Piksellerden algıya: DAEŞ'in imaj savaşının anlatısal ve duygusal gücünü çözmek

dc.contributor.advisorBıçakcı, Ahmet Salih
dc.contributor.authorBıçakcı, Ahmet Salih
dc.date.accessioned2024-06-24T11:40:14Z
dc.date.available2024-06-24T11:40:14Z
dc.date.issued2023
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractGünümüz savaşlarının ana cephesi imaj savaşları, silahları ise görüntülerdir. Görüntüleri bir savaş stratejisi olarak kullanmak, en çok da fiziksel askeri kapasitesi yetersiz olan aktörler tarafından benimsenmiştir. Daeş görüntüleri silah olarak kullanmayı genel savaş stratejisinin önemli bir bileşeni olarak gören önemli siyasi aktörlerden biridir. Bu araştırma, Daeş'ın görsel propagandasında anlatısal ve duygusal unsurların kullanımına odaklanmaktadır. Daeş'ın propaganda sisteminde merkezi öneme sahip olan Dabiq ve Rumiyah dergilerinde yer alan görüntüler analiz birimi olarak seçilmiştir. Araştırmanın temel amacı, söz konusu görüntülerdeki kullanım yoğunluğu açısından en çok tekrar eden temaları, duyguları ve ikisi arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Bunun için her görseldeki temalar ve duygular kodlanmıştır. Sonuç olarak Dabiq ve Rumiyah dergilerinde kullanılan görsellerde en çok tekrar eden temalar, duygular ve iki unsurun kullanım yoğunluğu arasındaki ilişki ortaya koyulmuştur. Anahtar Sözcükler: Daeş, Terörizm, Imaj savaşları, Görsel propaganda, Duygu
dc.description.abstractImages are the weapons of today's conflicts since image warfare is the main battlefield of contemporary wars. Using images as a war strategy has been embraced mainly by actors whose traditional physical military capabilities are insufficient. Daesh is one of the most significant political actors that regards the weaponization of images as a crucial component of its overall war strategy. This research focuses on the use of narrative and emotional elements in Daesh's visual propaganda. The images from the English-language magazines Dabiq and Rumiyah, which are crucial to Daesh's propaganda, were selected as the object of analysis. The main goal is to identify the most recurring themes, emotions, and the relationship between the two in terms of usage intensity. For this, the themes and emotions in each image are coded. As a result, the most recurring themes and emotions in the images used in Dabiq and Rumiyah magazines and the relationship between the intensity of the two elements were revealed. Keywords: Daesh, Terrorism, Image war, Visual propaganda, Emotionsen_US
dc.identifier.endpage96
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/5961
dc.language.isoen
dc.statusOnaylandı
dc.subjectUluslararası İlişkiler
dc.subjectTerörizm
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.subjectTerrorismen_US
dc.titlePiksellerden algıya: DAEŞ'in imaj savaşının anlatısal ve duygusal gücünü çözmek
dc.titleFrom pixels to perceptions: Decoding the narrative and emotional power of DAESH's imagefareen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationb884e14c-7dd8-4e38-b741-3ad40fd8d528
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryb884e14c-7dd8-4e38-b741-3ad40fd8d528

Files

Collections