Anayurt Oteli ve Yeni Türkiye Sineması Yönetmenlerinin "taşra"ya Yönelimi

dc.contributor.advisorYüceil, Zeynep Sirel Günsüren_US
dc.contributor.authorÇavuş, Ufuk
dc.date.accessioned2020-02-17T17:37:09Z
dc.date.available2020-02-17T17:37:09Z
dc.date.issued2019
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Ana Bilim Dalıen_US
dc.department-tempKadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Master of Arts in Designen_US
dc.description.abstractBu tez kapsamında Yeni Türkiye Sineması'nın taşraya odaklanan anlatı tercihleri analiz edilerek, genç kuşak yönetmenlerin taşra anlatılarına yönelmelerinin nedenleri araştırılacaktır. Yeni Türkiye Sineması'ndaki taşra anlatılarına öncül bir örnek olarak Anayurt Oteli (Ömer Kavur, 1987) filmi anlatı dinamikleri ve yönetmen tercihleri bakımında incelenecek, Yeni Türkiye Sineması'nın taşraya yüzünü dönen anlatıları odipal bir yolculuğun başlangıcı olarak ele alınacaktır. Cüneyt Cebenoyan'ın "Regresif Türk Sineması" kavramının bu bağlam çerçevesinde ayrıntılı okuması yapılacaktır. Taşra-şehir ilişkisi ekseninde toplumsal ve politik gündemin filmler üzerindeki etkisi irdelenerek, Yeni Türkiye Sineması'nın taşraya odaklanan anlatılarının, ana rahmine geri dönüşü simgelediği vurgulanacaktır. Bu "kendine dönme" ritüelinin Yeni Türkiye Sineması yönetmenleri için nasıl bir imtihana dönüştüğü ayrıntılı şekilde analiz edilecektir.en_US
dc.description.abstractIn this thesis, the narrative preferences that focusing on the provinces in New Turkish Cinema will be analyzed and the orientations of young generation directors to provincial narratives will be investigated. The movie Motherland Hotel (1987, Ömer Kavur) will be examined in terms of narrative dynamics and director preferences as an early example of provincial narratives in New Turkish Cinema. The narrative of the New Turkish Cinema which focused on provincail stories will be considered as the beginning of an oedipal journey. Further reading will be held in the framework of Cüneyt Cebenoyan’s “Regressive Turkish Cinema” context. The effects of social and political agenda on films will be examined and it will be highlighted that The New Turkish Cinema provincial narrative symbolizes a return to the womb. This “self-rotation” ritual will be analyzed in detail to show that how it turns into an examination to New Turkish Cinema directors.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2755
dc.identifier.yoktezid562289en_US
dc.institutionauthorGünsür Yüceil, Zeynep Sirel
dc.language.isotren_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleAnayurt Oteli ve Yeni Türkiye Sineması Yönetmenlerinin "taşra"ya Yönelimien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationdb918957-eff3-4398-a321-d626b7b5b987
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverydb918957-eff3-4398-a321-d626b7b5b987

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Anayurt Oteli ve yeni Türkiye sineması yönetmenlerinin Taşraya yönelimi.pdf
Size:
663.37 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description:

Collections