İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin Kamuoyu Önderlerine Yönelik Halkla İlişkiler Çalışmaları: Davetiyeler Aracılığıyla Ölçümleme

dc.contributor.advisorBayraktar, Gülümser Denizen_US
dc.contributor.authorUgursoy, Ahu Samav
dc.date.accessioned2019-07-12T08:42:10Zen_US
dc.date.available2019-07-12T08:42:10Zen_US
dc.date.issued2009en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.department-tempKadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Communication Studiesen_US
dc.description.abstractAfiş broşür dergi davetiye gibi basili araçlar bir işletmenin bir kuruluşun kendini tanıtmak imajini hedef kitleye benimsetebilmek için kullanığı akla gelen ilk halkla ilişkiler araçlarıdır. Bu çalışmada Ocak 2007-Mart 2009 tarihleri arasında İBB'nin düzenlediği sanatsal ve kültürel etkinliklerin ve açılış kutlama gibi organizasyonların kamuoyu önderlerine duyurulması için gönderilmiş olan davetiyelerin içerik analizinden yola çıkılarak söylem analizinin yapılması amaçlanmaktadır. İBB'nin kamuoyu önderlerine yönelik halkla ilişkiler çalışmaları değerlendirilmiştir. Bu tarih aralığının secilmesinin nedeni Belediye.nin 2007 yilinda kendine yeni bir stratejik hedef belirlemis olmasidir. Yerel secimler 29 Mart 2009 tarihinde yapilmistir. Bu tarihe kadar ÝBB.nin davetiyeleri arsivlenerek incelemeye dahil edilmistir. calismada ÝBB.nin davetiyeler araciligiyla 2007-2011 yili stratejik planinda belirledigi hedefler dogrultusunda Ýstanbul.da bulunan universiteler kamu kuruluslari ve sivil toplum kuruluslari gibi toplumsal erk sahiplerine ulasmak icin nasil bir soylem kullandigi arastirilmistir.en_US
dc.description.abstractPosters, broshures, magazines, invitation letters are important aspects of the mass media public relations use to introduce and to make known its corporate image. Starting from the content analysis of the social and cultural activities, this dissertation project aims to make a discourse analysis of the cultural and social invitation letters sent by the Istanbul Municipality. To dateline the project, I have chosen the period 2007 January ? 2009 March. The significance of the period is the municipality's new strategy plan. Local elections were had in March 2009. Until this period the invitation letters has been archived and analyzed. This study will try to explore the discours of Istanbul Municipality through its invitation letters in its outreach to universities, NGO's and the public accounts according to the year of 2007-2011 strategic plan.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2538
dc.identifier.yoktezid239133en_US
dc.institutionauthorBayrakdar, Gülümser Deniz
dc.language.isotren_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectİstanbul Büyükşehir Belediyesien_US
dc.subjectKamuoyu önderlerien_US
dc.subjectDavetiyeleren_US
dc.subjectPublic relationsen_US
dc.subjectIstanbul Metropolitan Municipalityen_US
dc.subjectOpinion leadersen_US
dc.subjectInvitation lettersen_US
dc.titleİstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin Kamuoyu Önderlerine Yönelik Halkla İlişkiler Çalışmaları: Davetiyeler Aracılığıyla Ölçümlemeen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication90308fa2-3b2f-461c-bd72-26f24a62854e
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery90308fa2-3b2f-461c-bd72-26f24a62854e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
0050089AhuSamavUgursoy.pdf
Size:
6.66 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections