Turist Ömer : Yeşilçam'da bir müphem

dc.contributor.advisorPaça Cengiz, Esinen_US
dc.contributor.authorPaça Cengiz, Esin
dc.date.accessioned2019-07-12T08:39:44Zen_US
dc.date.available2019-07-12T08:39:44Zen_US
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Film ve Drama Ana Bilim Dalıen_US
dc.department-tempKadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Film and Dramaen_US
dc.description.abstractTurist Ömer serisi ve karakteri Yeşilçam’ın ilk flanörü olarak geçmektedir. Walter Benjamin’in öne sürdüğü bu kavram modernizmle beraber kentte aylak bir biçimde dolanan ve kenti gözlemleyen yeni bir insandır. Turist Ömer ise yalnızca flanör olarak değil, içinde barındırdığı ikiliklerle Zygmunt Bauman’ın müphemlik kavramı üzerinden okunabilecek bir aralık sunar. Bauman, modernizmle beraber gelen kategoriye sokma arzusunun yıkılışı olarak belirsiz bir müphemlikten bahseder. Müphem, tek bir etiket altında değerlendirilemeyendir. Bu anlamda mevcut Turist Ömer’in müphemlikleri detaylıca incelenmiştir. Ömer’in en güçlü müphemliği temsiliyet noktasından gelmektedir. O, köyden kente göç etmiş ve kentte tutunamayıp işsizliğe teslim olan insanın temsili mi yoksa hali hazırda kentli olan ve değişen kente uyumlanamayıp iradeyle ayaklığı seçmiş insanın temsili midir? Çalışmada müphemlik kavramı temel alınarak son yıllarda sinema alanında örnekleri verilen videografik film çalışmaları yöntem olarak kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda dramaturjik olarak mevcut kavramların açtığı perspektifle filmler, kendi malzemesiyle yeniden kurgulanıp deneysel ve yaratıcı bir video çıktısı oluşturulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe research explores the film character Tourist Omer [Turist Ömer], in the same titled series in Yeşilçam Cinema by reading it with the notions of flaneur (Benjamin) and ambivalence (Bauman). The character of Tourist Omer is an idler, strolls down the city, observing the city, is almost a flaneur but the context, primarily of Istanbul, and the modernism in Turkey leaves its imprints on the Tourist Omer. Hence the second reading through Bauman's Modernism and Ambivalence opens up another perspective. The ambivalence of the character comes from its representation, in which we are never sure if the character is a migrant in the big city, unemployed or an Istanbulian and flaneurite is his choice of idling. Accompanying the textual research of reading, a videographic film essay is used as a research method. Within the perspective that emerged from the results of the dramaturgically used abovementioned notions, the videographic film is re-edited using the existent scenes of films to produce experimental and creative end product.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2358
dc.identifier.yoktezid469443en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAylaken_US
dc.subjectMüphemen_US
dc.subjectFlanören_US
dc.subjectTurist Ömeren_US
dc.subjectYeşilçamen_US
dc.subjectLoaferen_US
dc.subjectAmbivalenceen_US
dc.subjectFlaneuren_US
dc.subjectTourist ömeren_US
dc.titleTurist Ömer : Yeşilçam'da bir müphemen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication6f9fa9c3-e89b-424e-b6aa-a791022f2dcd
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery6f9fa9c3-e89b-424e-b6aa-a791022f2dcd

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
0097677AyrisAlptekin.pdf
Size:
935.36 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections