Kriz İletişiminde Kurumsal Savunca Kuramı: Türkiye'deki Krizlerin Özür Metinlerinin İncelenmesi

dc.contributor.advisor Özçetin, Burak en_US
dc.contributor.author Terzi Köroğlu, Gamze
dc.contributor.author Özçetin, Burak
dc.contributor.other Public Relations and Information
dc.date.accessioned 2020-03-06T17:42:56Z en_US
dc.date.available 2020-03-06T17:42:56Z en_US
dc.date.issued 2018 en_US
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Corporate Communications and Public Relations Management en_US
dc.description.abstract İletişim teknolojilerinin gelişimiyle değişim göstererek genişleyen krizler, beklenmedik zamanlarda ortaya çıkarak kaos ortamı yaratmaktadır. Kriz dönemleri etkin yönetilmediği takdirde, kurumlar için büyük sorunlara yol açarak itibar kayıplarına neden olmaktadır. Etkili bir kriz yönetim planı ve krizin her evresinde faaliyet gösteren kriz iletişimi uygulamaları sayesinde krizler, kurumlar için sorun olmaktan çıkarak fırsata dönüşebilmektedir. Kurumların yaşadığı krizlere yönelik verilen tepkilerin açıklanmasına ve olayların ön görülmesine kolaylık sağlayan kriz iletişimi kuramları, kriz evresinde büyük önem taşımaktadır. Dolayısıyla, Kurumsal Savunca Kuramı (Corporate Apologia) olarak nitelendirilen kriz tepki stratejilerinin literatür çalışmalarının yetersiz kalması ve kurumların kriz tepki stratejilerinin önemini tam anlayamamaları nedeniyle, kurumlar kendilerini savunacak tepki stratejileri geliştirememekte veya itibarlarını onaramamaktadırlar. Türkiye'de analiz edilecek kurumların kriz esnasında karşılaştıkları durumlar karşısında kendilerini etkin ve doğru bir şekilde savunamamalarının yanı sıra, krizlere yönelik özür metinlerine gereken önemi veremedikleri de görülmektedir.Bununla birlikte, kurum yöneticileri sosyal medya ve görsel medyayı, yazılı medyaya oranla daha fazla kullandıkları ve krizlerin de sosyal medya üzerinden kartopu etkisiyle daha da büyüyüp yayılması, büyük itibar zedelenmelerine de yol açmaktadır. Dolayısıyla, Türkiye'deki markalarda genel olarak kriz, kriz iletişimi, kriz yönetimi, kriz yönetim planı ve kriz tepki stratejileri açısından Proaktif bir yaklaşım uygulamadıklarından dolayı, krizlere karşı hazırlıksız yakalanarak savunma stratejisi kapsamındaki özür metinlerini doğaçlama hazırladıkları tespit edilmiştir.Araştırmayla birlikte, Türkiye'de krizlerle karşı karşıya kalan kurumların karakterine yapılan saldırıya verdikleri kriz tepki stratejisi olan (Corporate Apologia) Kurumsal Savunma,Özür Stratejisi kapsamında ele alınarak incelenecektir. Bu çerçevede, Türkiye'deki dört markanın; Ülker, Metro Turizm, Watsons, Onur Air krizlerinin yönetilmesinde kullanılan kriz tepki stratejisi olan Kurumsal Savunma Özür stratejisi dâhilinde kurumların özür metinleri içerik analizi yöntemi ve nitel araştırmalar yapılarak değerlendirilecektir. Bu bağlamda, Türkiye'deki krizlerin kriz iletişim süreçlerindeki açıklamaları ve kamuoyu enformasyon paylaşımı kapsamında, kurumların özür metinleri analiz edilerek yapılan hataların neler olduğu ve nelere sebebiyet verdiği, esas olması gereken özür modeli içerikleri anlatılmıştır. en_US
dc.description.abstract Crises that have evolved through the evolution of communication technologies have emerged in unexpected times, creating a chaotic environment. The crisis periods lead to major problems for institutions if they are not effectively managed, leading to reputational losses.An effective crisis management plan and thanks to crisis communication practices operating in every phase of the crisis that the crises; instead of being a problem for the institutions, it can be transformed into a opportunity.Hence, because of the crisis response strategies described as Corporate Apologia are insufficient in their literature studies and institutions can not fully understand the importance of crisis response strategies, institutions can not develop the response strategies to defend themselves or repair their reputation. In Turkey, in the face of the crisis faced by the institutions their inability to defend themselves effectively and correctly as well as they are not to give the necessary attention to apology texts.As a result, the general crisis and crisis communications in the literature brands in Turkey, crisis communications, crisis management, crisis management plan and because of they did not have a proactive approach in terms of crisis response strategies, they were caught unprepared for crises and it has been determined that the apology texts prepared within the defense strategy are prepared for improvisation. In this research, ın Turkey, the characters that face institutions against crises made the crisis response strategy they gave to the attack Corporate Apologia it will be examined within the extent of Apology Strategy.With the research, the four major brands in Turkey Country; Ülker, Metro Turizm, Watsons, Onur Air from managing the use of crisis communication practices of crisis Apologia, contents will be evaluated by the text analysis method and qualitative research. The Apology strategy within the extent of Apologia Theory's includes informing the public, the acceptance of the responsibility of the realizing crisis and it includes an intimate apology of the case against the situation. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2820
dc.identifier.yoktezid 509450 en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Kriz en_US
dc.subject Kriz iletişimi en_US
dc.subject Kriz İletişim Teorileri en_US
dc.subject Kurumsal Savunca en_US
dc.subject Apology (Özür) en_US
dc.subject Kriz Yönetim Planı en_US
dc.subject Kriz Tepki Stratejileri en_US
dc.subject Crisis en_US
dc.subject Crisis Communication en_US
dc.subject Crisis communication theories en_US
dc.subject Corporate Apologia (Corporate Defense Theory) en_US
dc.subject Apology Crisis Management Plan en_US
dc.subject Crisis Response Strategies en_US
dc.title Kriz İletişiminde Kurumsal Savunca Kuramı: Türkiye'deki Krizlerin Özür Metinlerinin İncelenmesi en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication bd2e651c-d89b-4f61-af49-0424dbd86cd1
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery bd2e651c-d89b-4f61-af49-0424dbd86cd1
relation.isOrgUnitOfPublication 6f927f68-6bdf-4a00-82f7-45d1d3824548
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6f927f68-6bdf-4a00-82f7-45d1d3824548

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Kriz iletişiminde kurumsal savunca kuramı Türkiye'deki krizlerin özür metinlerinin incelenmesi.pdf
Size:
2.21 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description:

Collections