Individual freedom and the position of the supernatural in Ancient Greek and modern American tragedy
Loading...
Date
2010
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Kadir Has Üniversitesi
Abstract
The purpose of this master thesis study is to claim that in the tragedy form, it is not possible to interpret all the acts through a fatalistic reading, whether it is an Ancient Greek play or a modern play. It suggests that the psychological conditions of the characters have the major importance in the course of the events throughout the plays, instead of supernatural elements. Because of this, a total individual freedom does not exist in the tragedy, as the characters are restricted by these psychological conditions. The study aims to explore these conditions and for that purpose, Freud?s ideas on this are beneficial.For the study, three plays have been chosen, The Oresteia, Mourning Becomes Electra, and The Family Reunion to make a compare-contrast between the Ancient Greek Drama and Modern American Drama. The study?s importance lies in the fact that, there has been very little emphasis on these plays, by Turkish scholars, and this study suggests an innovative reading for the plays, which is quite different from their traditional fatalistic interpretations. I believe that it would be a useful contribution to the academic field.
Bu tez çalışmasının amacı, ister Antik Yunan isterse Modern oyunlar olsun, trajedideki olayların hiçbir zaman sadece kaderci bir yaklaşımla değerlendirilemeyeceğini iddia etmektir. Çalışma, doğaüstü güçlerden ziyade, her zaman karakterlerin psikolojik geçmişlerinin, olayların ilerlemesindeki ana etken olduğunu önermektedir. Karakterler, bu psikolojik geçmişleri tarafından sürekli sınırlandırıldıklarından, trajedide tam bir kişisel özgürlükten de bahsetmek mümkün değildir. Bu çalışma, bu psikolojik durumları ortaya çıkarmak amacını gütmektedir ve bunda bir araç olarak da Freud'un bu konu üzerindeki düşünceleri kullanılmıştır.Çalışmada, Antik Yunan ve Modern Drama arasında karşılaştırma yapılabilmesi için üç oyun üzerinde durulmaktadır: Oresteia, Mourning Becomes Electra ve The Family Reunion. Çalışmanın önemli olmasının sebebi, şimdiye kadar bu alanda çalışmalar yapan Türk akademisyenlerden çok az kişinin bu konu üzerinde durmuş olmasıdır. Bu çalışma, bu anlamda, oyunlara, geleneksel kaderci okuyuş biçiminden ziyade yenilikçi bir yaklaşım getirmektedir. Bundan dolayı, çalışmanın akademik dünyaya katkı sağlayacağına inanıyorum.
Bu tez çalışmasının amacı, ister Antik Yunan isterse Modern oyunlar olsun, trajedideki olayların hiçbir zaman sadece kaderci bir yaklaşımla değerlendirilemeyeceğini iddia etmektir. Çalışma, doğaüstü güçlerden ziyade, her zaman karakterlerin psikolojik geçmişlerinin, olayların ilerlemesindeki ana etken olduğunu önermektedir. Karakterler, bu psikolojik geçmişleri tarafından sürekli sınırlandırıldıklarından, trajedide tam bir kişisel özgürlükten de bahsetmek mümkün değildir. Bu çalışma, bu psikolojik durumları ortaya çıkarmak amacını gütmektedir ve bunda bir araç olarak da Freud'un bu konu üzerindeki düşünceleri kullanılmıştır.Çalışmada, Antik Yunan ve Modern Drama arasında karşılaştırma yapılabilmesi için üç oyun üzerinde durulmaktadır: Oresteia, Mourning Becomes Electra ve The Family Reunion. Çalışmanın önemli olmasının sebebi, şimdiye kadar bu alanda çalışmalar yapan Türk akademisyenlerden çok az kişinin bu konu üzerinde durmuş olmasıdır. Bu çalışma, bu anlamda, oyunlara, geleneksel kaderci okuyuş biçiminden ziyade yenilikçi bir yaklaşım getirmektedir. Bundan dolayı, çalışmanın akademik dünyaya katkı sağlayacağına inanıyorum.