Türkiye'de 1980-2010 Yılları Arasındaki Gazete İlanlarında İmaj Kavramı: Marka Örneği Bağlamında Değerlendirilmesi

dc.contributor.advisor Kuru, Nur Balkir
dc.contributor.advisor Akser, Murat
dc.contributor.author Öztürk, Vildan
dc.contributor.author Akser, Ali Murat
dc.contributor.other New Media
dc.date.accessioned 2023-10-17T20:46:24Z
dc.date.available 2023-10-17T20:46:24Z
dc.date.issued 2012
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Günlük hayatımızda imajlarla kuşatılmış olarak yaşıyoruz. İnsanlar iletişim kurmak için henüz kullanabilecekleri ortak bir dil geliştirmemiş oldukları dönemlerde görsel imgeler yardımı ile anlaşabilmekteydiler. İletişimsel bir ihtiyacı karşılamaya yönelik geliştirilmiş olan bu yöntem günümüzde geçerliliğini hala korumaktadır. Anlatılmak istenen mesajın hedefine ulaşmasını en kısa sürede sağlayan bu yöntem reklamlarda ve birçok alanda etkili bir şekilde kullanılır.Bu tez çalışmasında imaj kavramı bir marka örneği üzerinden değerlendirilmiştir. Türkiye'deki gazetelerde 1980-2010 yılları arasındaki dönemde yayınlanmış, marka örneği olarak Arçelik firmasının reklamlarından oluşturulan örneklemler üzerinden kavramın dönemsel değişimleri incelenmiştir. İçerik analizi yöntemi ile çözümlemesi yapılan bu reklamlarda, marka imajına ait kategoriler ile yıllara ait söylemler arasındaki ilişki ve bu söylemler üzerinden toplumun yaşam tarzı özellikleri ortaya çıkarılmıştır.Anahtar Kelimeler: İmaj, Kültür, Postmodernizm, Tüketim, Reklam, İçerik en_US
dc.description.abstract We live our daily lives as surrounded by images. The times when people did not have a common language in order to communicate, they got only the help of images. This method, which was developed as intended for a communicational need, even today maintains its importance. This method is effectivelly used in commercials, advertisements and a lot of different fields, as it provides the intended mesage to achieve its goal as soon as possible.In this study the concept of image is evaluated via a brand example. Periodic changes of image concept was investigated via advertisements of the Arçelik brand in Turkish newspapers which published between the period of 1980-2010. By the help of content analysis, each advertisement was investigated according to relation between catagories of brand image and statements that belongs to that year. Also life style of the society is analyzed by the help of these statements.Key words: Image, Culture, Postmodernism, Consumption, Advertisement, Content Analysis en_US
dc.identifier.endpage 96 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RYan9_S-Z7Eir3xdWGXBiPN_3OIZ6H1ouhug3fbAFbJYZj0Ms41UdXcg8Z00hW_2
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/4555
dc.identifier.yoktezid 319730 en_US
dc.institutionauthor Öztürk, Vildan
dc.khas 20231017-Tez rn_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Reklamcılık en_US
dc.subject Advertising ; İşletme en_US
dc.title Türkiye'de 1980-2010 Yılları Arasındaki Gazete İlanlarında İmaj Kavramı: Marka Örneği Bağlamında Değerlendirilmesi en_US
dc.title.alternative Image Concept in Print Advertisements in Turkey Between the Year 1980-2010: Analysis in the Context of Brand Example en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication a4e8c583-7d16-4749-b7e2-8850c6385c7d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery a4e8c583-7d16-4749-b7e2-8850c6385c7d
relation.isOrgUnitOfPublication b5858033-f7be-4c13-85ee-abb8e71cacd9
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery b5858033-f7be-4c13-85ee-abb8e71cacd9

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
319730.pdf
Size:
1.43 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text

Collections