Bankaların Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri Üstlenme Nedenleri ve Sosyal Sorumluluğun Kurumsal İtibarlarındaki Rolü

dc.contributor.advisor Hawks, Banu Baybars en_US
dc.contributor.author Baykara, Betul
dc.contributor.author Baybars, Banu
dc.date.accessioned 2019-07-12T08:35:40Z en_US
dc.date.available 2019-07-12T08:35:40Z en_US
dc.date.issued 2014 en_US
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Kurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler Yönetimi Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Corporate Communications and Public Relations Management en_US
dc.description.abstract Gunumuzde kuresellesmenin etkisi ve iletisim araclarindaki cesitlilik nedeniyle bilginin hizla yayilmasi isletmelerin rekabet edebilecegi unsurlarin farklilasmasina neden olmustur. Ýsletmelerin rakipleri karsisinda saglayacagi ustunluk somut degerlerin otesinde soyut degerlerle olculmektedir. Bu durum isletmeleri ahlaki etik ve sosyal meselelere duyarli olmaya itmis ve ekonomik sorumluluklarin yaninda sosyal sorumluluklarin da varligini gundeme getirmistir. Zaman icerisinde sosyal sorumlulugun kurumsal boyuta tasinmasiyla paydas cikarlarinin isletme cikarlari ile birlikte gozetilmesi anlayisi benimsenmistir. Paydas beklentilerini karsilamadaki duyarlilik isletmeleri rakipleri karsisinda farklilastiracak ve rekabet ustunlugu yaratacak ayni zamanda isletmeye yonelik tutum ve davranislari olumlu yonde etkileyerek toplum nezdinde bir kanaat olusmasini saglayacaktir. Olusan olumlu kanaat isletmeye atfedilen itibardir. Ýtibar algi ile gerceklik arasinda olusan izlenimdir. Bu tezde bankalarin sosyal sorumluluk faaliyetleri ustlenme nedenleri ve sosyal sorumlulugun bankalarin kurumsal itibarlarindaki rolu incelenmeye calisilmistir. ornek secilen bankalarin kurumsal sosyal sorumluluk calismalarindan yola cikilarak yapilan odak grup gorusmesi ve derinlemesine mulakat ile hipotez test edilmistir. en_US
dc.description.abstract Nowadays, elements that business organizations can compete with has changed dramatically due to variations in communication tools and globalization. Superiority over rivals is being measured with abstract values above and beyond concrete values. This situation made business organizations more social, moral and ethical driven and social responsibilities are brought to agenda in addition to economic responsibilities. While social responsibilities become part of corporate culture, beneficiaries' interests are to be guarded along with companies interests. Company's sensitive approach in regards to meet beneficiaries' interests will differentiate the company against its rivals and contribute a definite competition advantage to the company by effecting manner and behaviours against the company. Sensitivity to the beneficiaries' interests will generate a positive opinion in the society by affecting the attitude and behavior of the society to the company. Positive opinion about a company is called as reputation. Reputation is a direct relation within perception and the reality. Our aim in this study is to evaluate the relation between the reasons of Banks' which force them to undertake corporate social responsibility and effects of these projects to their reputation. Hypotesis is tested with focus group interviews and in-depth interview on the basis of social responsibility projects of chosen Banks. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/1928
dc.identifier.yoktezid 358752 en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Kurumsal sosyal sorumluluk en_US
dc.subject Sosyal sorumlulukta paydaş kavramı en_US
dc.subject Kurumsal itibar en_US
dc.subject Kurumsal itibarın işletmeler için önemi en_US
dc.subject Corporate social responsibility en_US
dc.subject Beneficiary of corporate social responsibilitiy en_US
dc.subject Corporate reputation en_US
dc.subject Importance of corporate reputation for companies en_US
dc.title Bankaların Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri Üstlenme Nedenleri ve Sosyal Sorumluluğun Kurumsal İtibarlarındaki Rolü en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication f9d13a55-886c-4b84-a7bb-39a987fcdc54
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery f9d13a55-886c-4b84-a7bb-39a987fcdc54

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
BetulBaykara.pdf
Size:
1.08 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections