Women With a Movie Camera: a Non-Fiction Film on Six Female Directors of Turkey
Loading...
Date
2016
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Kadir Has Üniversitesi
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
In Turkey, women have started making films in the 1950s. Since then, women of different generations and socio-cultural backgrounds have been contributing to our cinema industry and culture. The short non-fiction film Women with a Movie Camera documents six of Turkey's women filmmakers. Through one-on-one interviews with Zeynep Dadak, Canan Evcimen, Biket İlhan, Merve Kayan Leyla Özalp, and Handan Öztürk, the film focus on these directors' personal experiences of working in a male dominated industry. At the same time, by way of using excerpts from fictional films, the film questions the subjects' performativity in front of the camera, as they talk about their testimonies.
Türkiye'de kadınlar film yapmaya 1950'lerde başlamışlardır. O yıllardan beri farklı jenerasyonlardan ve sosyo-kültürel arka planlardan bir çok kadın sinema endüstrimize ve kültürümüze katkıda bulunmaktadırlar. Kameralı Kadınlar kısa belgeseli Türkiye'nin altı kadın yönetmenini konu alır. Belgesel, Zeynep Dadak, Canan Evcimen, Biket İlhan, Merve Kayan Leyla Özalp ve Handan Öztürk ile yapılan birebir röportajlar aracılığıyla bu kadınların erkek egemen bir endüstride çalışma deneyimlerine odaklanır. Film aynı zamanda, kurmaca filmlerden parçalar kullanarak bu kadınların tanıklıklarını aktarırken kamera önündeki performatif davranışlarını ve anlatım biçimlerini sorgular.
Türkiye'de kadınlar film yapmaya 1950'lerde başlamışlardır. O yıllardan beri farklı jenerasyonlardan ve sosyo-kültürel arka planlardan bir çok kadın sinema endüstrimize ve kültürümüze katkıda bulunmaktadırlar. Kameralı Kadınlar kısa belgeseli Türkiye'nin altı kadın yönetmenini konu alır. Belgesel, Zeynep Dadak, Canan Evcimen, Biket İlhan, Merve Kayan Leyla Özalp ve Handan Öztürk ile yapılan birebir röportajlar aracılığıyla bu kadınların erkek egemen bir endüstride çalışma deneyimlerine odaklanır. Film aynı zamanda, kurmaca filmlerden parçalar kullanarak bu kadınların tanıklıklarını aktarırken kamera önündeki performatif davranışlarını ve anlatım biçimlerini sorgular.
Description
Keywords
Cinema, Woman director, Non-fiction, Fiction, Performance, Sinema, Kadın yönetmen, Belgesel, Performans, Kurmaca