The adoption and influences of big data in tourism industry in Turkey

dc.contributor.advisorBozdağ Bucak, Çiğdemen_US
dc.contributor.authorBozdağ Bucak, Çiğdem
dc.date.accessioned2019-07-12T08:38:57Z
dc.date.available2019-07-12T08:38:57Z
dc.date.issued2018en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yeni Medya Ana Bilim Dalıen_US
dc.department-tempKadir Has University : Graduate School of Social Sciences : New Mediaen_US
dc.description.abstractThe adoption Today’s common belief on big data says all sorts of industries will become much more efficient through the data-driven evidence. The tourism industry is one of those industries which thrive on information. Together with the adoption of big data in tourism industry there is a number of opportunities arising which might help organizations in providing predictive modelling analysis and key insights. These insights can provide businesses with more integrated view of the whole industry and accordingly much more enhanced relationship with customers through a focused and responsive approach to customers’ needs and preferences. This study concludes that predictive analytics can help businesses in anticipating what is likely to happen in the future and comprehend the fundamental causes of different results and thus correlate different insights for future forecasting. However the way of gaining more opportunities is not only related with putting the technologies related with big data into use but also related with the expertise of the personnel/data team. and influences of big data in tourism industry in Turkeyen_US
dc.description.abstractGünümüzün büyük veriyle ilgili yaygın inancı, her sanayinin veri odaklı kanıtlarla daha verimli hale geleceğini söylüyor. Turizm endüstrisi, bilgi üzerinde gelişen endüstrilerden biridir. Turizm endüstrisinde büyük verinin kullanımıyla birlikte, öngörülü modelleme analizi ve anahtar bilgiler sunma konusunda kuruluşlara yardımcı olabilecek birtakım fırsatlar ortaya çıkmaktadır. Bu bilgiler, işletmelere tüm sektörün daha bütünsel bir görünümünü sağlayabilir ve bununla birlikte müşterilerin ihtiyaç ve tercihlerine odaklanmış ve duyarlı bir yaklaşımla müşterilerle çok daha gelişmiş ilişkiler kurma fırsatı verebilir. Öngörülü analitik, işletmelere gelecekte neler olabileceğini tahmin etmede, farklı sonuçların temel nedenlerini kavramada ve dolayısıyla farklı içgörüleri gelecek tahmini için ilişkilendirmede yardımcı olabilir. Bununla birlikte, daha fazla fırsat kazanmanın yolu, yalnızca büyük veri ile ilgili teknolojilerin kullanımıyla değil aynı zamanda veri ekibinin uzmanlığıyla da ilgilidir.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2287
dc.identifier.yoktezid524670en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBig dataen_US
dc.subjectData analysisen_US
dc.subjectData-driven insightsen_US
dc.subjectTourism industryen_US
dc.subjectBüyük verien_US
dc.subjectveri analizien_US
dc.subjectVeri güdümlü içgörüen_US
dc.subjectTurizm sektörüen_US
dc.titleThe adoption and influences of big data in tourism industry in Turkeyen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationf8a1bbab-d2ce-475e-8d1b-a7a8350b2297
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryf8a1bbab-d2ce-475e-8d1b-a7a8350b2297

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
0097760MerveKucukbatir.pdf
Size:
2.14 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections