Piksellerden Algıya: Daeş'in İmaj Savaşının Anlatısal ve Duygusal Gücünü Çözmek

dc.contributor.advisor Bıçakcı, Ahmet Salih
dc.contributor.author Genç, Şeyma Nur
dc.contributor.author Bıçakcı, Ahmet Salih
dc.contributor.other Political Science and International Relations
dc.date.accessioned 2024-06-24T11:40:14Z
dc.date.available 2024-06-24T11:40:14Z
dc.date.issued 2023
dc.department Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Günümüz savaşlarının ana cephesi imaj savaşları, silahları ise görüntülerdir. Görüntüleri bir savaş stratejisi olarak kullanmak, en çok da fiziksel askeri kapasitesi yetersiz olan aktörler tarafından benimsenmiştir. Daeş görüntüleri silah olarak kullanmayı genel savaş stratejisinin önemli bir bileşeni olarak gören önemli siyasi aktörlerden biridir. Bu araştırma, Daeş'ın görsel propagandasında anlatısal ve duygusal unsurların kullanımına odaklanmaktadır. Daeş'ın propaganda sisteminde merkezi öneme sahip olan Dabiq ve Rumiyah dergilerinde yer alan görüntüler analiz birimi olarak seçilmiştir. Araştırmanın temel amacı, söz konusu görüntülerdeki kullanım yoğunluğu açısından en çok tekrar eden temaları, duyguları ve ikisi arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Bunun için her görseldeki temalar ve duygular kodlanmıştır. Sonuç olarak Dabiq ve Rumiyah dergilerinde kullanılan görsellerde en çok tekrar eden temalar, duygular ve iki unsurun kullanım yoğunluğu arasındaki ilişki ortaya koyulmuştur. Anahtar Sözcükler: Daeş, Terörizm, Imaj savaşları, Görsel propaganda, Duygu
dc.description.abstract Images are the weapons of today's conflicts since image warfare is the main battlefield of contemporary wars. Using images as a war strategy has been embraced mainly by actors whose traditional physical military capabilities are insufficient. Daesh is one of the most significant political actors that regards the weaponization of images as a crucial component of its overall war strategy. This research focuses on the use of narrative and emotional elements in Daesh's visual propaganda. The images from the English-language magazines Dabiq and Rumiyah, which are crucial to Daesh's propaganda, were selected as the object of analysis. The main goal is to identify the most recurring themes, emotions, and the relationship between the two in terms of usage intensity. For this, the themes and emotions in each image are coded. As a result, the most recurring themes and emotions in the images used in Dabiq and Rumiyah magazines and the relationship between the intensity of the two elements were revealed. Keywords: Daesh, Terrorism, Image war, Visual propaganda, Emotions en_US
dc.identifier.endpage 96
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/5961
dc.language.iso en
dc.status Onaylandı
dc.subject Uluslararası İlişkiler
dc.subject Terörizm
dc.subject International Relations en_US
dc.subject Terrorism en_US
dc.title Piksellerden Algıya: Daeş'in İmaj Savaşının Anlatısal ve Duygusal Gücünü Çözmek
dc.title From Pixels To Perceptions: Decoding the Narrative and Emotional Power of Daesh's Imagefare en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication b884e14c-7dd8-4e38-b741-3ad40fd8d528
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery b884e14c-7dd8-4e38-b741-3ad40fd8d528
relation.isOrgUnitOfPublication a14c56b3-75bd-423c-b4e9-5aea12f8bbfd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a14c56b3-75bd-423c-b4e9-5aea12f8bbfd

Files

Collections