Unsetting the standards of female beauty: an examination of contemporary images of women in advertisement

dc.contributor.advisorSelen, Eseren_US
dc.contributor.authorSelen, Eser
dc.date.accessioned2019-07-12T08:46:01Zen_US
dc.date.available2019-07-12T08:46:01Zen_US
dc.date.issued2014en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Ana Bilim Dalıen_US
dc.department-tempKadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Communication Studiesen_US
dc.description.abstractThis study examines the representations of female beauty as a myth in print advertisements in contemporary popular culture. Within many different types of physical beauty that are made popular by mainstream advertisings this thesis explores the types of beauty myths as well as the models embodied by each. Through in depth analyses of select mass media advertisements the thesis intends to explain the myth of beauty. The thesis argues that the idea of beauty as a myth should be explored in a multilayered context affected by the patriarchal ideologies rather than just focusing on a single dimension of understanding beauty as a flattering attribute. While emphasising the similarities and differences in the types of beauty the thesis also aims to link particular types of beauty with the categories of product promoted in the selected advertisements. -- Abstract'tan.en_US
dc.description.abstractBu tez çalışması, basılı reklamlarda kadının "güzel" gösterilişinin, popüler kültür çerçevesinde bir mit olarak incelemektedir. Bu çaiışmada fiziksel güzelliğin bir çok türünde revaçta olan reklamlar aracılığıyla popülerleştirilen güzellik mitlerinin çeşitlerini ve bunların şekillendiği modelleri araştırılmaktadır. Seçilmiş basılı reklamların derinlemesine incelenmesi ile güzellik mitinin açıklanmasına çalışılmaktadır. Bu tez, bir mit olarak güzellik fikrinin, sadece övücü ve şımartıcı bir nitelik olarak tek boyutlu bir anlayışla açıklanması yerine, ataerkil ideolojilerden etkilenmiş, çok katmanlı bir bağlamda incelenmesi gerektiğini savunmaktadır. Değişik güzellik türlerinin benzerlik ve farklılıkları vurgulanırken aynı zamanda seçilen reklamlardaki ürünler ile bu ürünlerin tanıtımında kullanılan güzellik türleri arasında bağlantı kurulması amaçlanmıştır.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2639
dc.identifier.yoktezid358396en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectBeautyen_US
dc.subjectMythen_US
dc.subjectImageen_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectFetishismen_US
dc.subjectIdeologyen_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectGüzelliken_US
dc.subjectMiten_US
dc.subjectGörüntüen_US
dc.subjectCinsiyeten_US
dc.subjectFetişizmen_US
dc.subjectİdeolojien_US
dc.subjectReklamen_US
dc.titleUnsetting the standards of female beauty: an examination of contemporary images of women in advertisementen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication1f3e3961-b0a9-473f-a773-7f9032211dae
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery1f3e3961-b0a9-473f-a773-7f9032211dae

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
IrmaZmiric.pdf
Size:
20.23 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

Collections