da sanal gerçekliğin kendine özgü özellikleri var mıdır? Kişiler, sanal gerçeklikte avatarlarla nasıl kimlik yaratırlar ve sonrasında nasıl ve neden çoklu kimlikler yaratılır? Sanal gerçeklikte kişiye has bir kimlikten bahsedebilir miyiz? Kişiler çoklu kimlik yaratımlarına neden ihtiyaç duyarlar? Bu bir ihtiyaçtan mı kaynaklanır yoksa bir seçim midir? Çoklu kimlik yaratımları sonucunda, gerçek yaşamdan farklı cinsiyet yaratımları mümkün müdür? Bu çalışmanın araştırma alanı üç boyutlu, çevrimiçi sanal bir oyun olan Second Life'tır. Bu yüzden, bu soruları cevaplamak amacıyla hem Second Life'ta yapılan kişisel gözlem ve deneyimler hem de bu konu üzerine yazılmış yazılar çalışmaya aktarılacaktır.
Description
Keywords
Virtual reality, Cyberspace, Multi identities, Gender, Real life, Sanal gerçeklik, Siber uzam, Kimlik, Cinsiyet, Gerçek yaşam