Turist Ömer : Yeşilçam'da Bir Müphem

dc.contributor.advisor Paça Cengiz, Esin en_US
dc.contributor.author Alptekin, Ayris
dc.contributor.author Paça Cengiz, Esin
dc.contributor.other Radio, Television and Cinema
dc.date.accessioned 2019-07-12T08:39:44Z en_US
dc.date.available 2019-07-12T08:39:44Z en_US
dc.date.issued 2017 en_US
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Film ve Drama Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Film and Drama en_US
dc.description.abstract Turist Ömer serisi ve karakteri Yeşilçam’ın ilk flanörü olarak geçmektedir. Walter Benjamin’in öne sürdüğü bu kavram modernizmle beraber kentte aylak bir biçimde dolanan ve kenti gözlemleyen yeni bir insandır. Turist Ömer ise yalnızca flanör olarak değil, içinde barındırdığı ikiliklerle Zygmunt Bauman’ın müphemlik kavramı üzerinden okunabilecek bir aralık sunar. Bauman, modernizmle beraber gelen kategoriye sokma arzusunun yıkılışı olarak belirsiz bir müphemlikten bahseder. Müphem, tek bir etiket altında değerlendirilemeyendir. Bu anlamda mevcut Turist Ömer’in müphemlikleri detaylıca incelenmiştir. Ömer’in en güçlü müphemliği temsiliyet noktasından gelmektedir. O, köyden kente göç etmiş ve kentte tutunamayıp işsizliğe teslim olan insanın temsili mi yoksa hali hazırda kentli olan ve değişen kente uyumlanamayıp iradeyle ayaklığı seçmiş insanın temsili midir? Çalışmada müphemlik kavramı temel alınarak son yıllarda sinema alanında örnekleri verilen videografik film çalışmaları yöntem olarak kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda dramaturjik olarak mevcut kavramların açtığı perspektifle filmler, kendi malzemesiyle yeniden kurgulanıp deneysel ve yaratıcı bir video çıktısı oluşturulmuştur. en_US
dc.description.abstract The research explores the film character Tourist Omer [Turist Ömer], in the same titled series in Yeşilçam Cinema by reading it with the notions of flaneur (Benjamin) and ambivalence (Bauman). The character of Tourist Omer is an idler, strolls down the city, observing the city, is almost a flaneur but the context, primarily of Istanbul, and the modernism in Turkey leaves its imprints on the Tourist Omer. Hence the second reading through Bauman's Modernism and Ambivalence opens up another perspective. The ambivalence of the character comes from its representation, in which we are never sure if the character is a migrant in the big city, unemployed or an Istanbulian and flaneurite is his choice of idling. Accompanying the textual research of reading, a videographic film essay is used as a research method. Within the perspective that emerged from the results of the dramaturgically used abovementioned notions, the videographic film is re-edited using the existent scenes of films to produce experimental and creative end product. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2358
dc.identifier.yoktezid 469443 en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Aylak en_US
dc.subject Müphem en_US
dc.subject Flanör en_US
dc.subject Turist Ömer en_US
dc.subject Yeşilçam en_US
dc.subject Loafer en_US
dc.subject Ambivalence en_US
dc.subject Flaneur en_US
dc.subject Tourist ömer en_US
dc.title Turist Ömer : Yeşilçam'da Bir Müphem en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 6f9fa9c3-e89b-424e-b6aa-a791022f2dcd
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 6f9fa9c3-e89b-424e-b6aa-a791022f2dcd
relation.isOrgUnitOfPublication 0bdb34e9-badb-4a54-bc75-f77508a0c6b0
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 0bdb34e9-badb-4a54-bc75-f77508a0c6b0

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
0097677AyrisAlptekin.pdf
Size:
935.36 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections